Bikini til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vi gemmer da også deres bryster i en badedragt. 

Seksualisere badedragt dem så også? 

SKAL de så kun have badebukser på? 

Må de så ikke have t-shirt på fordi de skjuler brysterne? Må de ikke have lange kjoler på fordi det viser børnene at man ikke viser mås?

man sekualisere KUN små børn når man som voksen GØR tingene til et problem, både den ene og den anden vej. Hvis man som voksen er helt rolig omkring det og IKKE lære sine at skjule sine bryster så vil de aldrig opdage at brysterne kunne/kunne ikke være noget man skal dække. 

Bikinier seksualisere ikke børn. Voksne sekualisere børn. Via deres reaktioner mm. 

Jeg er ikke enig - der er vist tøj der er “sexet” - og det ved du godt det er første nu det er blevet moderne med sexet sommedragter der er skåret forskelligt ud så snittet er virkeligt sexet - gider ikke engang diskustere forskel hvorfor bikin er sexy ig en svæmmedragt ikke er 

Og Bikin er en af dem - Og det er det bare 

Ja, så hellere stoppe med bade bukserne og ikke give en bikin top på - fordi børn har ikke “bryster” der skal gemmes væk 

90% af kommunikation er ubevidst og vi er simpelthen så ubevidst en race - Utroligt fascinerende 

Sexet tøj må altså vores børn selv finde ud af ligesom om de skal huler i ørene. - men når det er sagt vilde min datter på 7 år aldrig få lov, at ha noget sexy slags undertøj på. - da skal vi som forældre skal guides vores børn i denne over seksualiseret verden vi lever i nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2018

Flomama

Anonym skriver:

Jeg selv begyndte at bruge g-streng da jeg var 13 år, Det er aldrig noget min mor og jeg har snakket om, jeg kan bare bedst lige at have g-streng på 

Så dine forældre var bare helt lazzi eller? De blandede sig slet ikke i hvad du som barn gik rundt i? Lyder pænt uansvarligt 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Vi gemmer da også deres bryster i en badedragt. 

Seksualisere badedragt dem så også? 

SKAL de så kun have badebukser på? 

Må de så ikke have t-shirt på fordi de skjuler brysterne? Må de ikke have lange kjoler på fordi det viser børnene at man ikke viser mås?

man sekualisere KUN små børn når man som voksen GØR tingene til et problem, både den ene og den anden vej. Hvis man som voksen er helt rolig omkring det og IKKE lære sine at skjule sine bryster så vil de aldrig opdage at brysterne kunne/kunne ikke være noget man skal dække. 

Bikinier seksualisere ikke børn. Voksne sekualisere børn. Via deres reaktioner mm. 

Så g-streng, push up bh osv. Det er ikke sexet tøj? Et barn i hofte holder og corsage er bare helt fint? Og skulle vi andre tænke det er da rimelig upassende, så det os der tillægger tøj på børn  forkerte værdier? 

Anmeld Citér

8. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg er ikke enig - der er vist tøj der er “sexet” - og det ved du godt det er første nu det er blevet moderne med sexet sommedragter der er skåret forskelligt ud så snittet er virkeligt sexet - gider ikke engang diskustere forskel hvorfor bikin er sexy ig en svæmmedragt ikke er 

Ja, så hellere stoppe med bade bukserne og ikke give en bikin top på - fordi børn har ikke “bryster” der skal gemmes væk 

90% af kommunikation er ubevidst og vi er simpelthen så ubevidst en race - Utroligt fascinerende 

Sexet tøj må altså vores børn selv finde ud af ligesom om de skal huler i ørene. - men når det er sagt vilde min datter på 7 år aldrig få lov, at ha noget sexy slags undertøj på. - da skal vi som forældre skal guides vores børn i denne over seksualiseret verden vi lever i nu

Du har da set med mine briller en ualmindelig kedelig måde at debatterer.

"Gider ikke engang at diskutere hvorfor en bikini er sexet og en badedragt ikke er"  - nåhh så dit ord er lov? Og dem som ikke den er din holdning tager fejl?

Ej kom nu! Der findes da MANGE bikinier jeg ikke syntes er sexet, men så tager jeg måske bare fejl? 

Anmeld Citér

8. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Så dine forældre var bare helt lazzi eller? De blandede sig slet ikke i hvad du som barn gik rundt i? Lyder pænt uansvarligt 

Hun var 13. Jeg var også 13 da jeg købte mine første g-strenge. Min mor gik selv i g-streng til hverdag dengang. Hun nævnte det heller ikke.. jo hun spurgte vidst om det var mine, og jeg sagde ja. Og så ikke mere. 

