Utaknemmelige svoger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Har du på noget tidspunkt,spurgt dem om de ville have dit aflagte babytøj,inden du kom anstigende med det?

De gange folk er kommet,med alt deres aflagt l...,er jeg faktisk blevet lettere irriteret.

Af en eller anden årsag,er der ret så mange kvinder,der synes de har guld liggende.

Når du nu kun har hørt fra din svigermor,at de ikke har så mange penge,skal du lige huske på,at en historie aldrig bliver genfortalt 100% korrekt,der ligges altid lidt til,og så er vi forskellige,så hvad du mener,er ar ikke have særlig mange penge,kan være meget anderledes for en anden.

Jeg synes ikke de virker utaknemmelige,men mere som at du i længere tid,har overtrådt deres grænser.

Ja det har jeg også nævnt. Spurgte kæresten over SMS og hun takkede ja, bare ville ikke have de "drenget" ting. Vi spurgte også om autostolen og et par andre ting og svogeren og kæresten sagde ja de vil låne hver gang.

Jeg ved godt de har ikke specielt mange penge da jeg ved nogenlunde hvad de tjener. Men vi tjener ikke meget mere og fik købt en masse ting selv. Svigermor har sagt ordret "de har ikke særlig mange penge." Så det er hendes ord.

Jeg har ikke overtådt nogle grænser overhovedet! Kan ikke se 1 SMS,  2 en sjældent gang, om måneden er så galt. De har aldrig sagt fra og ændrede sig først da de fik at vide de ventede en pige da de ved mine svigerforældre har en svaghed for piger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså umildbart så tænker jeg at de fra start af, jo har sagt, at de ik er interesseret i at låne noget drenget, hvilket jo er meget rimeligt. I gir dem så en pose med neutralt tøj, men det er jo ik sikkert at de syntes det er neutralt!!

Ergo har de ik lyst til at bruge det. 

At du kommer med mange gode råd omkring ting man ik ka leve uden, er virkelig sødt og betænksomt af dig, men måske har de bare følt sig lidt overvældet osv. Måske du er gået over deres grænse, uden at ha opdaget det. Jeg ved i hvert fald at når min kusine kom med råd/vejledning nr 10000 så var jeg for længst stoppet med at høre efter.

Ang autostol, så er det fedt at i de har ku låne jeres. At den så ik passer til deres behov, er bare uheldigt. Måske de ik har villet "brokke" sig til jer, netop for ik at virke utaknemlige. For mig ville det også være træls, at sku slæbe rundt på baby i autostolen, så jeg tog også baby ud og lage over i liften, som jeg bedre ku håndtere. Og jeg brokkede mig altså vældig over vires lånte, tunge autostol. Og det var altså ik fordi jeg ik var glad for at vi ku låne den, det var fordi den var uhandy!

De har jo faktisk sagt tak. Tænker ik at begge behøver sig tak, bare for at det gælder mere.

Fremover så gør som en anden forslå. Fortæl at de må sige til, hvis der er noget de ku tænke sig at låne, lad vær med at komme med "gode" råd, med mindre de spørg efter det osv osv.

Udover det så er jeg selv kæmpe fan af genbrug og låne ting og gode råd. Men altså det ska jo helst være brugbart og ik bare noget andre ska forvente af mig, hvis det gir mening! Vh Stine 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

EBK skriver:

På mig lyder det som, at du gerne vil blande dig og fortælle dem hvordan de skal gøre, hvad der er godt, gode produkter osv., helt uden at de faktisk har spurgt. 

Måske skal du bare trække dig. Lade dem komme til dig, hvis de har lyst. Og så er det helt forkert, at dine svigerforældre fortæller dig, hvad deres søn og svigerdatter har sagt til dem i hvad der nok skulle have været fortrolighed omkring den autostol.

jeg kan også sagtens brokke mig til min svigermor om min svigerinde, men hun kunne da ikke drømme om at fortælle min svigerinde det, for hvilket formål skulle det tjene?

