Hele scenariet kunne have været min søster og jeg
da jeg blev gravid med min første, havde hun en på 1,5, samme køn, og hun mente tydeligvis hun havde fundet de vises sten i forhold til børn og udstyr.
Min søster og jeg er meget forskellige, og jeg ved at hun gjorde alt i den bedste mening, men hold nu fest hvor blev jeg meget hurtigt træt af hende.
Hun fik gjort og sagt nogle ting som virkelig sårede mig og irriterede mig, men jeg holdt min mund fordi 1. Jeg vidste jeg var hormonel og ikke ville få noget ud af at sige noget og 2. For at forsøge at opretholde god stemning, hun gjorde det jo som sagt ikke for at være irriterende, men hun overskred SÅ mange af mine grænser.
Først da min egen dreng var 2 fik jeg sagt fra ift til at arve forskellige ting, fordi vi bare er så forskellige, og fred være med at hun mest er til billige og brugte ting, og jeg bedst kan lide nye og dyrere ting, det har vi på en stiltiende måde fundet ud af, at det snakker vi bare ikke om, fordi det kan skabe nogle gnidninger, fordi jeg uden at vide det, tror hun føler at JEG mener hun ikke gør det godt nok for sit barn i og med at jeg ikke vil arve alle deres ting og selv køber dyre ting til mit barn.
Nå, men pointen er, at det kan være du, uden selv at vide det, har overtrådt nogle grænser eller bare været irriterende overfor denne her svigerinde, selvom du har gjort nogle ting i bedste mening. Giv dem lidt tid til at drage deres egne erfaringer osv, og træk dig lidt, mon så ikke det nok skal gå 
p.s. Jeg brokkede mig også over min søster til min mor, netop fordi jeg ikke ville såre min søster, men at jeg stadig var nødt til at få det ud overfor nogen som kendte os begge.