Havde jeg bedt hende om at købe dem til mig havde han nok sagt nej. Men jeg købte dem selv. Havde hun taget dem fra mig havde jeg sgu nok købt nogen nye og selv vasket dem for at hun ikke skulle tage dem  

når man er teenager er forbud bare ikke altid så effektivt. 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Så det “ved jeg godt, sådan er det bare”

så man kan ikke have en mening end dig? Du og kun du kender hele sandheden ? Man KAN ikke mene andet. 

Du har ret det gider jeg ikke diskutere. Meninger er forskellige og NEJ det ved jeg ikke godt for jeg er lodret uenig med dig. Og jeg finder den teori om at alle MÅ da mene det samme som dig vildt barnlig

I min verden findes der ikke tøj der sekualisere små børn. Det er voksnes opfattelse på godt og ondt der sekualisere. 

I min verden er en bikini ikke mere sekualiserede end badedragt, kjole, bukser mm. 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Hun var 13. Jeg var også 13 da jeg købte mine første g-strenge. Min mor gik selv i g-streng til hverdag dengang. Hun nævnte det heller ikke.. jo hun spurgte vidst om det var mine, og jeg sagde ja. Og så ikke mere. 

Havde jeg bedt hende om at købe dem til mig havde han nok sagt nej. Men jeg købte dem selv. Havde hun taget dem fra mig havde jeg sgu nok købt nogen nye og selv vasket dem for at hun ikke skulle tage dem  

når man er teenager er forbud bare ikke altid så effektivt. 

Hold da op. Det kan jeg slet ikke sætte mig ind i. 

Min mor brugte også g-streng (hvorfor er det relevant?) Derfor bestemte hun stadig da jeg var 13 hvad jeg skulle have på. Min mor gjorde også en masse andet det betyder bare ikke fri pas til teenageren  

Hvem snakker forbud? Man skal simpelthen ikke snakke med barnet om det ikke er fornuftigt at sexuliserre selv før man til fulde forstår hvad det signalere og betyder 

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Mom skriver:

Du har da set med mine briller en ualmindelig kedelig måde at debatterer.

"Gider ikke engang at diskutere hvorfor en bikini er sexet og en badedragt ikke er"  - nåhh så dit ord er lov? Og dem som ikke den er din holdning tager fejl?

Ej kom nu! Der findes da MANGE bikinier jeg ikke syntes er sexet, men så tager jeg måske bare fejl? 

En bikin er lidt provokerende og har lidt den der ser min krop - der er virkelig ikke meget tilbage til fantastsi man ser næsten det hele - 

De var også ulovlige i flere stater i usa da de kom ud fordi de, de efterlader næsten intet til fantasi ( siges skal jeg har intet imod dem)

det er et sexet slags tøj stykke ligesom g-string er 

Og ved med vilje at tage en bikin top på signalere vi : her er noget under jeg skal “gemme” - igen hvad sker der da lille pigen løber ned i stranden og den ryger op?! Skal hun skynde sig at hive det ned?

- Jeg hader at se børn i sexy tøj - h og m lavede for nogle år siden lingeri ligende tøj til piger, det blev sgu fanme udsolgt før børnene vilkår satte en stopper for det - og siden har H og M ikke lavet noget der ligende 

Anmeld Citér

8. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

En bikin er lidt provokerende og har lidt den der ser min krop - der er virkelig ikke meget tilbage til fantastsi man ser næsten det hele - 

De var også ulovlige i flere stater i usa da de kom ud fordi de, de efterlader næsten intet til fantasi ( siges skal jeg har intet imod dem)

det er et sexet slags tøj stykke ligesom g-string er 

Og ved med vilje at tage en bikin top på signalere vi : her er noget under jeg skal “gemme” - igen hvad sker der da lille pigen løber ned i stranden og den ryger op?! Skal hun skynde sig at hive det ned?

- Jeg hader at se børn i sexy tøj - h og m lavede for nogle år siden lingeri ligende tøj til piger, det blev sgu fanme udsolgt før børnene vilkår satte en stopper for det - og siden har H og M ikke lavet noget der ligende 

Igen konkludere du hvad det er, og ikke hvad din mening er. Du skal have lov til at have din mening, men du skal ikke konkludere på mine vegne. Nej og atter nej, jeg syntes hverken en bikini er sexet eller provokerende.

DU syntes en bikini er sexet, fair nok. Det gør jeg ikke. DU har et problem med bikinier til børn, det har jeg ikke.  Hold dine meninger på din egen banehalvdel.

Anmeld Citér

8. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min mor købte da også g-streng til mig da jeg var 12-13 år. Min kusine var et år ældre end mig. Det var hende der startede med det. Jeg gik i dem grundet jeg ikke ville have 4 baller som man kunne se ved almindelige trusser. Trusserne krøb altid op og det var mega ubehageligt. Idag bruger jeg aldrig g-streng, da jeg synes at de er usexede. Jeg bruger hipsters istedet. Jeg vil da under ingen omstændigheder mene at mine forældre var uansvarlige. De så tværtimod mig og mine behov som teenager. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.