Rosa-Sofia85 skriver:
Jeg har ikke læst alle svarene i denne tråd, men hvorfor stopper du ikke bare med at ses med den flok og lader din kæreste have sine skodvenner for sig selv? Hvis han synes de på trods af deres ufattelig barnlige opførsel er så spændende.
Det ville jeg også rigtig gerne, men jeg går lige pt. igennem nogle problemer med nogle ting fra min barndom/ungdom som gør, at jeg går i panik og får angst, hvis der er en "trussel" om, at min kæreste forsvinder fra mit liv..
Er lidt svært at forklare uden et voldsomt langt svar, men når min kæreste fx er alene med gruppen - altså uden mig, så går jeg helt i panik, og så begynder de her latterlige tanker at køre rundt oppe i mit hoved, hvor jeg begynder at tænke, at jeg er ved at miste ham, fordi han hellere vil være single og sammen med vennerne osv...
Totalt åndssvagt at have sådanne tanker, og det er også noget, jeg er i gang med at arbejde med, men jeg er først lige gået i gang med det, for jeg er først lige gået i gang hos en psykolog, der fik mig til at forstå, hvorfor jeg fik de her tanker..
Så det er nok en proces, der kommer til at tage mange år.. Vennerne ved godt det her, da deres kommentarer om fx vores forhold (eks. siger veninden ofte, at jeg da bare kan køre hjem fra en fest uden min kæreste, hvis jeg er træt), får de her angsttanker til at blusse op, da jeg ubevidst ser det som en trussel om at miste min kæreste.. Det er fx også derfor at det betyder så meget for mig at sidde ved siden af min kæreste til middag..
Så min kæreste har gjort det meget klart for dem, at sådanne ting ikke skal siges mere, da det påvirker mig for meget..
Og især bedstevennen lød til at forstå det nogenlunde, og fortalte det også videre til sin ekskæreste, men her i weekenden er det åbenbart gået helt galt for ham med sin jalousi over for mig..
Heldigvis tager jeg det lige pt. ikke så tungt, da jeg faktisk bare mest af alt har ondt af vennen over, at han ikke kan lade min kæreste nyde vores forhold
Anmeld
Citér