Gravid med ekskæreste, affære - tvivl om valg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2018

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Hvis hun virkelig holdte af Bonus ville hun ikke være så respektløs at ligge i med hendes mand. Åbent forhold eller ej! De fleste ved at et åbent forhold peger mod fremmede man kun ser en gang, ikke et menneske hun har noget at gøre med i sit liv! 

Sikke noget pis, at skrive... åben forhold er det, som man selv definere med ens partner.. for nogen er det forskellige personer, andre er det kæreste forhold til andre... og for andre mødes de med de samme personer i længere perioder.... 

og når eks lever i åben forhold, så kan man jo ikke vide, hvilken kontstellation, som lige de har valgt... så TS har intet gjort forkert i mine øjne... 

Til TS..

Jeg er ked af tonen herinde, men sådan er folk tit herinde... Håber du kommer helskindet igennem dit valg... og husk at lytte hundrede procent på dig selv... og IKKE folk herinde... Det er ikke dem, som leve dit liv... og der findes dæleme snart så mange famile konstellationer, så måske jeres kan fungere, men i burde nok sætte jer og få snakket det hele ordentlig igennem...  når man lever i åben forhold, så burde man vide, at dette senerie kan opstå og så må man være voksen nok til at arbejde med situationen... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak.

Jeg har også forståelse for de synspunkter du har og jeg er ved gud heller ikke okay med utroskab. 

Jeg har hele tiden været af den opfattelse, at det var fint, fordi jeg blev fortalt det var fint og fordi jeg ved de lever i åbent forhold. 

Jeg bliver ked af de kommentarer der tillægger mig onde hensigter og at jeg skulle være hensynsløs - for det er jeg ikke. 

Den her situation ville jeg 100 % gerne have været foruden. 

Nu ender det med abort og så er det med at få det til at blive den bedst mulige situation. 

Ja det er også hårdt når man er i en sårbar situation. Tror bare den skriger: hold dig fra det. Åbent forhold eller ej. Men det kunne (har nu) sat dig i en situation der ville være noget værre rod. Og hvis det var okay, så ville hun måske også have vidst i var sammen, hvis du forstår hvad jeg mener. Havde dig og din eks også et åbent forhold eller? Og hvordan ville du have det med en eks? Tænker lidt det kunne tænkes man kunne vende den om og have undgået det så. Kunne forstå hvis du havde følelser for ham eller ønskede ham tilbage og derfor handlede ud fra: i kærlighed gælder alle kneb, men hvis det kun var seksuelt ville en anden fyr måske have været en bedre løsning. Ikke at det ville være okay alligevel, da i så måske skulle have haft snakken og han kunne gå fra hende først så. 

Men... 

Sket er desværre sket og det kan ikke laves om, men det er lidt tragisk at det er. Synes jeg. Også fordi du skal sige farvel til et barn du måske skal tænke på/drømme om og se i jeres nuværende barn resten af dit liv. Håber du genovervejer det med ærligheden.  

Og håber virkelig du inderst inde var helt sikker på det var i orden. Hvis du var, så det super ærgerligt du skal stå her nu. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Camellia

Jeg har ikke så meget at sige, for jeg synes det er en dum og kompliceret situation at stå i. Men jeg håber at du husker at lytte til dig selv, og ikke lader dig påvirke af de hårde kommentarer herinde fra! 

Jeg håber du får aborten fordi DU kan se at det er den rigtige beslutning, og ikke fordi at folk dømmer ud fra en situation som vi ikke kan forstå fuldstændig som den er. Du skal leve med beslutningen, og nogle gange er verden ikke sort/hvid. 

Uanset hvad, så held og lykke! 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Rosa-Sophia

Jeg synes, at det er en følsom situation at dele her. Folk er meget hurtige til at dømme andre i situationer, de ikke forstår. Og det synes jeg virkelig er vigtigt at holde sig for øje. Vi forstår ikke dig/din situation som den er, men ud fra hvordan vi selv er.

Nu er tingene ikke altid sort-hvid og det er verdens nemmeste sag at dømme et menneske, man ikke kender, der står i en situation, man aldrig selv har stået i.

Jeg tænker flere ting (som jeg håber, at du læser og har gavn af, selv om  du har valgt abort) For det første ville jeg også få abort. Men det er fordi jeg ikke ville have overskud til at være enlig mor til to, under de forhold. Jeg tænker at hvis i voksne er i stand til at samarbejde og vise børnene, at sådan er situationen og sådan ser jeres familie ud, så skulle de nok lære at trives med det. Som en anden pointerer, børn er som udgangspunkt fordomsfri.

