Utaknemmelige svoger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2018

Ena

AnoMom skriver:

Jo men nu er det jo sådan set ikke det at det handler om. Det handler om at ts er skuffet over at det kun var svigerinden der sagde tak og ikke svogeren. Samt at de brokker sig over en autostol som de har lånt.

Kan jeg ærlig talt ikke se noget utaknemmeligt i overhovedet. Og hvis de er typer der ikke er gode til at sige nej i forvejen. Så forstår jeg sandelig godt at det er endnu sværere at sige nej hvis/når giveren bliver så fortørnet over manglende jubelsglæde

Det er jeg uenig i. Og taknemmelighed kan sagtens vises uden et element af jubel. 

Jeg synes man skal vise glæde og taknemmelighed, når man modtager noget, når nogen gør noget for en osv. Ligesom jeg synes, man skal være gavmild med sine ting og ressourcer. Men jeg kan ikke sætte mig ind i din måde at modtage ting på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2018

AnoMom

Ena skriver:

Det er jeg uenig i. Og taknemmelighed kan sagtens vises uden et element af jubel. 

Jeg synes man skal vise glæde og taknemmelighed, når man modtager noget, når nogen gør noget for en osv. Ligesom jeg synes, man skal være gavmild med sine ting og ressourcer. Men jeg kan ikke sætte mig ind i din måde at modtage ting på. 

Nu er glæde og taknemmelighed jo bare rigtig mange ting og der er mange måder at vise det på. Nogle synes et ganske enkelt tak er rigeligt, andre skal næsten have en fanfare. hvis svoger og svigerinden er ligesom jeg f.eks. der kommer med et ganske enkelt tak. Så kan jeg ikke se utaknemmeligheden i det. At TS så ser det som afmålt. Det er jo fordi hun forventer et større reaktion.

Ts må åben munden og sige noget til dem hvis hun føler sig uretfærdig behandlet mht hendes udlånte ting og lade dem forklare sig. I stedet for at brokke sig over dem til fremmede mennekser hvor de ikke har en jordisk chance for at forsvare sig selv

Anmeld Citér

1. februar 2018

lineog4

AnoMom skriver:

er skal være plads til forskelligheder og det gælder jo begge veje

Absolut men man må også gerne selv vælge hvem man vil give og låne til - og jeg ville så formodentlig ikke til dig, hvis jeg bagefter skulle høre på gentagende brok over den autostol ikke levede op til forventningerne 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Ena

AnoMom skriver:

Nu er glæde og taknemmelighed jo bare rigtig mange ting og der er mange måder at vise det på. Nogle synes et ganske enkelt tak er rigeligt, andre skal næsten have en fanfare. hvis svoger og svigerinden er ligesom jeg f.eks. der kommer med et ganske enkelt tak. Så kan jeg ikke se utaknemmeligheden i det. At TS så ser det som afmålt. Det er jo fordi hun forventer et større reaktion.

Ts må åben munden og sige noget til dem hvis hun føler sig uretfærdig behandlet mht hendes udlånte ting og lade dem forklare sig. I stedet for at brokke sig over dem til fremmede mennekser hvor de ikke har en jordisk chance for at forsvare sig selv

Første del af det du skriver, er jo netop min pointe. Trådstarter oplever ikke at de er glade og taknemmelige for tingene, og derfor vækker bortgivelsen selvsagt en dårlig fornemmelse. 

Dit bud på en løsning er at konfrontere dem. Det ville jeg ikke gøre. Jeg ville, som skrevet i mit første indlæg, løse det ved at give det til nogen, som jeg oplever bliver glade og taknemmelig. Det vækker en god fornemmelse og så er man fri for alle de dårlige fornemmelser. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

AnoMom

Ena skriver:

Første del af det du skriver, er jo netop min pointe. Trådstarter oplever ikke at de er glade og taknemmelige for tingene, og derfor vækker bortgivelsen selvsagt en dårlig fornemmelse. 

Dit bud på en løsning er at konfrontere dem. Det ville jeg ikke gøre. Jeg ville, som skrevet i mit første indlæg, løse det ved at give det til nogen, som jeg oplever bliver glade og taknemmelig. Det vækker en god fornemmelse og så er man fri for alle de dårlige fornemmelser. 

Men hvorfor give det til nogen andre hvis det kan løses ved at snakke med dem og de kan fortælle at de oprigtig er glade og taknemmelige men at det bare er deres måde at reagerer på. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

AnoMom

lineog4 skriver:

Absolut men man må også gerne selv vælge hvem man vil give og låne til - og jeg ville så formodentlig ikke til dig, hvis jeg bagefter skulle høre på gentagende brok over den autostol ikke levede op til forventningerne 

Altså. Ville nok heller ikke tage i mod hvis jeg vidste at forventningerne til min reaktion er så store som det lyder til de skal være fra flere. Heldigvis så var giverne her nogen der kender mig og ved jeg intet ondt eller utaknemmeligt har ment

Anmeld Citér

1. februar 2018

Ena

AnoMom skriver:

Men hvorfor give det til nogen andre hvis det kan løses ved at snakke med dem og de kan fortælle at de oprigtig er glade og taknemmelige men at det bare er deres måde at reagerer på. 

Hvorfor ikke giver det til nogen, der bliver glade i stedet for at konfrontere nogen, der virker utaknemmelige for at modtage ting?

Anmeld Citér

1. februar 2018

AnoMom

Ena skriver:

Hvorfor ikke giver det til nogen, der bliver glade i stedet for at konfrontere nogen, der virker utaknemmelige for at modtage ting?

Men du ved rent faktisk ikke om modtageren er utaknemmelig eller om du bare har for høje forventninger til reaktionen 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Ena

AnoMom skriver:

Men du ved rent faktisk ikke om modtageren er utaknemmelig eller om du bare har for høje forventninger til reaktionen 

Så kan man jo heldigvis nemt finde nogen, man passer godt sammen med reaktionsmæssigt i sådanne situationer. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
AnoMom skriver:

Det giver også god mening hvis det er folk du ikke kender så godt.. men man kender jo sin familie og bedømmer reaktionen ikke ud af den blå luft, men i en kontekst, ud fra hvordan de ellers er og reagerer normalt. Der må vel formodes at TS kender de her mennesker, så hendes opfattelse af deres reaktion er en hel del mere reel, end tilfældig udsagn om hvordan de er som mennesker og deres reaktion, fra dig, mig eller andre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.