*Toffee* skriver:
Pointen var såmænd at man ikke kan kræve og bestemme hvad andre skal. Dialog er vejen frem og der er ikke meget dialog i at true med at gå.
Men det jeg prøver på at sige er at hvis han reelt mener at han IKKE vil være sammen med en der ryger og IKKE vil gå på kompromis med dette, så er det jo også fair nok at sige at han vil gå, hvis hun bliver ved? Eller skal han gå på kompromis med sine egne overbevisninger fordi TS vælger at ryge?
Han har jo taget sit valg - han vil ikke være sammen med en der ryger, derfor vil han gå hvis hun fortsætter. Han kunne også have valgt - ligesom jeg har gjort med mit hår og min mand har med sit skæg - at gå på kompromis med sig selv og lade TS ryge, men det har han valgt ikke at gøre.
Nu har TS jo så valget om hun vil fortsætte med at ryge eller om hun vil lade sin mand gå over det.
TS har ret til at lave egne valg, ja, men så må hun jo også stå ved det valg og den konsekvens det har hvis hun vælger at fortsætte med at ryge - også hvis den konsevens er at hendes mand går.
Manden har jo også sin ret til at vælge ikke at være sammen med en ryger, lige så vel som TS har en ret til at ryge.
Jeg synes virkelig at det er meget fair af ham at sige fra og sætte grænser for hvad HAN vil være med til.
Anmeld
Citér