*Toffee* skriver:
Du ville simpelthen spørge din mand om lov til at klippe dig korthåret? Men hvorfor?? Det er da dit hår!
Mon ikke din mand ville elske dig alligevel, selvom du fik en tatovering, tog 20 kg eller blev korthåret. Men at spørge om lov til det, nej, du er da et selvstændigt menneske.
Jeg tænker at det er almindeligt at tage hensyn til ens partners preferencer og ønsker, når man er et par. Jeg klipper heller ikke mit hår kort, selvom jeg egentlig foretrækker det sådan, fordi jeg ved at min mand foretrækker langt hår. Hvis langt hår virkelig var et problem for mig, så ville jeg klippe det alligevel, men jeg ville snakke med min mand om det først - ikke spørge om lov, men snakke med ham om det, så han forstår hvorfor jeg føler det en nødvendighed at klippe mit hår kort.
Det handler ikke om at adlyde eller føje ham, men blot om at jeg gerne vil gøre noget godt for ham for at gøre ham glad og tilfreds og fordi jeg selvfølgelig gerne vil være "pæn" for ham 
På samme måde barberer han sig også, selvom han foretrækker at have skæg, fordi han ved at jeg helst vil have ham glatbarberet.
Til TS:
Man skal ikke true med noget man ikke mener. Så hvis han ikke reelt finder rygning så forfærdeligt at han rent faktisk vil forlade dig (hvilket du kan læse i denne tråd at der faktisk er flere der føler sådan), så skal han ikke true med det. Men hvis han faktisk mener det, er det jo reelt nok og så er det du har et valg at tage. Din mand eller din smøger?
Jeg sagde også engang til min mand at hvis han ikke kunne finde ud af komme hjem i en ordenlig tid, i stedet for hver dag at skulle drikke øller med hans kollegaer efter arbejde, så kunne han lige så godt lade være med at komme hjem, fordi jeg ikke ville finde mig i det. Han valgte (heldigvis) mig og børnene frem for øllerne med kollegaerne. Han får stadig en øl en gang imellem, og det er også okay, men jeg vil ikke have at han gør det hver dag. Og jeg ser det ikke som at jeg kontrollere ham, men bare sætter grænserne for hvad JEG vil finde mig i.