AnoMom skriver:
Nu er glæde og taknemmelighed jo bare rigtig mange ting og der er mange måder at vise det på. Nogle synes et ganske enkelt tak er rigeligt, andre skal næsten have en fanfare. hvis svoger og svigerinden er ligesom jeg f.eks. der kommer med et ganske enkelt tak. Så kan jeg ikke se utaknemmeligheden i det. At TS så ser det som afmålt. Det er jo fordi hun forventer et større reaktion.
Ts må åben munden og sige noget til dem hvis hun føler sig uretfærdig behandlet mht hendes udlånte ting og lade dem forklare sig. I stedet for at brokke sig over dem til fremmede mennekser hvor de ikke har en jordisk chance for at forsvare sig selv
Første del af det du skriver, er jo netop min pointe. Trådstarter oplever ikke at de er glade og taknemmelige for tingene, og derfor vækker bortgivelsen selvsagt en dårlig fornemmelse.
Dit bud på en løsning er at konfrontere dem. Det ville jeg ikke gøre. Jeg ville, som skrevet i mit første indlæg, løse det ved at give det til nogen, som jeg oplever bliver glade og taknemmelig. Det vækker en god fornemmelse og så er man fri for alle de dårlige fornemmelser.
Anmeld
Citér