Smiley-ordning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2018

Mullemee

Anonym skriver:

Synes det er en virkelig grim måde at udstille folk på. Jeg var blevet rasende hvis det kom i min børnehave og havde af ren protest fjernet smileyen fra min søns plads og bedt dem give mig besked hvis noget mangler når jeg afhenter eller afleverer ham. 

Men det er jo pointen i det, ik? At det faktisk er dit ansvar at holde styr på, hvad der er i kassen, Ikke pædagogerne. Det er dit ansvar - ikke pædagogerne. De har jo ret mange børn, du har jo kun et, så det synes jeg ikke de skal bruge tid på. Blot min tanke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2018

Anonym

Mullemee skriver:

Men det er jo pointen i det, ik? At det faktisk er dit ansvar at holde styr på, hvad der er i kassen, Ikke pædagogerne. Det er dit ansvar - ikke pædagogerne. De har jo ret mange børn, du har jo kun et, så det synes jeg ikke de skal bruge tid på. Blot min tanke.

Ja selvfølgelig er det mit ansvar. Og nu er min søns kasse også altid fyldt og i orden. Men derfor vil jeg stadig ikke have en smiley hængende på hans plads. Hvis de bruger noget i kassen fordi han har tisset igennem eller han er blevet sjask våd efter legepladsen. Så kan jeg se det når jeg henter ham også får han et nyt sæt med dagen efter. 

Så ville stadig fjerne smileyen hvilket det også der ud til der er andre der har gjort på billedet ts har lagt ind. 

Synes det er en rigtig grim udstilling af voksne mennesker at skulle bedømmes på børne niveau. Så kan de i stedet sætte en seddel med en tjek liste med det de mener der mangler. Det bruger de ligeså meget tid på som ved at tjekke og sætte smileyer. 

Anmeld Citér

22. august 2018

Carina:-)

Det ville jeg blive virkelig træt af.

Og tænker de børn hvis forældre ikke har styr på børnenes ting i forvejen er sårbar . Og så har de bare ikke brug for at blive udstillet.

Mega stort grundlag for  mobning børnene imellem. 

Det bliver et nej herfra.

Anmeld Citér

22. august 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja selvfølgelig er det mit ansvar. Og nu er min søns kasse også altid fyldt og i orden. Men derfor vil jeg stadig ikke have en smiley hængende på hans plads. Hvis de bruger noget i kassen fordi han har tisset igennem eller han er blevet sjask våd efter legepladsen. Så kan jeg se det når jeg henter ham også får han et nyt sæt med dagen efter. 

Så ville stadig fjerne smileyen hvilket det også der ud til der er andre der har gjort på billedet ts har lagt ind. 

Synes det er en rigtig grim udstilling af voksne mennesker at skulle bedømmes på børne niveau. Så kan de i stedet sætte en seddel med en tjek liste med det de mener der mangler. Det bruger de ligeså meget tid på som ved at tjekke og sætte smileyer. 

Hvorfor er det at bedømme på et barns niveau ?, smileyer bliver da brugt alle vegne efterhånden, men når det lige pludselig er os forældre det går ud over, så er det noget være noget. Skal levnedsmiddelkontrollen også tænke, nåe nej, selvom i sælger fordærvet mad på den her restaurant , lader vi som om at vi ikke har været her, for det er da synd at udstille jeres restaurant med en smiley på børne niveau, så selvom der måske skulle hænge en rød smiley på kontrolrapporten lader vi som ingen ting. Personligt kender jeg ikke nogle arbejdspladser efterhånden, hvor der ikke på den ene eller anden måde er noget smiley ind over. Men børnehaven må vel have følt, at dialog ikke har hjulpet en fis, siden af de er gået over til det system.

Anmeld Citér

22. august 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Carina:-) skriver:

Og tænker de børn hvis forældre ikke har styr på børnenes ting i forvejen er sårbar . Og så har de bare ikke brug for at blive udstillet.

Det er så også der jeg måske ikke synes så godt om det, hvis det fører til mobning / drillerier børnene imellem 

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym

Klam måde at udstille folk på. Jeg ville blive virkelig gnaven hvis vores børnehave greb til sådan noget istedet for at snakke med os.

JEg arbejde i BH, og har selv et barn der er i BH nu

- Personligt vilde jeg blive flove og ydmyget at komme til røde smiley. - da jeg går utroligt meget op i mit barn skal ha det godt om så det er når det er varmt eller koldt 

MEN det handler ikke om OS forældre, men at vores børn har det på helt helt basal Nieveu.