Jeg kan virkelig ikke se, at du har ødelagt dit barns bonusmors forhold eller barsel. De to voksne har valgt at indgå i et åbent forhold, med det det indebærer (også selv om, at de tilsyneladende ikke har overvejet det grundigt nok). Jeg er så enig med bonus i, at jeg også ville foretrække one nights stands og flygtige affærer og aldeles ikke noget med ekser, hvis jeg var i hendes situation. Og i din situation ville jeg have forsøgt at undgå at gå i seng med en eks, der skulle være far til en andens barn. Men ærlig talt  du troede at han havde sit på det tørre og i forhold til prævention har du gjort hvad du kunne med fortrydelsespille. Hvis det kærlighedsforhold mellem eks og den nye er ødelagt, er det fordi han har forbrudt sig mod deres aftale og gået i seng med en eks. Og at han ikke har været mere insisterede på at bruge kondom. Sådan ser jeg det. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har for nogle dage siden fundet ud af, at jeg er gravid med min ekskæreste. Jeg er meget i tvivl om jeg skal gennemføre graviditeten eller få en abort.

Egentlig har jeg ikke lyst til at få en abort, men han ønsker ikke at jeg gennemføre graviditeten og desuden er hans kæreste selv gravid. 

Min ekskæreste og jeg har allerede et barn sammen fra 2014. 

Jeg ved godt det er noget virkelig rod, men kunne godt bruge noget sparring på hvordan andre ser på situationen. 

Det er en rigtig møg situation I har fået sat jer i.. Og taget i betragtning af at han ikke vil have barnet så bliver du nød til at overveje risikoen for at han nægter at have det nye barn på samvær, og så skal du stå og forklare den ene hvorfor det kun er den store der skal afsted.. Ikke voldsomt fedt for barnet heller. 

Plus med stor sandsynlighed hvis du beholder barnet så bliver de nok ikke sammen om hun er gravid eller ej.. Selv hvis min mand og jeg skulle gå fra hinanden en dag, så var det mest svinske han ville kunne gøre at gå tilbage og knalde sin ex.. og selvom de har et åbent forhold så tror jeg også det er sådan hun vil se på det. Især når han ved at det var no go.. 

Forstår ikke hvorfor du overhovedet har åbnet op for den port og sagt ja.  Det kunne aldrig være endt godt.. 

Anmeld Citér

17. maj 2018

Kurt_H

Anonym skriver:

Ja, jeg ved det godt. Er også meget ulykkelig over situationen. Der er bare ingen fed løsning på det her. 

I øvrigt sætter jeg utrolig stor pris på bonusmor og hun er skøn omkring mit barn, men jeg troede faktisk også at de var helt afklarede i deres forhold til mig og at hun selvfølgelig var bekendt med at vi engang imellem har set hinanden. 

Anyways. Igen, tak for sparring. Nu skal jeg så bare have iværksat abort hurtigst muligt. Selvom det ikke er let. 

Sætter man børn i verden, så følger der omsorgsrelateret forpligtelser. Hensigten med at sætte børn i verden har moralske forpligtelser.

Hvad du gør med dit liv er din sag, men bringer du et barn ind i billedet, så skal du ikke forvente at få et klap på skulderen. Det er præcis derfor at der er visse moralske grundregler som er gode at følge, fordi så havner man ikke i lignende situationer.

Jeg kunne skrive en bog om, hvad jeg mener om diverse former for forhold som folk prøver at få legaliseret med diverse undskyldninger, men i dette tilfælde ville det ikke gavne nogen.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Drwhosaidthat

Wow - du har virkelig fået nogle meget ikke-rummelige svar på dit svære dilemma. 

jeg håber ikke du er blevet farvet af svarene herinde, men har valgt at gøre som du gør, fordi du kan mærke indeni at det er det rigtige. 

Jeg aner ikke hvad jeg havde gjort i din situation, men jeg kender heller ikke dit barns bonusmor og din ekskæreste og jeres forhold. Men det gør du, og derfor ved du bedst hvad der kan lade sig gøre. 

Og jeg håber virkelig at du lader nogle af de andre kommentarer ryge ind af det ene øre, og ud af det andet. Folk har så travlt. 

