Sex føles som overgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jeg giver jer lige et samlet svar da jeg ikke gider gentage mig selv flere gange. 

At I pakker jeres børn ind i vat og bomuld og skåner jeres børn for alt i verden. I er sikkert ogsp typerne der næsen tuder når dets børn slår sig. 

Det gør hverken mig til en dårlig eller hensynsløs mor at jeg ikke er som jer. Vi snakker om en VOKSEN mand jeg ville sige det til. Og ikke en 5 årig.! 

Og min mands følelser betyder ligeså meget som mine og derfor ville jeg sige det som jeg havde det. Præcis som ts har gjort. Og læs hvad hun skriver. Hendes mand tog det præcis som min og forhåbentlig som ethvert andet rigtig elskeligt mandfolk ville gøre ! Og da ts’ mand tager det sådan. Gør det så hende til et dårligt menneske/kæreste. Hvis ikke hvad adskiller så hende fra mig?

Du generaliserer helt vildt og drager nogle konklusioner der ikke er belæg for. Fordi andre ikke ville fortælle deres voksne børn den slags ting er da ikke lig med at man pakker dem ind i vat og hvad du ellers får fyret af.

At TS fulgte samme fremgangsmåde som du ville og at det gik godt er mest af alt et tilfælde. Det kunne lige så vel være gået den anden vej, men det gjorde det jo så heldigvis ikke. Men det gør ikke at du har mere ret baseret på de informationer som var tilgængelige.

Og nej, man er ikke en uelskelig stodder bare fordi man ikke nødvendigvis tager informationen på samme måde som TS mand.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2018

Anonym

IenFart skriver:

Du generaliserer helt vildt og drager nogle konklusioner der ikke er belæg for. Fordi andre ikke ville fortælle deres voksne børn den slags ting er da ikke lig med at man pakker dem ind i vat og hvad du ellers får fyret af.

At TS fulgte samme fremgangsmåde som du ville og at det gik godt er mest af alt et tilfælde. Det kunne lige så vel være gået den anden vej, men det gjorde det jo så heldigvis ikke. Men det gør ikke at du har mere ret baseret på de informationer som var tilgængelige.

Og nej, man er ikke en uelskelig stodder bare fordi man ikke nødvendigvis tager informationen på samme måde som TS mand.

Selvfølgelig generaliserer jeg. For i ser mig som en forfærdelig mor fordi jeg ikke er som jer og jeg ser den type som jer som folk det pakker deres børn ind og vat og bomuld. 

Har ikke nævnt nogen uelskelig stodder. Men hvis en mand ikke kan se sin kones følelser for hvad de r og ikke som et angreb så ser jeg ham som en form for svækling der ikke tror på sig selv. Det er det rigtige for lig og det er det jeg baserer mine indlæg til ts på. Men der er mange der så lige skal fortælle hvilket forfærdeligt og hensynsløst menneske jeg er samt utrolig dårlig mor åbenbart. 

Gudskelov har jeg så brede skuldre at alle andres fordomme preller af på mig. 

Anmeld Citér

25. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Øh nej for min søn er 3 år gammel og ved slet ikke hvad hverken amning eller overgreb er. 

Kan du slet ikke sammenligne. 

Men hvis han som voksen selc spurgte om jeg ammede ham ville jeg være ærlig og sige at jeg følte det som et seksuelt overgreb så derfor stoppede jeg. 

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes, det ville være en forfærdelig ting at sige til sin voksne søn.

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes, det ville være en forfærdelig ting at sige til sin voksne søn.

Han er voksen og ville vide at det ikke er personligt på nogen måde. 

Men det er jo bare din holdning. 

Anmeld Citér

25. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg giver jer lige et samlet svar da jeg ikke gider gentage mig selv flere gange. 

At I pakker jeres børn ind i vat og bomuld og skåner jeres børn for alt i verden. I er sikkert ogsp typerne der næsen tuder når dets børn slår sig. 

Det gør hverken mig til en dårlig eller hensynsløs mor at jeg ikke er som jer. Vi snakker om en VOKSEN mand jeg ville sige det til. Og ikke en 5 årig.! 

