Må min sagsbehandler godt forlange Det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.756 visninger
82 svar
90 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2018

Anonym trådstarter

Sagen er den jeg går ledig og har måtte få uddannelses hjælp siden oktober, jeg er gravid i uge 31 nu. Og jeg er tilknyttet jobcenteret , hvor jeg skal møde op hver dag og få sat et kryds og kan tage hjem igen, det skal jeg efter jeg har været til læge hvor han skrev de skulle skåne mig pga bækkenamerter og hyppige plukveer, sagen er den at der er 32 km hver vej til jobcenter og jeg skal først med en bus og så et tog. 

Jeg ringede så til min sagsehandler i dag og meldte jeg ligger med kvalme og bare er rigtig skidt tilpas. Hvor hun siger de ikke kan acceptere man er syg når man bare skal have sat et kryds  men nu bor jeg jo ikke bare lige om hjørnet. Kan hun virkelig nægte mig jeg melder mig syg? Hvad hvis min søn bliver syg så må jeg ikke engang tage et barn syg? Og nu ringer jeg jo ikke ligefrem hverdagog siger jeg ikke kommer for så vil jeg da kunne forstå det 

Man må da have nogle rettigheder tænker jeg...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er den jeg går ledig og har måtte få uddannelses hjælp siden oktober, jeg er gravid i uge 31 nu. Og jeg er tilknyttet jobcenteret , hvor jeg skal møde op hver dag og få sat et kryds og kan tage hjem igen, det skal jeg efter jeg har været til læge hvor han skrev de skulle skåne mig pga bækkenamerter og hyppige plukveer, sagen er den at der er 32 km hver vej til jobcenter og jeg skal først med en bus og så et tog. 

Jeg ringede så til min sagsehandler i dag og meldte jeg ligger med kvalme og bare er rigtig skidt tilpas. Hvor hun siger de ikke kan acceptere man er syg når man bare skal have sat et kryds  men nu bor jeg jo ikke bare lige om hjørnet. Kan hun virkelig nægte mig jeg melder mig syg? Hvad hvis min søn bliver syg så må jeg ikke engang tage et barn syg? Og nu ringer jeg jo ikke ligefrem hverdagog siger jeg ikke kommer for så vil jeg da kunne forstå det 

Du går vel ind på jobnet og melder dig syg hvis du er syg. Har aldrig hørt om man ringer og bliver vurderet ikke syg af jobcenter, lyder helt mærkeligt. Og nej, man må ikke blive hjemme med barn syg. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du går vel ind på jobnet og melder dig syg hvis du er syg. Har aldrig hørt om man ringer og bliver vurderet ikke syg af jobcenter, lyder helt mærkeligt. Og nej, man må ikke blive hjemme med barn syg. 

Jeg skal ringe direkte til min sagsbehandler.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

De må ikke kræve det hvis du er syg eller sløj. Du går ind på Jobnet og sygemelder dig!! 

Hvis det er et problem så må de bede om en lægeerklæring/lægeattest i forhold til dine gener og hensyn de skal tage.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De må ikke kræve det hvis du er syg eller sløj. Du går ind på Jobnet og sygemelder dig!! 

Hvis det er et problem så må de bede om en lægeerklæring/lægeattest i forhold til dine gener og hensyn de skal tage.

Okay men jeg kan ikke melde mig syg via jobnet så tænker det måske er forskelligt fra kommune til kommune hvordan. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Okay men jeg kan ikke melde mig syg via jobnet så tænker det måske er forskelligt fra kommune til kommune hvordan. 

Har du været inde under mit fravær, det er der du sygemelder dig.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du været inde under mit fravær, det er der du sygemelder dig.

Ja og det kan jeg  ikke.... den mulighed er der ikke for mig..skal som skrevet ringe direkte til min sagsbehandler 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Miti's mama

Hvis du har slem bækkenløsning, bør du få en lægeerklæring på det, og så går du tidligt på barsel. 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Karina84

Jeg har set at man i Fx. Skive Kommune skal møde op og snakke med en sygeplejeske, hvis man melder sig syg fra møder, aktivering osv. 

Så det er meget forskelligt hvilke regler og hvordan man gør det rundt omkring... 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Hvis du har slem bækkenløsning, bør du få en lægeerklæring på det, og så går du tidligt på barsel. 

Min læge har vurderet den ikke er slem nok til fuldtids sygemlding men har skrevet jeg skal skånes og have adgang til at hvile mig mindst 1 time om dagen , og kan først få en ny tid hos min læge her i starten af marts og går på barsel 16 marts så tænker bare jeg må bide det i mig  kan først få tid til fysioterapeut den 28 februar.  så al den ventetid gør jeg virkelig ikke gider tage kampen op og derimod bare må bide det  mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.