Bikini til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Så det “ved jeg godt, sådan er det bare”

så man kan ikke have en mening end dig? Du og kun du kender hele sandheden ? Man KAN ikke mene andet. 

Du har ret det gider jeg ikke diskutere. Meninger er forskellige og NEJ det ved jeg ikke godt for jeg er lodret uenig med dig. Og jeg finder den teori om at alle MÅ da mene det samme som dig vildt barnlig

I min verden findes der ikke tøj der sekualisere små børn. Det er voksnes opfattelse på godt og ondt der sekualisere. 

I min verden er en bikini ikke mere sekualiserede end badedragt, kjole, bukser mm. 

Men det behøver vel ikke være fordi det seksualiserer at man finder det upassende? 

Jeg ser heller ikke en lille pige som sexobjekt fordi hun har trekant bikini på. Men jeg synes ikke det passer til et barn. Ligesom jeg ikke synes pressefoldsbukser og slips passer sig til en 4 årig dreng der skal lege i børnehaven? Fair mok til et bryllup, hvor man har behageligt skiftetøj med til billederne er taget, men som alm tøj? Jeg Synes mere det er noget med at lade børn være børn og ikke klæde dem i voksentøj. Jeg ville heller ikke give min 3 årige et pencilskirt på. Det er da både upraktisk og giver et voksenlook. Som ikke er lig med sexet i øvrigt. Synes jeg ikke i hvertfald.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2018

Anonym

Mom skriver:

Igen konkludere du hvad det er, og ikke hvad din mening er. Du skal have lov til at have din mening, men du skal ikke konkludere på mine vegne. Nej og atter nej, jeg syntes hverken en bikini er sexet eller provokerende.

DU syntes en bikini er sexet, fair nok. Det gør jeg ikke. DU har et problem med bikinier til børn, det har jeg ikke.  Hold dine meninger på din egen banehalvdel.

Omg....

Jeg holder det på min banehalvdel ....

det hedder at diskutere.....

Anmeld Citér

8. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Omg....

Jeg holder det på min banehalvdel ....

det hedder at diskutere.....

Nej det gør du ikke! Du konkludere hvad et stykke tøj udviser! Det kan du ikke, du kan have en mening, men du kan ikke konkludere på alles vegne. Og når dit "Det gider jeg ikke engang at diskutere" er skrevet, så har du hermed vedtaget, og igen det kan du ikke. Du kan ikke vedtage, bestemme eller noget som helst andet i en debat. 

Anmeld Citér

8. august 2018

Tante15

Nu ved jeg ikke, hvad en rigtig bikini er, men mine børn har bikini, og har aldrig som i aldrig tænkt, at det på nogen måde var upassende - har svært ved at se forskellen på badedragt/ bikini, som mine har brugt - badedragten er strengt taget bare delt på midten. 

Jeg kan godt se, at der er meget forskellige meninger, men jeg forstår  det ikke helt og er ikke noget, som jeg tænker over. 

I forhold til G- streng har vi ikke stødt på dem endnu, så ved ikke, hvad jeg vil sige, hvis den ældste vil efterspørge det, men det tager jeg stilling til, hvis og når den dag kommer. Jeg har nu aldrig set dem, hvor jeg køber børnetøj. 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Min mor købte da også g-streng til mig da jeg var 12-13 år. Min kusine var et år ældre end mig. Det var hende der startede med det. Jeg gik i dem grundet jeg ikke ville have 4 baller som man kunne se ved almindelige trusser. Trusserne krøb altid op og det var mega ubehageligt. Idag bruger jeg aldrig g-streng, da jeg synes at de er usexede. Jeg bruger hipsters istedet. Jeg vil da under ingen omstændigheder mene at mine forældre var uansvarlige. De så tværtimod mig og mine behov som teenager. 

Jeg kommer slet ikke til at forstå hvordan man som forældre til en 12 årig, kan sige "underbukserne er ubehagelige lad os bytte dem ud med det absolut mest sexede alternativ"  (bort set fra bundløse) 

Hvorfor ikke par hot pants eller søm løse? 

Hvis børn syntes strømpe bukser er ubehagelige om lårene. Skal vi så også give dem selv siddene strømper  på med blonde kandt? 

Anmeld Citér

8. august 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Mom skriver:

Igen konkludere du hvad det er, og ikke hvad din mening er. Du skal have lov til at have din mening, men du skal ikke konkludere på mine vegne. Nej og atter nej, jeg syntes hverken en bikini er sexet eller provokerende.

DU syntes en bikini er sexet, fair nok. Det gør jeg ikke. DU har et problem med bikinier til børn, det har jeg ikke.  Hold dine meninger på din egen banehalvdel.

Helt ærligt, så kan jeg altså heller ikke se det sexet i en bikini, og kan faktisk ikke se forskellen i om barnet har en bikini på eller en badedragt med sløjfer og hele mulevitten, begge dele kan se lige komiske ud og ikke specielt sexet  

Anmeld Citér

8. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Hck skriver:

Helt ærligt, så kan jeg altså heller ikke se det sexet i en bikini, og kan faktisk ikke se forskellen i om barnet har en bikini på eller en badedragt med sløjfer og hele mulevitten, begge dele kan se lige komiske ud og ikke specielt sexet  

Anmeld Citér

8. august 2018

Abracadabra

Jeg synes, at G-strenge er ret uhygiejniske, så de  skal i hvert fald være gode til at tørre sig i rumpen, inden sådanne trusser skal ind i dette hjem. Og så skal de kogevaskes! 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Så dine forældre var bare helt lazzi eller? De blandede sig slet ikke i hvad du som barn gik rundt i? Lyder pænt uansvarligt 

Hvordan filan kan du ud fra lige det ene eksempel konkludere at hendes forældre er totalt Lazzi? Og mene at hendes forældre har været totalt uansvarlige? 

Mine forældre, vil jeg betegne som nogle meget kærlige, omsorgsfulde, ANSVARLIGE, bekymrende og alt muligt andet godt, forældre. De har været og er stadig en kæmpe stor del af mit liv. De har begge været lærere i indskolingen, men de har for filan aldrig sagt noget til at jeg som 13 årig valgte at købe g-strenge for min egne tjente penge. Men min forældre har IKKE været uansvarlige!!!

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan filan kan du ud fra lige det ene eksempel konkludere at hendes forældre er totalt Lazzi? Og mene at hendes forældre har været totalt uansvarlige? 

Mine forældre, vil jeg betegne som nogle meget kærlige, omsorgsfulde, ANSVARLIGE, bekymrende og alt muligt andet godt, forældre. De har været og er stadig en kæmpe stor del af mit liv. De har begge været lærere i indskolingen, men de har for filan aldrig sagt noget til at jeg som 13 årig valgte at købe g-strenge for min egne tjente penge. Men min forældre har IKKE været uansvarlige!!!

Chill og læs igen. 

Har ikke konkluderet noget. Jeg spørger om de er total lazzi og at jeg syntes det lyder pænt uansvarligt. Hun vælger at bruge  som om det er total mærkeligt at forældre blander sig i hvad deres barn har på eller ikke på. 

Hvorfor hidser du dig sådan op? Jeg syntes det er vildt uansvarligt at give et barn sexet tøj og så er jeg da endelig græsk katolsk overfor hvilket job den forældre har 

- sagde jeg, uden brug af råb og skrig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.