Da vi ventede vores søn fik vi også en kæmpe pose brugt tøj, helt uden vi blev spurgt! Jeg sagde pænt tak, men han har aldrig haft noget af det på, for det var bare ikke noget for os, og det er helt ok! 

Ligesom at det er helt normalt, at man som drengemor ikke vil give lyserødt på, og omvendt.

det lyder mest af alt som om du har set dig sur på dem, og nu brokker dig over alt hvad de gør.

til en anden gang, skal du nok ikke låne ting ud eller give dem væk, hvis du gerne vil diktere om og hvordan det bruges.

Jeg blander mig ikke. Har bare nævnte gode produkter som jeg tænkte kunne være noget. 

Jeg tror min svigermor kun nævnte noget da hun var bekymret for barnet da hun tit ender foroverbøjet i stolen. Så hun ville give besked så vi kunne hjælpe dem med det da vi kender stolen og svigermor ikke gør. 

Som sagt svogeren og kæresten har selv sagt ja til at de vil låne en masse ting. De ville endda have vores barnevogn men vi bruger den stadigvæk til lure så det kunne de ikke.

Jeg har ikke dikteret Hvordan noget skal bruges! Der var bekymring fordi babyen ligger tit foroverbøjet så min mand kom med nogle løsningsforslag. Men måske skal vi bare blande os helt udenom og lad barnet komme til skade??!! Jeg synes godt nok du har helt misforstået en masse og læste en masse ind i det som ikke er der.

Anmeld Citér

1. februar 2018

Thea14

Vi har heller ikke været overlykkelige når vi fik brugte ting til vores børn. Oftest har vi takket nej, og til dem der ikke rigtig gav mulighed for er nej, har vi taget imod tingene og så skilt os af med det (især min mormor har en tendens til at komme med ting hun finder en genbrugsbutikker, og hun går efter pris fremfor udseende).

Jeg kan godt lide at shoppe tøj til mine børn, og ikke bare få en pose foræret jeg ikke selv har valgt delene i. Og jeg har altså heller ikke brugt lyseblå til min pige eller lyserødt og lilla til min dreng. Jeg har ikke engang genbrugt tøjet mellem mine egne børn. Andet end et par enkelte neutrale ting. Og har i overdynget dem med neutrale ting, føler de måske at de ikke kan gå ud og købe pigede ting, for så har de for meget, og nogen vil altså gerne have at man kan se barnets køn ved at se på tøjet.

Og hvis de ikke bryder sig om autostolen er det vel helt op til dem selv? Det er heller ikke alle typer autostole jeg bryder mig om. Måske har de ikke fortalt jer det for ikke at såre jer? Måske havde de drømmen om selv at gå ud og købe bare noget af udstyret til baby, men har følt at I har presset jeres ned over hovedet på dem?

Og så kunne jeg forestille mig at de er trætte af at få råd, vejledning og påmindelser de slet ikke har spurgt efter, fremfor at få lov til selv at finde rundt i forælder junglen. Især hvis man ikke er enig i alle de velmene råd. Jeg har også flere gange ignoreret sms'er fra venligtmenene mødre og fædre der gerne ville guide mig, men det blev simpelthen for meget.

Jeg syntes ikke din svoger og hans kæreste virker utaknemmelige, tværtimod virker de en smule kvalte af jer og jeres godhed og hjælpsomhed. Jeg kan virkelig godt sætte mig i deres sted, og hvis du bliver fornærmet over at de ikke vil have dine børns aflagte tøj, så er det også svært at sige nej til det. De er kommet med en fin hentydning da de ikke ønskede deres pige i drengetøj, og alligevel trapper du op med en masse neutralt i din smag. Det er måske ikke deres.

