Lje skriver:
Det handler ikke om at få lov af sin mand. Der handler om dialogen, kommunikationen, glæden ved at glæde sin partner og påskyndelsen af hinanden og hinandens meninger.
Min mand elsker (blandt meget) mit hår, mine bryster og mine øjne. Men min tatovering på anklen hader han. Så hvis jeg overvejede at blive kronraget, få mine bryster gjort mindre/større, få kontaktlinser med farve eller en ny tatovering, så ville jeg da vende det med ham. I respekten for vores kærlighed. Til gengæld anlagde han skæg for min skyld (og er siden blevet glad for det). Der er intet milimeterdemokrati men vi sætter simpelthen bare pris på hinanden.
Vh.
Så enig.
Jeg synes godt nok, det er totalt barnlig trodsighed, at "jeg har ret til at ryge, få en tatovering, klippe håret af, og du skal bare acceptere det, for du elsker mig jo".
Det er vel ganske normalt respekt, at man taler om tingene - og f.eks. giver udtryk for, at man ikke bryder sig om tatoveringer, at man er vild med sin kærestes lange hår - eller hvad det nu handler om.
Jeg ville da aldrig farve håret pink, hvis jeg ved, at min kæreste ikke kan lide det.
Og engang imellem må man da godt hoppe i det lækre undertøj, selvom et par mormortrusser måske er mere behagelige.
Man må da gerne gøre noget for at glæde hinanden. Og undlade at gøre noget, som den anden hader.
Anmeld
Citér