Anonym skriver:
Okay min sagsbehandler sagde bare de slet ikke acceptere en sygemelding da det jo bare er et kryds der skal sættes...
Ved du om du er målgruppe 2.12 eller 2.13?
Og efter hvilken § du skal møde frem - altså hvad der står i din plan?
Jeg vil da gerne se, hvordan hun vil straffe dig for udeblivelsen, når du har meldt dig syg pr. telefon.
Hun kan ikke stoppe din ydelse, da du har gyldig grund til udeblivelse, i form af sygdom under 14 dages varighed og kan dokumentere at du har gjort sagsbehandler bekendt med sygdommen.
Det lyder som en mærkelig praksis uden konsekvens for dine muligheder for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, og i princippet skal de i en sanktion kunne godtgøre at den vil have betydning for din rådighed, hvilket et kryds ikke har.
Hvis hun vil sanktionere dig, skal hun vide efter hvilken § du skal sanktioneres. Du kan sanktioneres for udeblivelse fra tilbud, men det du er i er ikke et tilbud. Så kan du sanktioneres for udeblivelse fra jobsamtale, men det er jo heller ikke det du kommer til. Til sidst kan du sanktioneres for manglende rådighed, men det kræver som oftest et mønster af udeblivelser.
Så jeg kan ikke se hvordan hun skal kunne sanktionere dig overhoved.
skal hun først partshøre dig, og du kan så komme med indvendinger. Derefter skal de træffe afgørelse og denne kan du klage over.
Anmeld
Citér