Hej alle.
Jeg har før lavet en debat om min kærestes veninde, som overskred mine grænser, fordi hun gik og tog min kæreste på røven og småflirtede med ham for sjov..
Alt dette her har jeg og min kæreste snakket med hende om, og det er der så kommet en smule problemer ud af, fordi hun føler sig uretfærdigt behandlet..
Så hun gik til sin ekskæreste/min kærestes bedste ven og brokkede sig, og han holder altid med hende, så han røg i hovedet på mig og sagde en masse ubehagelige ting, som fik kørt mig helt ned rent psykisk i flere uger..
Under den her samtale med bedstevennen, sagde jeg at mine problemer med veninden og desuden at mit forhold med min kæreste (som han også blandede sig i) ikke ragede ham, og at han skulle blande sig udenom..
Vi har efterfølgende snakket med både hende og ham, og gjort klart, at der er visse grænser, og at de skal overholdes for ellers mister de min kærestes venskab, da min kæreste heller ikke synes, at de har givet mig en fair behandling og klart overskredet en masse grænser..
Det er også blevet meget bedre, og vi har i den her weekend nu været i sommerhus med hele vennegruppen..
MEN nu kommer problemet..
Bedstevennen har stadig nogle problemer med, at jeg og min kæreste er sammen.. Altså han kan godt lide mig (siger han), men han kommer også ofte med nogle kommentarer og hints om, at han er dybt utilfreds over, at jeg har "stjålet" hans bedste ven, selvom de ofte er sammen uden mig (arbejder sammen, træner sammen, spiser nogle gange sammen og gamer sammen flere gange om ugen)..
Fx vil man gerne som par, og endda forholdsvis nyt par som kun har været sammen i et år, gerne sidde ved siden af hinanden til aftensmad, men rigtig ofte prøver bedstevennen at sætte sig mellem os, så vi bliver splittet, og han NÆGTER at flytte sig, selvom alle står og siger, at man som kærester gerne vil sidde ved siden af hinanden, og at alle synes, at han skal flytte sig.. Og han gør det KUN med os - ikke med alle de andre par..
Og derudover har han hele weekenden været efter både mig og min kæreste, hvor han har stået og råbt "det rager ikke dig" af os, som ren og skær provokation for mit "det rager ikke dig" om de tidligere problemer samt mit og kærestens parforhold..
Hvordan skal man lige tackle de her ting?
Min kæreste har kun hørt den ene "det rager ikke dig", som han også undrede sig over blev sagt, indtil jeg fortalte ham, at det var som provokation til os.. Så blev han rimelig sur på bedstevennen og sagde, at han ville "smide den i hovedet på ham på arbejdet"..
Om han får sagt noget eller hvad, det ved jeg ikke, men jeg tænker jo, at bedstevennen har nogle gevaldige problemer med mig og vores parforhold, siden han ofte kommer med kommentarer om, at min kæreste er under tøflen og "ikke må" game - her skal det lige siges, at jeg før har presset min kæreste til at game med ham, for ikke at komme imellem dem, men min kæreste ville selv gerne være mere sammen med mig end sin ven..
Og jeg får også tit kommentaren om "du har stjålet ham", samt min kæreste tit for kommentaren om, at han aldrig har tid til at ses mere osv., selvom de altså ser hinanden mere end jeg og min kæreste gør..
Og det der pisser mig mest af er, at han sætter sig imellem os til middage, hvor vi (og især jeg) gerne vil sidde ved siden af hinanden, og at han nægter at flytte sig, selvom man spørger pænt, om han ikke vil flytte sig, og at han KUN gør det med os.. Det er jo meget bevidst..
Hvad ville I gøre? Tage en snak med ham om det, som højst sandsynligt gør det hele værre?
Lade kæresten tage en snak med ham?
Ignorere det og håbe på, at det ændrer sig, når han selv finder en kæreste, som kan tage flere år pga. hans kræsenhed?
Noget helt fjerde?