JD skriver:
Jeg vil lige byde ind på det med at låne fra andre børn.
Jeg ville sige fra som forælder ved lån at vores eget tøj, som vi har liggende i bh til vores barn. 1. Hvad så hvis vores barn selv står og mangler senere på dagen? . 2. Hvis tøjet går i stykker, hvem erstatter det så?
Vi køber dyrt tøj samt dyre sko, fordi vi går efter de ting, som bare fungerer 100% optimalt, og samtidig ser pænt ud.
Hvis vores barn selv ødelægger det, så er det jo bare sådan, for det er jo købt til hende! , men ville blive rigtig vred, hvis andre fik det på. Om det gik i stykker eller ej.
Står man med et barn som har gjort sig helt våd, og der intet skiftetøj er i barnets egen kasse, og heller ikke i bh's eget lånetøj, så havde jeg ringet til forældrene. Så må de komme med skiftetøj og eller hente barnet.
Jeg (som lærer ikke pædagog) kender også lidt til forældrenes holdninger, og hvis der er hillfinger i ekstra kassen, ja så er det bare ikke dem jeg ville låne fra. Hvis de derimod som jeg selv har lagt det godt slidte tøj og i det hele taget giver udtryk for at de ikke tager så tungt på lige den del - ja så låner jeg fra dem.
Vi er alle forskellige og tænker pædagogerne er klar over det. Jeg fx ville synes det var helt åndssvagt de ringede forældre hjem, når de bare kunne tage i mit barns kasse. Og sandsynligheden for at alle børn gør sig vælter et glas vand eller har uheld den samme dag er vist temmelig lille.
Men igen vi har ret til at være forskellige og mon ikke pædagogerne i din datters institution har luret, at det ikke er fra din datters ekstra kasse, der skal lånes til andre.
Anmeld
Citér