Sex føles som overgreb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Det ville jeg synes var en helt forfærdelig og hensynsløs ting at fortælle selv en nok så voksen søn. Sikke nogle billeder og forestillinger at give ham. Jeg ville sige “Nej, for det var meget ubehageligt for mig” og spare ham for MINE gamle issues og irrationelle følelser. 

Helt enig! Jeg havde det på samme måde med amning af min datter (og skal derfor heller ikke amme min søn), men kunne aldrig drømme om at fortælle hende det med de ord. Aldrig nogensinde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Det ville jeg synes var en helt forfærdelig og hensynsløs ting at fortælle selv en nok så voksen søn. Sikke nogle billeder og forestillinger at give ham. Jeg ville sige “Nej, for det var meget ubehageligt for mig” og spare ham for MINE gamle issues og irrationelle følelser. 

På ingen måde. For han ville da få at vide det aldrig var ham der var skyld i det. 

Folk er forskellige og har godt lagt mærke til at det ikke er plads til forskelligheder herinde med mindre det er curling og vat og bomuld der er tale om. Men det gør ikke mig hverken hensynsløs eller forfærdelig fordi jeg ikke pakker min søn ind 

Anmeld Citér

25. november 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja det mener jeg. For dwt er ogsp mega ubehageligt for ts at sidde med den følelse hvis ikke værre. Hun siger jo ikke at han begår overgreb. Hun siger hun føler det. Og hvis han ikke kan kende forskel på følelser og handlinger. Så er det ikke hende men ham der har et problem 

Hun har da unægteligt stadig et problem, uanset hvad. Og i sidste ende bliver det selvsagt et fælles problem, som de sammen skal finde en løsning på, men følelserne og associationerne om overgreb ligger altså hos hende. Så kan hun vælge den usminkede, rå sandhed og risikere at gøre ham skrækslagen for at røre hende, få ham til at frygte for tid og evighed, at hun ser ham som en overgrebsmand, såre ham osv. osv. - eller hun kan modificere sandheden og blot fortælle ham, det føles svært og voldsomt i øjeblikket. Det sidste ville jeg til enhver tid opfatte som det valg, der giver BEGGE de bedste muligheder for med tiden at få et godt sexliv igen. 

Anmeld Citér

25. november 2018

Ena

Anonym skriver:

På ingen måde. For han ville da få at vide det aldrig var ham der var skyld i det. 

Folk er forskellige og har godt lagt mærke til at det ikke er plads til forskelligheder herinde med mindre det er curling og vat og bomuld der er tale om. Men det gør ikke mig hverken hensynsløs eller forfærdelig fordi jeg ikke pakker min søn ind 

Hvorfor er det egentlig, du ikke mener, trådstarter skal tage hensyn til sin mands følelser?

Jeg kan helt oprigtig ikke forstå det, og undrer mig meget over det.

Anmeld Citér

25. november 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg ville så kalde det rendyrket egoisme fra en mors side at have så kolossalt et behov for at blotlægge enhver sandhed og udkrænge samtlige sine følelser, at hun ville tildele sin søn en god omgang komplekser i relationen til sin mor. Det kræver ikke den store indsigt i psykologi at forudse, hvad dén type billeder/forestillinger kan gøre ved en mand - fordi mor bare skulle og måtte forfølge et princip om grænseløs ærlighed. 

Dine egne svære følelser giver dig ikke autorisation til at udstyre dine børn med lige så tunge følelser. Og vil du da lige holde op med at kalde det curling og vat at anerkende, at man passer på sine nærmeste, ikke mindst sine børn, ved at holde visse ting private og ikke sende egne issues i videre omløb. 

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen.

Flere spørger om det er ved anal eller alm sex, det er efter begge dele. 

Jeg bliver ked af det, og kan nærmest sidde og græde bagefter fordi jeg føler det som et overgreb.

Nu siger jeg overgreb, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal samlinger denne følelse med, jeg ønsker det ikke var sket. 

Me  dagen efter tænker jeg ikke mere på det, og har lyst til sex og min mand som jeg plejer.

Jeg har snakket med ham om det i dag, vi har et fantastisk forhold, og det var faktisk nemt at italesætte mine følelser. Jeg brugte ordet overgreb, men var også meget tydelig om at det var det ikke. Men min følelse passede der på. Han blev hverken ked af det eller sur, men støttede mig i at vi skal være bedre til at tale sammen. Og han ville gøre sit til at jeg ikke havde de her følelser.

