Bikini til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvornår vil I mene det er passende at tillade “rigtige” bikinier og udfordrende undertøj som g-streng osv, til unge piger? 

Hader simpelthen hader at se en 3,4,5 årig osv i bikin 

Jeg er pisse ligeglad det seksualiserer dem, at man “gemmer”’deres bryster bagom en top, som om det er “noget”’at gemme. - Hvad sker der om den falder af skal lille pigen gemme sine “bryster”?

vi er så ekstremt underbevidst der skal intet til at sætte en masse tanker igang.

- Ja undskyld ved godt det ikke var spørgsmålet .... men jeg tænker 15år om pigen vil det? Det er jo hendes krop. Selvom mor her gerne ventede til hun var 18’år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2018

migxher

G streng tænker jeg som de andre er inde på at 15 år er passende g streng er for mig et seksuelt stykke undertøj, jeg går selv med det når jeg gerne vil se lidt ekstra fræk ud for mig kæreste. Så jeg kunne da forestille mig at det ville være passende når man som pige begynder at være seksuel aktiv, udforske sin seksualitet osv.

Bikini..... I min verden så er bikini toppe ment til at dække brysterne, ligesom en bh. Derfor synes jeg det er lidt underligt når små piger i børnehave alderen går rundt i bikini top. Hvad har de at dække til? Men det er ikke noget som kan bringe mit pis i kog. Jeg synes bare det er lidt spøjst. 

Anmeld Citér

8. august 2018

lineog4

Jeg ved ikke helt hvad du mener med rigtig bikini, men min datter begyndte at bruge top til bikinitrusserne da brysterne lige så stille begyndte at vokse - i starten var det toppe a la sports toppe og nu hvor hun er 15 bestemmer hun selv og så er det toppe a la bh.

G-streng, hmm hun hun har tøjpenge så bestemmer i realiteten selv, men i hendes ungdomskreds er g-streng ikke noget man bruger, her vil man sende signaler med tøj a la vi spiser vegetarisk, tænker på miljøet, er kreative og skal synes ligeglade med tøjet (og er det absolut ikke) - der er g streng ikke en del af "uniformen" - så har heldigvis ikke skulle tage stilling til den....

Anmeld Citér

8. august 2018

serinasmor

lineog4 skriver:

Jeg ved ikke helt hvad du mener med rigtig bikini, men min datter begyndte at bruge top til bikinitrusserne da brysterne lige så stille begyndte at vokse - i starten var det toppe a la sports toppe og nu hvor hun er 15 bestemmer hun selv og så er det toppe a la bh.

G-streng, hmm hun hun har tøjpenge så bestemmer i realiteten selv, men i hendes ungdomskreds er g-streng ikke noget man bruger, her vil man sende signaler med tøj a la vi spiser vegetarisk, tænker på miljøet, er kreative og skal synes ligeglade med tøjet (og er det absolut ikke) - der er g streng ikke en del af "uniformen" - så har heldigvis ikke skulle tage stilling til den....

Det er sjovt, som det er SÅ forskelligt afhængig af, hvem de hænger ud sammen med. 

Jeg er spændt på at se hvordan det bliver her om 5-7 år, når vi rammer teenagetiden ... (eller hvornår det nu sker)

Anmeld Citér

8. august 2018

JD

Nu er jeg en af dem som elsker at gå med g-streng, og slet ikke finder det mere seksuelt end andet undertøj. Jeg ville nok sige 14-15 år. Der startede jeg også selv med det. 

Bikini til piger. Helt ærligt, så synes jeg slet ikke der er noget galt i at piger render i bikini. En badedragt dækker jo også "bryster", så kan slet ikke se hvorfor den bare hud på midten skulle seksualisere. Det er altså hvad vi gør det til.

Havde min datter som 5-6 årig selv sagt hun meget hellere ville have en todelt end en dragt, så havde hun da fået det. Det er IKKE seksuelt. Det er badetøj.

Jeg har altid hadet at have badedragt på, synes den "klistrer" meget mere end en bikini. 

Anmeld Citér

8. august 2018

lineog4

JD skriver:

Nu er jeg en af dem som elsker at gå med g-streng, og slet ikke finder det mere seksuelt end andet undertøj. Jeg ville nok sige 14-15 år. Der startede jeg også selv med det. 

