Jeg synes, man bør tage udgangspunkt i det tidspunkt, hvor ens datter udtrykker et ønske om at gå i bikini/g-streng/whatever. At opstille en bestemt aldersgrænse giver ikke så meget mening i mit hoved, for børn (og mennesker generelt) er forskellige, og jeg mener altid, man bør møde sine børn dér hvor de er.
Så hvis min datter en dag kommer og fortæller, at hun godt kunne tænke sig eksempelvis en g-streng, så vil jeg nok spørge ind til, hvad det er, som tiltaler hende ved idéen - hvorfor vil hun gerne gå med det? Er det fordi de andre gør det? Er der noget bestemt hun håber at få ud af det? Er det for at prøve nye ting af? Eller noget helt andet?
Selvfølgelig er der forskel på at gå med den slags når man er 12 versus når man er 16. Men uanset hvad synes jeg det er væsentligt at komme nærmere ind på, hvad der ligger til grund for ønsket. Ikke i en fordømmende tone, men bare for at prøve at forstå sit barn og vurdere, om det er et ønske, man kan og vil efterkomme og stå inde for.
Jeg tror jeg selv var 14, da jeg bad min mor om at købe et par g-strenge til mig. Og jeg mindes egentlig ikke, at der blev gjort det store ud af det. Hun valgte bare nogle, som ikke var specielt sexede eller udfordrende. Der er jo også stor forskel på bikinier, undertøj etc. - for det meste kan man jo sagtens finde noget, som ikke er for "voldsomt" og på den måde indgå et slags kompromis.
Anmeld
Citér