Hvordan tackler man lige det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

Det er netop derfor, at det er så rasende svært at slippe angst: Man får så utroligt mange privilegier og magt over andre mennesker! Hvis man så tilmed får ondt i sin gravide mave af angst, så bliver det fuldstændigt umuligt at stille krav eller udfordre angsten - for så dør baby!!

Jeg ser det på min svigermor - hun har ingen grund til at arbejde med sin angst, for hun har utroligt mange fordele af den...

Helt enig. Det bliver et fastholdene magt middel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Ærlig talt jeg ville også blive  noget træt af at skulle tage så mange hensyn til min vens kæreste 

Du kommer med utrolig mange krav  

1. Jeg skal være en del af din venne gruppe- ellers får jeg angst 

2. Vi skal gå sammen hjem - ellers får jeg angst 

3. Vi skal sidde sammen - ellers er det splid 

4. Vi skal dyrke sex når jeg har lyst - hvem ved hvornår jeg har lyst igen. 

5. Dynamikken skal ændres - ellers får jeg angst og bliver jaloux 

6. Jeg skal læse med på beskeder - ellers bliver jeg angst 

7. Jeg bidrager ikke til konflikten - det er kun de andre 

8. Jeg er konflikt sky, så jeg skal gerne håndteres varsomt og siger ikke fra - de andre skal tage hensyn ellers får jeg angst 

Osv osv.. 

Det er jo også det, jeg tænker. At vennen har svært ved at tackle alle de hensyn der skal tages, selvom det er en barnlig måde at gøre det på, men jeg tror simpelthen, det kan være svært for andre at se, hvor meget hensyn/krav en kæreste skal have... og derfor reagerer han måske sådan..

Anmeld Citér

25. juli 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Abracadabra skriver:

Det er netop derfor, at det er så rasende svært at slippe angst: Man får så utroligt mange privilegier og magt over andre mennesker! Hvis man så tilmed får ondt i sin gravide mave af angst, så bliver det fuldstændigt umuligt at stille krav eller udfordre angsten - for så dør baby!!

Jeg ser det på min svigermor - hun har ingen grund til at arbejde med sin angst, for hun har utroligt mange fordele af den...

Nu lider jeg selv af angst - dog i en mild grad end før, og du har faktisk ret. 

Når ens omgivelser begynder at ændre adfærd for ens skyld - så bliver ens angst overhovedet ikke udfordret på nogen måde! Man fodrer angsten, så den måske bliver større. 

Det skal selvfølgelig gøres i personens tempo, men har man angst, så er man NØDT til at udfordre ens angst. Andre mennesker skal ikke ændre deres gøren eller omgivelser i virkelif markant grad, så den anden person kommer til at “lide” under det  

Anmeld Citér

25. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tullemoar skriver:

Nu lider jeg selv af angst - dog i en mild grad end før, og du har faktisk ret. 

Når ens omgivelser begynder at ændre adfærd for ens skyld - så bliver ens angst overhovedet ikke udfordret på nogen måde! Man fodrer angsten, så den måske bliver større. 

Det skal selvfølgelig gøres i personens tempo, men har man angst, så er man NØDT til at udfordre ens angst. Andre mennesker skal ikke ændre deres gøren eller omgivelser i virkelif markant grad, så den anden person kommer til at “lide” under det  

Helt enig(lider også selv)

man er også nød til at prøve at overskride sine grænser(i små doser), ellers sker der jo ikke noget. 

Alle tager hensyn til den syge, men tit tager den syge ikke, fordi det jo synd for den syg og så kan man få folk til at gøre alt. Give folk dårlige samvittighed. 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

Tullemoar skriver:

Det er jo også det, jeg tænker. At vennen har svært ved at tackle alle de hensyn der skal tages, selvom det er en barnlig måde at gøre det på, men jeg tror simpelthen, det kan være svært for andre at se, hvor meget hensyn/krav en kæreste skal have... og derfor reagerer han måske sådan..

Det tænker jeg bestemt også. Det er meget hensyn at tage til en udefrakommende kæreste. Men derfor er det stadig en dum måde venen ophører sig på 

Anmeld Citér

25. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ærlig talt jeg ville også blive  noget træt af at skulle tage så mange hensyn til min vens kæreste 

Du kommer med utrolig mange krav  

1. Jeg skal være en del af din venne gruppe- ellers får jeg angst 

2. Vi skal gå sammen hjem - ellers får jeg angst 

3. Vi skal sidde sammen - ellers er det splid 

4. Vi skal dyrke sex når jeg har lyst - hvem ved hvornår jeg har lyst igen. 

5. Dynamikken skal ændres - ellers får jeg angst og bliver jaloux 

6. Jeg skal læse med på beskeder - ellers bliver jeg angst 

7. Jeg bidrager ikke til konflikten - det er kun de andre 

8. Jeg er konflikt sky, så jeg skal gerne håndteres varsomt og siger ikke fra - de andre skal tage hensyn ellers får jeg angst 

Osv osv.. 

Glimrende opsummering. Nogle gange kribler det simpelthen så meget i fingrene, for at tilbyde folk en diagnose, selvom man hverken har mødt vedkommende eller for den sags skyld er fagligt kvalificerer til at gøre det ...

Must.resist.the.urge.....

http://www.psykiatrifonden.dk/viden/diagnoser/personlighedsforstyrrelser/borderline/borderline.aspx 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Glimrende opsummering. Nogle gange kribler det simpelthen så meget i fingrene, for at tilbyde folk en diagnose, selvom man hverken har mødt vedkommende eller for den sags skyld er fagligt kvalificerer til at gøre det ...

Must.resist.the.urge.....

http://www.psykiatrifonden.dk/viden/diagnoser/personlighedsforstyrrelser/borderline/borderline.aspx 

Tror ikke helt jeg forstår det med diagnosen?   

Anmeld Citér

25. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Det var blot en dumsmart kommentar til  hele den besynderlige adfærd TS og hendes omgangskreds udviser ... og den opsummering, som er lavet i ovenstående skriv skriger “borderline”, hvis man læser lidt mellem linjerne og i øvrigt smørret lidt tykt på ... 

Anmeld Citér

25. juli 2018

Anonym

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det var blot en dumsmart kommentar til  hele den besynderlige adfærd TS og hendes omgangskreds udviser ... og den opsummering, som er lavet i ovenstående skriv skriger “borderline”, hvis man læser lidt mellem linjerne og i øvrigt smørret lidt tykt på ... 

Når så jeg med  skulle lige ind i "tonen" 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.