Bikini til piger. Helt ærligt, så synes jeg slet ikke der er noget galt i at piger render i bikini. En badedragt dækker jo også "bryster", så kan slet ikke se hvorfor den bare hud på midten skulle seksualisere. Det er altså hvad vi gør det til.

Havde min datter som 5-6 årig selv sagt hun meget hellere ville have en todelt end en dragt, så havde hun da fået det. Det er IKKE seksuelt. Det er badetøj.

Jeg har altid hadet at have badedragt på, synes den "klistrer" meget mere end en bikini. 

De kan jo også bare have badebukser på, de har jo ikke mere at dække en drengen på samme alder 

Jeg ser intet seksuelt i det, men synes bare det ser helt vildt fjollet ud når den dejlige pige på 5 år løber og leger på stranden og bikinitoppen lige så fint er gledet op over brystvorterne fordi der ikke er noget til at holde den på plads. 

Havde min datter haft et kæmpe ønske om en bikinitop havde hun da fået den, men tror den var røget af med det samme for den er jo dybt upraktisk når man løber og leger og hopper.på hovedet i bølgerne....

Jeg er så også generationen hvor strand uniformen også.som ung kun var bikinitrusse, og synes det er møg ærgerligt vi ikke stadig har den møde (altså ikke for.mig selv for mine bryster skal ikke ud i det fri uden støtte for så kan jeg jo være parasollen bare med brysterne)

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hader simpelthen hader at se en 3,4,5 årig osv i bikin 

Jeg er pisse ligeglad det seksualiserer dem, at man “gemmer”’deres bryster bagom en top, som om det er “noget”’at gemme. - Hvad sker der om den falder af skal lille pigen gemme sine “bryster”?

vi er så ekstremt underbevidst der skal intet til at sætte en masse tanker igang.

- Ja undskyld ved godt det ikke var spørgsmålet .... men jeg tænker 15år om pigen vil det? Det er jo hendes krop. Selvom mor her gerne ventede til hun var 18’år 

Vi gemmer da også deres bryster i en badedragt. 

Seksualisere badedragt dem så også? 

SKAL de så kun have badebukser på? 

Må de så ikke have t-shirt på fordi de skjuler brysterne? Må de ikke have lange kjoler på fordi det viser børnene at man ikke viser mås?

man sekualisere KUN små børn når man som voksen GØR tingene til et problem, både den ene og den anden vej. Hvis man som voksen er helt rolig omkring det og IKKE lære sine at skjule sine bryster så vil de aldrig opdage at brysterne kunne/kunne ikke være noget man skal dække. 

Bikinier seksualisere ikke børn. Voksne sekualisere børn. Via deres reaktioner mm. 

Anmeld Citér

8. august 2018

Tvillingemor80

Mine piger går ikke i bikini af den simple grund jeg finder det seksualiserende at acceptere de skal bruge små BH'er til at gemme deres ikke eksisterende bryster væk (8 år), men de må hellere end gerne løbe rundt kun i underbukser... 

G-streng håber jeg de venter med til de er voksne, men tror ikke jeg vil gøre den store kamp ud af det når de når 15/16 års alderen. Det bliver så bare ikke deres mor/far der køber den slags undertøj, for så bliver det sku lidt sært.. 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

G-streng. Tja, når de er teenagere. Jeg begyndte selv da jeg var 13 - fordi jeg synes det var smart og "voksent". Bruger det stadig idag for at undgå trussemærker når jeg har stramme bukser eller stram nederdel på. 

Bikini. Jeg synes der er forskel på bikinier? En bikini hvor toppen er sådan et firkantet stykke lidt som en sports-bh, synes jeg kan være helt fint og barnligt. Men en bikini med bh-skåle eller 3 kant top, synes jeg hører piger med bryster til. 

Min datters far har købt en sort 3kant bikini til hende. Hun er 3,5. Jeg får det underligt i maven når jeg ser billeder af det. Jeg ved ikke hvad det er der gør det. Måske det bare er at jeg føler det er at klæde hende ud som en voksen, og hun skal i mine øjne bare være så meget barn som muligt. Hos mig har hun en blå badedragt med prikker og lille lyserød skørt. Men render ligeså tit i underbukser hvis det er spontant vi fx er ved stranden. 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Jeg selv begyndte at bruge g-streng da jeg var 13 år, Det er aldrig noget min mor og jeg har snakket om, jeg kan bare bedst lige at have g-streng på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.