Smiley-ordning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2018

lineog4

JD skriver:

Jeg vil lige byde ind på det med at låne fra andre børn. 

Jeg ville sige fra som forælder ved lån at vores eget tøj, som vi har liggende i bh til vores barn. 1. Hvad så hvis vores barn selv står og mangler senere på dagen? . 2. Hvis tøjet går i stykker, hvem erstatter det så?

Vi køber dyrt tøj samt dyre sko, fordi vi går efter de ting, som bare fungerer 100% optimalt, og samtidig ser pænt ud. 

Hvis vores barn selv ødelægger det, så er det jo bare sådan, for det er jo købt til hende! , men ville blive rigtig vred, hvis andre fik det på. Om det gik i stykker eller ej. 

Står man med et barn som har gjort sig helt våd, og der intet skiftetøj er i barnets egen kasse, og heller ikke i bh's eget lånetøj, så havde jeg ringet til forældrene. Så må de komme med skiftetøj og eller hente barnet.

Jeg (som lærer ikke pædagog) kender også lidt til forældrenes holdninger, og hvis der er hillfinger i ekstra kassen, ja så er det bare ikke dem jeg ville låne fra. Hvis de derimod som jeg selv har lagt det godt slidte tøj og i det hele taget giver udtryk for at de ikke tager så tungt på lige den del - ja så låner jeg fra dem. 

Vi er alle forskellige og tænker pædagogerne er klar over det. Jeg fx ville synes det var helt åndssvagt de ringede forældre hjem, når de bare kunne tage i mit barns kasse. Og sandsynligheden for at alle børn gør sig vælter et glas vand eller har uheld den samme dag er vist temmelig lille. 

Men igen vi har ret til at være forskellige og mon ikke pædagogerne i din datters institution har luret, at det ikke er fra din datters ekstra kasse, der skal lånes til andre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2018

lineog4

Soonmom skriver:

Men synes du helt ærligt ikke at det er klamt at Søren ikke har flere bukser/underbukser fordi han ikke er 100 % renlig og derfor må låne hos dit barn, og så har uheld i deres tøj, som du så skal vaske

Fy føj 

I dag har pædagogerne altså ikke tid til at vaske andres tøj og holde styr på hvis det så er plus at de fleste børnefamilier har stor præference i hvordan og med hvad tøjet bliver vasket

Nej jeg ville selvsagt ikke vaske Sørens tøj, men forvente forældrene gjorde det og så var den ikke længere. Hellere låne end søren skulle gå med numsen bar i frostvejr 

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym

I den børnehave hvor jeg arbejder i, er der også store problemer med at børnene har skiftetøj og overtøj. Specielt om vinteren. Vi havde det oppe på møde. Vi mener nemlig ikke det kan passe at vi skal have et lager af lånetøj. Vi snakkede om, om man skulle ringe efter forældrene når barnet står i vådt tøj og der ikke er mere i kassen.. Måske de så bringer det iorden. 

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym

Carina:-) skriver:

Tænk hvis personalet fik en smiley ordning 

Så kunne de få en grøn hvis alt bare kører på skinner . 

En gul hvis de ikke har styr på hvor børnene er når man henter dem. Eller hvis de ikke kan forklare hvordan x har fået et bidemærke.  Eller hvis man observerer de står og snakker imens rollingerne forsøger at få kontakt.

Rød er når en rolling er kravlet over hegnet eller de glemmer der sidder et barn på toilettet eller barnet ikke får skiftet ble. 

Hmm tror jeg vil foreslå sådan en smiley ordning til næste forældre møde 

Jeg bliver helt sikkert populær 

Forventer du at man skulle kunne fortælle lige hvor barnet er? I den børnehave jeg er i, er der 80 børn. Ude på legepladsen som er temmelig stor, kan det godt nok være svært at sige lige præcis hvor de er. 

De står jo ikke stille 

Anmeld Citér

22. august 2018

Anonym

Lje skriver:

Jeg kan se, at det danske skriftsprog volder dig udfordringer, siden du har behov for at indsætte nedladende emojis for at understøtte din pointe. Ville du også råbe af mig (som du gjorde, da du skrev med store bogstaver) og rulle med øjnene, hvis du stod overfor mig??