Vi fik snakket om hvad jeg god t kunne lide, og hvad jeg havde brug for han respekterede at jeg sagde nej til. Og han var helt med på den, og var bare glad for jeg sagde det som det var.

Jeg har gjort tydeligt overfor ham at han ikke skal stoppe med at lægge op til sex, og at jeg gerne vil have vores sexliv  skal køre godt igen, så det er vi begge fast besluttet om at tage hånd om.

Kan ikke sige andet end, hvor jeg dog elsker den mand, han rummer mig og mine tanker så godt. Han er simpelthen bare guld værd.

Og jeg er glad for jeg skrev her inde, det fik mig ligesom til at få snakken i gang.

Tak for alle svar

Anmeld Citér

25. november 2018

Abracadabra

Ena skriver:

Hvorfor er det egentlig, du ikke mener, trådstarter skal tage hensyn til sin mands følelser?

Jeg kan helt oprigtig ikke forstå det, og undrer mig meget over det.

Enig. Det er en mand, hun elsker og begærer - og som hun vil gøre til far. Hvorfor betyder hans følelser så lidt?

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar alle sammen.

Flere spørger om det er ved anal eller alm sex, det er efter begge dele. 

Jeg bliver ked af det, og kan nærmest sidde og græde bagefter fordi jeg føler det som et overgreb.

Nu siger jeg overgreb, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal samlinger denne følelse med, jeg ønsker det ikke var sket. 

Me  dagen efter tænker jeg ikke mere på det, og har lyst til sex og min mand som jeg plejer.

Jeg har snakket med ham om det i dag, vi har et fantastisk forhold, og det var faktisk nemt at italesætte mine følelser. Jeg brugte ordet overgreb, men var også meget tydelig om at det var det ikke. Men min følelse passede der på. Han blev hverken ked af det eller sur, men støttede mig i at vi skal være bedre til at tale sammen. Og han ville gøre sit til at jeg ikke havde de her følelser.

Vi fik snakket om hvad jeg god t kunne lide, og hvad jeg havde brug for han respekterede at jeg sagde nej til. Og han var helt med på den, og var bare glad for jeg sagde det som det var.

Jeg har gjort tydeligt overfor ham at han ikke skal stoppe med at lægge op til sex, og at jeg gerne vil have vores sexliv  skal køre godt igen, så det er vi begge fast besluttet om at tage hånd om.

Kan ikke sige andet end, hvor jeg dog elsker den mand, han rummer mig og mine tanker så godt. Han er simpelthen bare guld værd.

Og jeg er glad for jeg skrev her inde, det fik mig ligesom til at få snakken i gang.

Tak for alle svar

Hvor er det godt, at I har fået snakket sammen! Og det er bare fantastisk, at I kan rumme hinanden på den måde.

Jeg tænker, at dine problemer godt kunne hænge sammen med dine gentagne aborter, og at det måske kunne være værd at snakke med en professionel om dine følelser. Da jeg havde en missed abortion og derefter fik udskrabninger, havde jeg enormt svært ved sex et stykke tid efter. Det tog mig noget tid at føle mig som mig selv igen, også seksuelt. Hvis aborterne så ovenikøbet havde været gentagne, ville det nok have været endnu sværere at komme mig over uden hjælp udefra.

Anmeld Citér

25. november 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det vil da være nogle skrækkelige billeder, du kan komme til at sætte i din søns hoved. At bruge andre ord eller fortælle en lille hvid løgn over for sine børn i den her situation , har intet at gøre med curling eller pakke ind i vat. Det er da vist mere dit behov der kommer til syne her, end din søns.

Anmeld Citér

25. november 2018

Anonym

Jeg giver jer lige et samlet svar da jeg ikke gider gentage mig selv flere gange. 

At I pakker jeres børn ind i vat og bomuld og skåner jeres børn for alt i verden. I er sikkert ogsp typerne der næsen tuder når dets børn slår sig. 

Det gør hverken mig til en dårlig eller hensynsløs mor at jeg ikke er som jer. Vi snakker om en VOKSEN mand jeg ville sige det til. Og ikke en 5 årig.! 

Og min mands følelser betyder ligeså meget som mine og derfor ville jeg sige det som jeg havde det. Præcis som ts har gjort. Og læs hvad hun skriver. Hendes mand tog det præcis som min og forhåbentlig som ethvert andet rigtig elskeligt mandfolk ville gøre ! Og da ts’ mand tager det sådan. Gør det så hende til et dårligt menneske/kæreste. Hvis ikke hvad adskiller så hende fra mig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.