Fedt med en masse gode indslag i debatten, som har givet anledning til at se mere nuanceret på smileys i børnehaven 
Jeg synes som udgangspunkt det er en ufed måde at gøre opmærksom på, at der mangler skiftetøj el.lign. Jeg tror på at der er en risiko for, at det kan gå ud over børnene, at der på så aynlig vis bliver gjort opmærksom på, at der ikke er styr på tingene - og at det kan påvirke sårbare familier, som flere af jer skriver.
Men ja, det kommer nok an på øjnene der ser, om det bliver opfattet som en løftet pegefinger eller en venlig påmindelse om at huske regntøjet i morgen 
Fortsat ville jeg dog foretrække dialog - som jo også kan være en mulighed for at få talt om, hvorfor det lige er at de gummistøvler stadig ikke er indkøbt, eller hvad det nu måtte være
I en anden institution i byen ved jeg, at alle former for opklistrede sedler og post-it's til forældrene er totalt bandlyst. Her vælger man altid at tage en snak med forældrene når de henter barnet. På den måde kommer man for det første hinanden ved, lærer familierne at kende og får mulighed for at forstå - og evt opspore en familie der måske er super presset og har brug for lidt ekstra støtte.
Anmeld
Citér