Nej, det er tydeligvis ikke åbenlyst. Eller måske for 'man', som du henviser til. Men ikke for mig. Som modtageren af din kommunikation. Du har, i dit tidligere indlæg, intet ordvalg i dine sætningskonstruktioner, som binder dine udsagn sammen. Så 'låneskab' og 'gummistøvler' så jeg ikke den åbenlyse sammenhæng mellem.

Vh.

Gider ikke synke ned på dit niveau og blive personlig. Så i stedet ønsker jeg dig en god aften 

Anmeld Citér

22. august 2018

Loa

Carina:-) skriver:

Tænk hvis personalet fik en smiley ordning 

Så kunne de få en grøn hvis alt bare kører på skinner . 

En gul hvis de ikke har styr på hvor børnene er når man henter dem. Eller hvis de ikke kan forklare hvordan x har fået et bidemærke.  Eller hvis man observerer de står og snakker imens rollingerne forsøger at få kontakt.

Rød er når en rolling er kravlet over hegnet eller de glemmer der sidder et barn på toilettet eller barnet ikke får skiftet ble. 

Hmm tror jeg vil foreslå sådan en smiley ordning til næste forældre møde 

Jeg bliver helt sikkert populær 

Anmeld Citér

22. august 2018

FruStolpe

For mig er det en selvfølge at der er rigeligt af alt. 

Og jeg ville da tage det som det mest naturlige i verden at de kunne låne nogle tørre strømper eller bukser hvis der skulle være en som manglede. 

Tænker man nogen gange skal huske på, at det måske den dag er en selv der står med håret i postkasse.  Og så vil man gerne have hjælp. 

Jeg er simpelthen ikke godt til "Jeg vil ha, men jeg vil ikke gi" holdning. 

Anmeld Citér

22. august 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Enig i med hende i det første, jeg var også blevet ret sur hvis andre børn løb rundt i mine børns tøj/sko, det er virkelig ikke mit problem at andre ikke har deres ting med, og gider ikke have andre sviner og slider mine børns ting, det klare de fint selv.

Men enig med dig i at det er meget dobbeltmoralsk (egentlig også hvis hun refererer til børnehavens låne tøj) 

Så du ville synes det var okay at et barn skulle gå med numsen bar hvis de sidste lånebukser og underbukser er blevet brugt? 

Jeg arbejder i en børnehave - vi har lånetøj men det sker at vi løber tør hvis vi ikke får det igen hurtigt nok. Så har jeg taget fra vennens kasse hvis den var godt fyldt - Shame on me. Jeg skulle da have ladet barnet gå med numsen bar. 

Børnene selv har ikke noget imod at deres venner lige må låne - pinligt at forældre ikke har den samme medfølelse. 

Anmeld Citér

22. august 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Soonmom skriver:

Men synes du helt ærligt ikke at det er klamt at Søren ikke har flere bukser/underbukser fordi han ikke er 100 % renlig og derfor må låne hos dit barn, og så har uheld i deres tøj, som du så skal vaske

Fy føj 

I dag har pædagogerne altså ikke tid til at vaske andres tøj og holde styr på hvis det så er plus at de fleste børnefamilier har stor præference i hvordan og med hvad tøjet bliver vasket

What - så du tror forældre vil aflevere med tis eller lort i? 

Anmeld Citér

23. august 2018

Soonmom

mor:) skriver:

Så du ville synes det var okay at et barn skulle gå med numsen bar hvis de sidste lånebukser og underbukser er blevet brugt? 

Jeg arbejder i en børnehave - vi har lånetøj men det sker at vi løber tør hvis vi ikke får det igen hurtigt nok. Så har jeg taget fra vennens kasse hvis den var godt fyldt - Shame on me. Jeg skulle da have ladet barnet gå med numsen bar. 

Børnene selv har ikke noget imod at deres venner lige må låne - pinligt at forældre ikke har den samme medfølelse. 

Nej, jeg ville ringe til forældrene, så måtte de sørge for at der kom ekstra tøj herned hurtigst muligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.