Må min sagsbehandler godt forlange Det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Jeg har set at man i Fx. Skive Kommune skal møde op og snakke med en sygeplejeske, hvis man melder sig syg fra møder, aktivering osv. 

Så det er meget forskelligt hvilke regler og hvordan man gør det rundt omkring... 

Ja jeg tror også det er meget forskelligt fra kommune til kommune. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2018

nemisis

Profilbillede for nemisis

Når man modtager uddannelseshjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet, samt aktivt søge uddannelse.

Mange kommuner har en form for straks-aktivering, som man skal møde i dagligt, for at vise at man står til rådighed.

man kan dog godt melde sig syg, hvis man ikke er i stand til at møde, men det skal selvfølgelig være sådan at sygdommen hindrer fremmøde.

Det er altid en god ide at møde ind, med mindre man kaster meget op, har massive smerter hvor man ikke kan gå, feber eller lignende.

Man kan godt melde barn syg, men som alle andre skal man som udgangspunkt forsøge at få barnet passet af familie eller lignende. kan barnet ikke passes må man blive hjemme, men forvent at skulle forholde dig til 1-2 sygedage på samme måde som når du er på arbejdsmarkedet.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Cvbn

Anonym skriver:

Min læge har vurderet den ikke er slem nok til fuldtids sygemlding men har skrevet jeg skal skånes og have adgang til at hvile mig mindst 1 time om dagen , og kan først få en ny tid hos min læge her i starten af marts og går på barsel 16 marts så tænker bare jeg må bide det i mig  kan først få tid til fysioterapeut den 28 februar.  så al den ventetid gør jeg virkelig ikke gider tage kampen op og derimod bare må bide det  mig 

Men hvis du kun skal ind og have et kryds og hjem igen, så giver det vel også fint mulighed for at hvile sig en time om dagen. 

Ved godt, at det er hårdt med al den transport, når man har bækkenproblemer, men du hænger vel på den i og med at lægen ikke finder det nødvendigt med fuldtidssygemelding. Så tænker jeg ikke, der er så meget at gøre....

Anmeld Citér

7. februar 2018

nemisis

nemisis skriver:

Når man modtager uddannelseshjælp skal man stå til rådighed for arbejdsmarkedet, samt aktivt søge uddannelse.

Mange kommuner har en form for straks-aktivering, som man skal møde i dagligt, for at vise at man står til rådighed.

man kan dog godt melde sig syg, hvis man ikke er i stand til at møde, men det skal selvfølgelig være sådan at sygdommen hindrer fremmøde.

Det er altid en god ide at møde ind, med mindre man kaster meget op, har massive smerter hvor man ikke kan gå, feber eller lignende.

Man kan godt melde barn syg, men som alle andre skal man som udgangspunkt forsøge at få barnet passet af familie eller lignende. kan barnet ikke passes må man blive hjemme, men forvent at skulle forholde dig til 1-2 sygedage på samme måde som når du er på arbejdsmarkedet.

ps:

Du kan ikke melde dig syg på jobnet, det er kun muligt hvis du er på a-dagpenge. Alle andre målgrupper skal sygemelde sig direkte til tilbudssted, eller sagsbehandler.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Okay jeg tænker bare mere det ikkw kan være rigtig man skal være bange for at ringe når man virkelig er oprigtig syg og hun sagde at jeg SKAL komme imorgen, i min verden er man syg når man er syg når det er oprigtig... 

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

Cvbn skriver:

Men hvis du kun skal ind og have et kryds og hjem igen, så giver det vel også fint mulighed for at hvile sig en time om dagen. 

Ved godt, at det er hårdt med al den transport, når man har bækkenproblemer, men du hænger vel på den i og med at lægen ikke finder det nødvendigt med fuldtidssygemelding. Så tænker jeg ikke, der er så meget at gøre....

Den del er jeg afklaret med og som jeg skriver bider jeg det i mig, men når man så er oprigtig syg/dårlig burde man ikk være tvunget til at skulle møde op. Og der er alligevl lidt vej for mig det tager en 1 time hver vej og med kvalme og feber har man bare ikke lige lyst til det. Udover det Ja så har jeg tid til hvile ellers inden min søn skal hentes i dagpleje

Anmeld Citér

7. februar 2018

nemisis

Anonym skriver:

Okay jeg tænker bare mere det ikkw kan være rigtig man skal være bange for at ringe når man virkelig er oprigtig syg og hun sagde at jeg SKAL komme imorgen, i min verden er man syg når man er syg når det er oprigtig... 

De kan umiddelbart ikke sanktionere dig for ikke at møde op, da du har rimelig grund i form af sygdom under 14 dages varighed.

Hvis det var graviditetsgener, som allerede er dokumenteret af din læge, så kan de argumentere for at de har indrettet din indsats efter de skånehensyn lægen har beskrevet, og så skal du møde uanset dine gener.

Hvis det er noget urelateret, såsom feber, maveonde osv, kan du sygemeldes men skal melde dig syg hver dag indtil lidelsen er drevet over.

Se vejledningen på jobnet

https://info.jobnet.dk/sygemeldt/kontanthjaelp-og-syg

Anmeld Citér

7. februar 2018

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

De kan umiddelbart ikke sanktionere dig for ikke at møde op, da du har rimelig grund i form af sygdom under 14 dages varighed.

Hvis det var graviditetsgener, som allerede er dokumenteret af din læge, så kan de argumentere for at de har indrettet din indsats efter de skånehensyn lægen har beskrevet, og så skal du møde uanset dine gener.

Hvis det er noget urelateret, såsom feber, maveonde osv, kan du sygemeldes men skal melde dig syg hver dag indtil lidelsen er drevet over.

Se vejledningen på jobnet

https://info.jobnet.dk/sygemeldt/kontanthjaelp-og-syg

Okay min sagsbehandler sagde bare de slet ikke acceptere en sygemelding da det jo bare er et kryds der skal sættes...

Anmeld Citér

7. februar 2018

nemisis

Anonym skriver:

Okay min sagsbehandler sagde bare de slet ikke acceptere en sygemelding da det jo bare er et kryds der skal sættes...

Ved du om du er målgruppe 2.12 eller 2.13?

Og efter hvilken § du skal møde frem - altså hvad der står i din plan?

Jeg vil da gerne se, hvordan hun vil straffe dig for udeblivelsen, når du har meldt dig syg pr. telefon.

Hun kan ikke stoppe din ydelse, da du har gyldig grund til udeblivelse, i form af sygdom under 14 dages varighed og kan dokumentere at du har gjort sagsbehandler bekendt med sygdommen.

Det lyder som en mærkelig praksis uden konsekvens for dine muligheder for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, og i princippet skal de i en sanktion kunne godtgøre at den vil have betydning for din rådighed, hvilket et kryds ikke har.

Hvis hun vil sanktionere dig, skal hun vide efter hvilken § du skal sanktioneres. Du kan sanktioneres for udeblivelse fra tilbud, men det du er i er ikke et tilbud. Så kan du sanktioneres for udeblivelse fra jobsamtale, men det er jo heller ikke det du kommer til. Til sidst kan du sanktioneres for manglende rådighed, men det kræver som oftest et mønster af udeblivelser.

Så jeg kan ikke se hvordan hun skal kunne sanktionere dig overhoved.

skal hun først partshøre dig, og du kan så komme med indvendinger. Derefter skal de træffe afgørelse og denne kan du klage over.

Anmeld Citér

7. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg anklager dig ikke for noget, men hvad mener du med oprigtig syg, har du før i tiden små løjet dig syg, så du er kommet under en form for “ administration” ?. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.