Sex føles som overgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Der er jeg så slet ikke enig og vendte den også lige med min mand som også siger at han ville have det at vide sådan så han kunne ændre på det hjælpe mig videre og igennem det. Han ville blive dybt skuffet og ked af det hvis der ikke blev sagt noget om hendes følelser for så kan han ikk ændre der og sørger for det ikke sker igen 

Det er jo kun godt hvis det ikke ville betyde noget for din mand at få det leveret på den måde. Jeg ville personligt blive belastet af en temmelig stor skyldfølelse. 

Nu melder historien heller ikke noget om manden kan ændre noget for at det skal blive anderledes. Men hvis han ikke kan det, så er det da kun yderligere med til at problematisere fremtidig sex.

Jeg siger jo heller ikke at han aldrig skal have noget at vide, for det synes jeg han skal. Bare ikke på den måde du foreslår.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2018

Ena

Anonym skriver:

Der er jeg så slet ikke enig og vendte den også lige med min mand som også siger at han ville have det at vide sådan så han kunne ændre på det hjælpe mig videre og igennem det. Han ville blive dybt skuffet og ked af det hvis der ikke blev sagt noget om hendes følelser for så kan han ikk ændre der og sørger for det ikke sker igen 

Man kan sagtens fortælle det og undlade ordet  overgreb, uden at pille ved sandheden. 

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Åh jeg synes, den er svær. 

Først: dine følelser er ikke forkerte! Men som andre siger, så ville jeg overveje grundigt, hvordan du formulerer det over for din mand. Han skal vide, at du ikke er okay, og at sex er svært for for dig for tiden. Men jeg ville nok også udelade ordet overgreb. 

Som en anden bruger skriver, er følelsen af overgreb der både ved analsex og "almindelig" sex? Hvis den kun er der ved analsex, ville løsningen vel være at holde en pause med dét i noget tid og se, om du så fik det bedre. Hvis følelsen derimod er der ligegyldigt hvad, ja, så ville jeg overveje, hvad der eventuelt kunne stikke under. Og jeg ville slet ikke udelukke, at det kunne handle om de gentagne aborter. 

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

IenFart skriver:

Det er jo kun godt hvis det ikke ville betyde noget for din mand at få det leveret på den måde. Jeg ville personligt blive belastet af en temmelig stor skyldfølelse. 

Nu melder historien heller ikke noget om manden kan ændre noget for at det skal blive anderledes. Men hvis han ikke kan det, så er det da kun yderligere med til at problematisere fremtidig sex.

Jeg siger jo heller ikke at han aldrig skal have noget at vide, for det synes jeg han skal. Bare ikke på den måde du foreslår.

Og netop fordi historien ikke melder noget om hvorvidt han kan ændre noget eller ej så kan du heller ikke sidde og sige at det er forkert at sige noget til ham. Og sådan kan man blive ved. 

Min holdning er klart at hvis man har er sundt of stabilt forhold så er alle følelser legitime og alle følelser skal kunne ytres uden at modparten skal få det dårligt men kun være der som støtte og hjælp 

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Ena skriver:

Man kan sagtens fortælle det og undlade ordet  overgreb, uden at pille ved sandheden. 

Det synes jeg ikke hvis den følelse ts har er overgreb. Så skal ts også bruge det ord om sine følelser og ikke gemme dem væk under andre ord 

Anmeld Citér

25. november 2018

Ena

Anonym skriver:

Og netop fordi historien ikke melder noget om hvorvidt han kan ændre noget eller ej så kan du heller ikke sidde og sige at det er forkert at sige noget til ham. Og sådan kan man blive ved. 

Min holdning er klart at hvis man har er sundt of stabilt forhold så er alle følelser legitime og alle følelser skal kunne ytres uden at modparten skal få det dårligt men kun være der som støtte og hjælp 

I et sundt forhold, vil man også tage højde for, hvordan noget kan opleves for sin partner og derefter modificere ens adfærd 

Anmeld Citér

25. november 2018

Ena

Anonym skriver:

Det synes jeg ikke hvis den følelse ts har er overgreb. Så skal ts også bruge det ord om sine følelser og ikke gemme dem væk under andre ord 

Og det mener du, uagtet hvor ubehageligt de kan opleves for trådstarters mand? 

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Ena skriver:

Og det mener du, uagtet hvor ubehageligt de kan opleves for trådstarters mand? 

Ja det mener jeg. For dwt er ogsp mega ubehageligt for ts at sidde med den følelse hvis ikke værre. Hun siger jo ikke at han begår overgreb. Hun siger hun føler det. Og hvis han ikke kan kende forskel på følelser og handlinger. Så er det ikke hende men ham der har et problem 

Anmeld Citér

25. november 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Øh nej for min søn er 3 år gammel og ved slet ikke hvad hverken amning eller overgreb er. 

Kan du slet ikke sammenligne. 

Men hvis han som voksen selc spurgte om jeg ammede ham ville jeg være ærlig og sige at jeg følte det som et seksuelt overgreb så derfor stoppede jeg. 

Det ville jeg synes var en helt forfærdelig og hensynsløs ting at fortælle selv en nok så voksen søn. Sikke nogle billeder og forestillinger at give ham. Jeg ville sige “Nej, for det var meget ubehageligt for mig” og spare ham for MINE gamle issues og irrationelle følelser. 

Anmeld Citér

25. november 2018

Ena

Anonym skriver:

Ja det mener jeg. For dwt er ogsp mega ubehageligt for ts at sidde med den følelse hvis ikke værre. Hun siger jo ikke at han begår overgreb. Hun siger hun føler det. Og hvis han ikke kan kende forskel på følelser og handlinger. Så er det ikke hende men ham der har et problem 

Men at noget føles ubehageligt, legitimerer ikke at såre andre. Problemet kan håndteres med lidt finfølelse, som kan hjælpe dem ud af problemet. Uden finfølelse, vil problemet sandsynligvis forværres. 

Og i øvrigt sårer følelser også - ikke kun handlinger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.