MKBP skriver:
Låner I tøj fra de andre børn ?? - det er da slet ikke okay ! I har vel låne-tøj liggende ?? Ville godt nok blive knotten, hvis mit barns tøj blev lånt ud til andre børn !! Jeg er selv pædagog i en bhv og vi sørger altid for at barnet får det rette tøj på ud, selvom de ikke selv har med - det skal da ikke gå ud over dem at forældrene enten har glemt det, ikke fået tjekket vejrudsigten eller dårlige til at få fyldt op !
//Mette
Så når lånekassen (hvis den findes - hos os har de den ikke) er tom og lille Peter har tisset i underbukserne og har ikke nogle rene selv, så vil det være et meget stort issue hos dig, at der bliver lånt et par underbukser fra dit barns kasse?
Det er dog en ret usympatisk holdning!
Jeg tvivler på, at dit barn skal sidde indenfor, fordi barnets regntøj bliver lånt ud. Eller ditto fryse om fingrerne. Mon ikke det handler om en tør t-shirt eller underbukser? Altså de små ting. Og typisk ikke de ting, som ungerne kun har én ting af.
Vores søn kom i sommer hjem i Livs lyserøde-ekstra-underbukser en dag hvor ekstra-boksershortsne var gået til først vandkamp og senere et uheld. En SMS til Livs mor og en vask gjorde heldigvis underbukserne rene igen. Uden surhed.
Jeg ville gengæld blive mavesur, hvis en smiley-ordning om tøjkassens indhold blev offentliggjort på den måde. Sikke en måde at lave forældre-shaming. Dialog, dialog, dialog - også 1000 gange i træk. Det er et ledelsesansvar, der må løftes af ledelsen, hvis ikke pædagogerne kan trænge igennem. På den måde er det også ledelsen, der kan fange om det er pga. "sjusk" eller pga. få midler, at lille Hans aldrig har regntøj med. Og agere passende på det.
Børnene skal ALDRIG involveres i forældrenes ansvar. Så må dovne pædagog-fædre og glemsomme mødre have en daglig pop-up på telefonen eller et hjemmelavet skilt i egen garderobe med "husk at tjekke kassen".
Vh.
Anmeld
Citér