Men når jeg har arbejde der?! For hlevede forældre har styr på jeres lort - de stakkels børn måtte bliver indenfor fordi de havde INGEN regntøj eller Softshell og intet ekstra tøj ( så vi lånte fra andre børn) - HANDSsKER!!! Omg! Jeres børn kommer udenfor UDEN handsker i iskoldt vejr!  Har måtte holde mange knald røde hænder igennem min tid for at varmen den op 

Vi sagde det tusind gange til forældrene og hvergang sagde de ja det kommer - Jeg havde så ondt af de børn ((( 

jeg synes dette helt i orden - måske for forældrene fingeren ud af røvhullet! 

Anmeld Citér

22. august 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

JEg arbejde i BH, og har selv et barn der er i BH nu

- Personligt vilde jeg blive flove og ydmyget at komme til røde smiley. - da jeg går utroligt meget op i mit barn skal ha det godt om så det er når det er varmt eller koldt 

Men når jeg har arbejde der?! For hlevede forældre har styr på jeres lort - de stakkels børn måtte bliver indenfor fordi de havde INGEN regntøj eller Softshell og intet ekstra tøj ( så vi lånte fra andre børn) - HANDSsKER!!! Omg! Jeres børn kommer udenfor UDEN handsker i iskoldt vejr!  Har måtte holde mange knald røde hænder igennem min tid for at varmen den op 

Vi sagde det tusind gange til forældrene og hvergang sagde de ja det kommer - Jeg havde så ondt af de børn ((( 

jeg synes dette helt i orden - måske for forældrene fingeren ud af røvhullet! 

Men tror du helt seriøst at folk som er så sløsede vil ændre noget som helst pga af en smiley? Mit bud er at for hovedparten vil det ikke ændre en dyt.

Til gengæld tror jeg ikke børnene er ligeglade. Børn er jo ikke dumme - de lurer da hurtigt at den sure smiley signalerer noget negativt omkring dem selv eller deres forældre. Man skal ikke læsse forældrenes mangler over på børnene på den måde. Så må man sige det 1000 gange mere.

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym

IenFart skriver:

Men tror du helt seriøst at folk som er så sløsede vil ændre noget som helst pga af en smiley? Mit bud er at for hovedparten vil det ikke ændre en dyt.

Til gengæld tror jeg ikke børnene er ligeglade. Børn er jo ikke dumme - de lurer da hurtigt at den sure smiley signalerer noget negativt omkring dem selv eller deres forældre. Man skal ikke læsse forældrenes mangler over på børnene på den måde. Så må man sige det 1000 gange mere.

Man kan da prøve og HÅBE! At de få fingeren ud af røven, så børnene kan ha det godt.

- Måske lærer børnene der er konsekvenser, at nogle gange må man få en løfte pegefinger. 

- Tror mig jeg har set mange kolde børn igennem min tid, jeg er mere optaget af de FYSISK er på plads. Så må alt andet være på anden plads.

Anmeld Citér

22. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

Jeg synes det er rigtig smukt at du tænker at de forældre nok er sårbare.. og hvis det var tilfældet ville det være frygteligt at udstille menneske der ligger ned. 

men. Sandheden er bare en anden. Som tidligere skrevet er mine børns velfungerende far (som faktisk selv er pæd ! ) et smøl af en anden verden når det kommer til den kasse. Vi har 7/7 og cirka hver anden gang vi bytter, kan jeg konstatere at der er blevet brugt skiftetøj men ikke lagt nyt i. Det er fandme da træls. Og han har ingen undskyldning med at være sårbar eller på anden måde ikke i stand til at medbringe passende tøj til den kasse. Faktisk burde han være den der gik allermest op i det pga hans proffesion, men det er bare ikke tilfældet. Han har haft unger i inst i 6 år, men det er stadig ikke en selvfølge for ham. Hvad skal man så stille op? Og han er jo nok ikke den eneste.... desværre..

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym

IenFart skriver:

Tror de lurer frustration over, når de skal udenfor og de har overhovedet ikke klædt på til det, og pædagogen er bekymret?

tror du de lurer at pædagogen er frustret fordi de har våde bukser og de har ingen andre? Og nu må de lede igennem hans venner ting??

tror du???

jeg kan blive ved.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.