Og min mands følelser betyder ligeså meget som mine og derfor ville jeg sige det som jeg havde det. Præcis som ts har gjort. Og læs hvad hun skriver. Hendes mand tog det præcis som min og forhåbentlig som ethvert andet rigtig elskeligt mandfolk ville gøre ! Og da ts’ mand tager det sådan. Gør det så hende til et dårligt menneske/kæreste. Hvis ikke hvad adskiller så hende fra mig?

Okay - så du ville have det helt fint med, at din mand sagde, at sex med dig føles som et overgreb mod ham.

At sige at folk "pakker deres børn ind i vat og bomuld" fordi de ikke synes, at det er ok at sige til et voksent barn, at det føltes som et overgreb at amme ham eller hende. Hmm.

Anmeld Citér

25. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Han er voksen og ville vide at det ikke er personligt på nogen måde. 

Men det er jo bare din holdning. 

Så fordi han er voksen, så ville han ikke tage det personligt.

Vil du virkelig være helt cool med, at din mor fortalte dig, at det føltes som et overgreb at amme dig, og at din mand fortalte dig, at det føles som et overgreb at have sex med dig.

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Okay - så du ville have det helt fint med, at din mand sagde, at sex med dig føles som et overgreb mod ham.

At sige at folk "pakker deres børn ind i vat og bomuld" fordi de ikke synes, at det er ok at sige til et voksent barn, at det føltes som et overgreb at amme ham eller hende. Hmm.

Ellers havde jeg jo nok ikke skrevet det vel?? 

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Så fordi han er voksen, så ville han ikke tage det personligt.

Vil du virkelig være helt cool med, at din mor fortalte dig, at det føltes som et overgreb at amme dig, og at din mand fortalte dig, at det føles som et overgreb at have sex med dig.

Igen. 

Så havde jeg jo nok ikke skrevet det vel hvis jeg ikke mente det. 

Og ja det har jeg det fint med. Min mor har direkte sagt at jeg var et forfærdeligt barn og var jeg kommet først var jeg blevet enebarn. Derudover har hun ærligt fortalt mig at hun har villet vælge mig fra hvis hendes ( nu eks) mand havde bedt hende om det. 

Jeg er ikke gået i stykker af det eller taget det personligt. For jeg er klar over at det var min mor der havde problemet og ikke mig. 

Anmeld Citér

25. november 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Igen. 

Så havde jeg jo nok ikke skrevet det vel hvis jeg ikke mente det. 

Og ja det har jeg det fint med. Min mor har direkte sagt at jeg var et forfærdeligt barn og var jeg kommet først var jeg blevet enebarn. Derudover har hun ærligt fortalt mig at hun har villet vælge mig fra hvis hendes ( nu eks) mand havde bedt hende om det. 

Jeg er ikke gået i stykker af det eller taget det personligt. For jeg er klar over at det var min mor der havde problemet og ikke mig. 

Men at være i besiddelse af empati betyder jo netop, at man kan sætte sig ind i andres følelser.

Det lyder ikke som om, du kan sætte dig ind i, at andre vil have det svært med at få at vide, at sex med dem føles som et overgreb.

Jeg synes ærlig talt, det er sygt, hvis man vil vælge sit barn fra, hvis ens kæreste/mand beder en om det.

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Men at være i besiddelse af empati betyder jo netop, at man kan sætte sig ind i andres følelser.

Det lyder ikke som om, du kan sætte dig ind i, at andre vil have det svært med at få at vide, at sex med dem føles som et overgreb.

Jeg synes ærlig talt, det er sygt, hvis man vil vælge sit barn fra, hvis ens kæreste/mand beder en om det.

Og igen. Det er DIN holdning. Jeg har også en holdning men jeg er ikke et menneske der har behov for synke ned på det her niveau og sidde og sige grimme ting til dig og kalde dig diverse ting selvom jeg har dannet en holdning om hvad du er for et menneske. 

Men i og med at jeg ikke kender dig vælger jeg at lade være at sige noget og lade dig beholde din mening 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.