Må min sagsbehandler godt forlange Det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2018

Ena

Når jeg læser om og hører om denne her form for problematikker, undrer det mig, at man ikke bare gør, som man skal, når det ikke er værre end det her. Oprør fra den position, du er i nu, kommer ikke til at føre til noget som helst. Du har bare problemer og er irriteret. Hvis man opfylder kravene, er man langt mere fri. Kampen skal tages med helt andre metoder, hvis man vil have forandringer i systemet. Og hvis der handler om kvalme og utilpashed, synes jeg det er for lidt til ikke at kunne opfylde så små krav. 

Og jeg har selv været både arbejdsløs og langtidssygemeldt. Jeg kan afsløre, at os der brugte energien på alt muligt andet end at kæmpe mod systemet, havde det meget bedre i selve forløbet og kom meget, meget hurtigere ud af systemet. Og nej, jeg er på ingen måder tilhænger af den måde ledige og sygemeldte behandles af systemet, det jeg skriver er kun for ens egen skyld, så man ikke bliver fanget i noget uden grund. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Når jeg læser om og hører om denne her form for problematikker, undrer det mig, at man ikke bare gør, som man skal, når det ikke er værre end det her. Oprør fra den position, du er i nu, kommer ikke til at føre til noget som helst. Du har bare problemer og er irriteret. Hvis man opfylder kravene, er man langt mere fri. Kampen skal tages med helt andre metoder, hvis man vil have forandringer i systemet. Og hvis der handler om kvalme og utilpashed, synes jeg det er for lidt til ikke at kunne opfylde så små krav. 

Og jeg har selv været både arbejdsløs og langtidssygemeldt. Jeg kan afsløre, at os der brugte energien på alt muligt andet end at kæmpe mod systemet, havde det meget bedre i selve forløbet og kom meget, meget hurtigere ud af systemet. Og nej, jeg er på ingen måder tilhænger af den måde ledige og sygemeldte behandles af systemet, det jeg skriver er kun for ens egen skyld, så man ikke bliver fanget i noget uden grund. 

Jeg tager os det som det kommer og møder op hver dag 

Men når man ligger med feber osv og er syg burde man blive i sin seng? Det burde da være lovligt. Det jo forhåbentlig kun 1-3 dage man er syg...  Og skal ikke lyde ynkeligt men at have bækkensmerter, plukveer og feber og ondt i hele ens krop er altså ikke særlig fedt uanset om det bare er et kryds eller ej, jeg har en del vej jeg skal gå plus en bus og et tog så jobcenteret ligger ikke lige om hjørnet for mig. Det er jo menneskeligt at være syg... 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg anklager dig ikke for noget, men hvad mener du med oprigtig syg, har du før i tiden små løjet dig syg, så du er kommet under en form for “ administration” ?. 

Nej slet ikke, har altid været mødepligtlig osv så de har ikke noget at have det i 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Ved du om du er målgruppe 2.12 eller 2.13?

Og efter hvilken § du skal møde frem - altså hvad der står i din plan?

Jeg vil da gerne se, hvordan hun vil straffe dig for udeblivelsen, når du har meldt dig syg pr. telefon.

Hun kan ikke stoppe din ydelse, da du har gyldig grund til udeblivelse, i form af sygdom under 14 dages varighed og kan dokumentere at du har gjort sagsbehandler bekendt med sygdommen.

Det lyder som en mærkelig praksis uden konsekvens for dine muligheder for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, og i princippet skal de i en sanktion kunne godtgøre at den vil have betydning for din rådighed, hvilket et kryds ikke har.

Hvis hun vil sanktionere dig, skal hun vide efter hvilken § du skal sanktioneres. Du kan sanktioneres for udeblivelse fra tilbud, men det du er i er ikke et tilbud. Så kan du sanktioneres for udeblivelse fra jobsamtale, men det er jo heller ikke det du kommer til. Til sidst kan du sanktioneres for manglende rådighed, men det kræver som oftest et mønster af udeblivelser.

Så jeg kan ikke se hvordan hun skal kunne sanktionere dig overhoved.

skal hun først partshøre dig, og du kan så komme med indvendinger. Derefter skal de træffe afgørelse og denne kan du klage over.

Umiddelbart kan jeg ikke se hvilken paragraffer eg er under i min plan  der står bare jeg har mødepligt i jobcenterets åbningsider  Og ved behov for sygemelding skal sagsbehandler kontaktes... 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej slet ikke, har altid været mødepligtlig osv så de har ikke noget at have det i 

Okay ��. Jeg spurgte fordi at min store søn også har været på uddannelshjælp, men han har aldrig skulle møde op hvor dag og sætte et kryds. Det er åbenbart forskelligt alt efter hvad kommune man bor i.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Okay ��. Jeg spurgte fordi at min store søn også har været på uddannelshjælp, men han har aldrig skulle møde op hvor dag og sætte et kryds. Det er åbenbart forskelligt alt efter hvad kommune man bor i.

Tror umiddelbart det er fordi at jeg skal skånes pga mit bækken osv. Fordi ellers vil jeg højst sandsynligt blive sat ud i noget arbejde/uddannelse. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Jeg tager os det som det kommer og møder op hver dag 

Men når man ligger med feber osv og er syg burde man blive i sin seng? Det burde da være lovligt. Det jo forhåbentlig kun 1-3 dage man er syg...  Og skal ikke lyde ynkeligt men at have bækkensmerter, plukveer og feber og ondt i hele ens krop er altså ikke særlig fedt uanset om det bare er et kryds eller ej, jeg har en del vej jeg skal gå plus en bus og et tog så jobcenteret ligger ikke lige om hjørnet for mig. Det er jo menneskeligt at være syg... 

Siger din læge, at feber ikke er nok til at melde sig syg? Eller sammenblander du almene graviditetesgener med reel sygdom såsom influenza? Hvis du ringer ind og melder kvalme som sygdom, er det klart, du hverken kan sygemelde dig hos læge eller jobcenter. Ringer du ind og fortæller at du har influenza, kan du blive hjemme. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Siger din læge, at feber ikke er nok til at melde sig syg? Eller sammenblander du almene graviditetesgener med reel sygdom såsom influenza? Hvis du ringer ind og melder kvalme som sygdom, er det klart, du hverken kan sygemelde dig hos læge eller jobcenter. Ringer du ind og fortæller at du har influenza, kan du blive hjemme. 

Ej du blander virkelig tingene sammen jeg har ikke blandet min graviditet ind i det her, det er bare ganske alm sygdom jeg har meldt mig syg med. Men det acceptere de ikke.  

Anmeld Citér

7. februar 2018

Ena

Anonym skriver:

Ej du blander virkelig tingene sammen jeg har ikke blandet min graviditet ind i det her, det er bare ganske alm sygdom jeg har meldt mig syg med. Men det acceptere de ikke.  

Så forstår jeg ikke, hvorfor du blander graviditetsgener ind i debatten, hvis det intet har med det at gøre. Måske din sagsbehandler og læge heller ikke kan finde rundt i det. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Så forstår jeg ikke, hvorfor du blander graviditetsgener ind i debatten, hvis det intet har med det at gøre. Måske din sagsbehandler og læge heller ikke kan finde rundt i det. 

Ena, det er det hele samlet lige nu der gør at jeg har det rigtig skidt, har du ikke noget relevant til mine spørgsmål må jeg bede dig om at bare lade vær med at skrive tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.