Ja okay, er der åbenbart ingen af brugerne herinde der har været så farlige og hensynsløse og røget en cigaret?
Bare fordi du ikke bliver klappet på ryggen, betyder det ikke, at ingen har røget før. Folk undrer sig bare over, at du har smugrøget, løjet om det og så derefter undres over, din mand reagerer. Selvom jeg er helt enig med mange i, at trusler mellem voksne mennesker virker ret barnligt og uværdigt. Måske I har lidt arbejde omkring kommunikation og kommunikationsformen også?
Nuvel, jeg elsker også at ryge smøger, når jeg drikker øl på brune værtshuse med lige præcis én ekspicit vennegruppe (et par gange om året. Alle har småbørn og trætte). Konsekvensen er dog, at jeg tager alt mit tøj af i vores entré -> direkte i vaskemaskinen og i bad med mig. Uanset hvor festlig jeg ellers er, når jeg kommer hjem. Og det sker kun i weekender hvor vores søn er hos mormor og morfar.
Min mand hader jeg ryger. Hans far døde af lungekræft. Delvist pga. rygning. Han var ret spids i sin udmelding omkring min (hyppigere) festrygning, da vi mødtes. Det var dog et ret nemt tilvalg af ham og drastisk nedskæring af festsmøgerne. Intellektuelt ved jeg godt, og er enig i, at rygning er søm til kisten. Jeg flytter mig på gaden, hvis jeg går bag en ryger og jeg stempler forældre, der ryger ved deres børn, som dårlige mennesker. Og jeg ville ALDRIG kunne være kæreste med en ryger. Jeg har valgt fra på den bekostning tidligere. Så ja, hurra for dobbeltmoralen i mit tilfælde.
Men jeg forstår godt din mand. Dels løgnen og dels selve handlingen, hvor du også overfører konsekvensen til dit barn. Hvis min mand havde sagt noget tilsvarende til mig, så røg jeg ikke de 2 weekender om året. Det er han for vigtig til. Og min familie er for vigtig.
Hvorfor stopper du ikke bare? Det er 2 smøger om dagen. Det menneske, du har valgt som far til dit barn, afskyr tydeligvis vanen så meget, at han vil bryde sin familie op for, at du stopper. Det synes jeg ærligt, du skal respektere. Og sige undskyld for løgnen.
Vh.