Håber du er ok, held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Mamalou

Anonym skriver:

Ja, jeg ved det godt. Er også meget ulykkelig over situationen. Der er bare ingen fed løsning på det her. 

I øvrigt sætter jeg utrolig stor pris på bonusmor og hun er skøn omkring mit barn, men jeg troede faktisk også at de var helt afklarede i deres forhold til mig og at hun selvfølgelig var bekendt med at vi engang imellem har set hinanden. 

Anyways. Igen, tak for sparring. Nu skal jeg så bare have iværksat abort hurtigst muligt. Selvom det ikke er let. 

Anmeld Citér

18. maj 2018

Kurt_H

Drwhosaidthat skriver:

Wow - du har virkelig fået nogle meget ikke-rummelige svar på dit svære dilemma. 

jeg håber ikke du er blevet farvet af svarene herinde, men har valgt at gøre som du gør, fordi du kan mærke indeni at det er det rigtige. 

Jeg aner ikke hvad jeg havde gjort i din situation, men jeg kender heller ikke dit barns bonusmor og din ekskæreste og jeres forhold. Men det gør du, og derfor ved du bedst hvad der kan lade sig gøre. 

Og jeg håber virkelig at du lader nogle af de andre kommentarer ryge ind af det ene øre, og ud af det andet. Folk har så travlt. 

Håber du er ok, held og lykke med det hele.

Man ligger som man har redt !

Nu har vi været hele vejen rundt.

Er det ok at have et seksuelt forhold til sin eks. kæreste når hans nye kæreste ikke syntes om det ?

Hvordan kan nogen overhovedet undrer sig over at det kan gå galt, når man blander sig i andres forhold ?

Er det ok at sætte et barn i verden som man ved på forhånd bliver et delebarn ? Eller det der er værre ?

Er der nogen som tænker på de udgifter samfundet betaler hver gang nogen vælger at sætte børn i verden for alle de forkerte grundes skyld ?

Der findes efterhånden som mange instanser som tager sig af befolkningens fejltrin, manglende handling osv.

Det er menneskeligt at begå fejl, men dumheder er noget man kan undgå !

Anmeld Citér

18. maj 2018

Drwhosaidthat

Kurt_H skriver:

Man ligger som man har redt !

Nu har vi været hele vejen rundt.

Er det ok at have et seksuelt forhold til sin eks. kæreste når hans nye kæreste ikke syntes om det ?

Hvordan kan nogen overhovedet undrer sig over at det kan gå galt, når man blander sig i andres forhold ?

Er det ok at sætte et barn i verden som man ved på forhånd bliver et delebarn ? Eller det der er værre ?

Er der nogen som tænker på de udgifter samfundet betaler hver gang nogen vælger at sætte børn i verden for alle de forkerte grundes skyld ?

Der findes efterhånden som mange instanser som tager sig af befolkningens fejltrin, manglende handling osv.

Det er menneskeligt at begå fejl, men dumheder er noget man kan undgå !

Hej Kurt. Her er svar til dig. 

Disclaimer: det er ikke fordi jeg decideret bifalder tá handlinger, men jeg synes sådan set at hun får en hård medfart. 

Ja, det er da i høj grad i orden at have et seksuelt forhold til en anden voksen, som samtykker til det. Særligt, når den ene er i et åbent forhold. At det så alligevel var nogle regler for specifikke partnere, kan man jo ikke klandre TS for ikke at vide. Jeg ville nok heller ikke indlede et seksuelt forhold til min ekskæreste, hvis kæreste var gravid og i øvrigt bonusmor til mit barn, men jeg er heller ikke i et åbent forhold og kender ikke til TS og hendes families måde at leve på. 

TS blander sig ikke i andres forhold sådan som jeg forstår det. Hun har haft en seksuel relation til et andet menneske, som et i er forhold, hvor de bege accepterer at den anden har andre seksuelle partnere. Kan ikke se hvordan TS har blandet sig i deres forhold? 

Er det ok at sætte børn i verden, som man på forhånd ved bliver delebørn? Øh ja, sådan bliver masser børn født ind i anderledes familiekonstellationer, typisk af forældre der ikke er så konforme og konservative.

hvilke udgifter er det du tænker på, det offentlige har i forbindelse med at TS ‘vælger at sætte et barn i verden af alle de forkerte grunde’v og hvordan ved du at Ts grunde er forkerte?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.