Jeg syntes du skal prøve at træde et skridt tilbage og lade dem selv om at starte deres lille familie og finde rundt i forælderlivet. Lad dem komme til dig hvis de vil have råd, støtte og vejledning. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Altså umildbart så tænker jeg at de fra start af, jo har sagt, at de ik er interesseret i at låne noget drenget, hvilket jo er meget rimeligt. I gir dem så en pose med neutralt tøj, men det er jo ik sikkert at de syntes det er neutralt!!

Ergo har de ik lyst til at bruge det. 

At du kommer med mange gode råd omkring ting man ik ka leve uden, er virkelig sødt og betænksomt af dig, men måske har de bare følt sig lidt overvældet osv. Måske du er gået over deres grænse, uden at ha opdaget det. Jeg ved i hvert fald at når min kusine kom med råd/vejledning nr 10000 så var jeg for længst stoppet med at høre efter.

Ang autostol, så er det fedt at i de har ku låne jeres. At den så ik passer til deres behov, er bare uheldigt. Måske de ik har villet "brokke" sig til jer, netop for ik at virke utaknemlige. For mig ville det også være træls, at sku slæbe rundt på baby i autostolen, så jeg tog også baby ud og lage over i liften, som jeg bedre ku håndtere. Og jeg brokkede mig altså vældig over vires lånte, tunge autostol. Og det var altså ik fordi jeg ik var glad for at vi ku låne den, det var fordi den var uhandy!

De har jo faktisk sagt tak. Tænker ik at begge behøver sig tak, bare for at det gælder mere.

Fremover så gør som en anden forslå. Fortæl at de må sige til, hvis der er noget de ku tænke sig at låne, lad vær med at komme med "gode" råd, med mindre de spørg efter det osv osv.

Udover det så er jeg selv kæmpe fan af genbrug og låne ting og gode råd. Men altså det ska jo helst være brugbart og ik bare noget andre ska forvente af mig, hvis det gir mening! Vh Stine 

Det er helt neutralt i hvidt, cremefarvet og lidt brunt og gråt

Jeg har ikke skrevet særlig mange beskeder i alt. Måske 5-6 stykker i alt over flere måneder. Det var kun om produkter. Så kan ikke se at det er for meget eller at jeg har på nogen måde blandede mig i deres måde at være forældre på?

Jeg kan ikke se at vores autostol er meget mere uhandy end så mange andre stole som ligner den. Altså vi havde ikke råd til at købe de der dyre nogen som kan drejes. Det beklager jeg! Jeg synes bare det er skørt at de vil ikke engang tage stolen ud for at stramme selen ordentligt. Det kunne de nemt gør ud ved bilen da de så behøver ikke at slæbe den og skal kun løfte den og sætte den i basen. Det er vel overskueligt når det drejer sig om barnets sikkerhed?

Vi forventer ikke noget af dem. Ved ikke hvor folk får den fra?

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

Thea14 skriver:

Vi har heller ikke været overlykkelige når vi fik brugte ting til vores børn. Oftest har vi takket nej, og til dem der ikke rigtig gav mulighed for er nej, har vi taget imod tingene og så skilt os af med det (især min mormor har en tendens til at komme med ting hun finder en genbrugsbutikker, og hun går efter pris fremfor udseende).

Jeg kan godt lide at shoppe tøj til mine børn, og ikke bare få en pose foræret jeg ikke selv har valgt delene i. Og jeg har altså heller ikke brugt lyseblå til min pige eller lyserødt og lilla til min dreng. Jeg har ikke engang genbrugt tøjet mellem mine egne børn. Andet end et par enkelte neutrale ting. Og har i overdynget dem med neutrale ting, føler de måske at de ikke kan gå ud og købe pigede ting, for så har de for meget, og nogen vil altså gerne have at man kan se barnets køn ved at se på tøjet.

Og hvis de ikke bryder sig om autostolen er det vel helt op til dem selv? Det er heller ikke alle typer autostole jeg bryder mig om. Måske har de ikke fortalt jer det for ikke at såre jer? Måske havde de drømmen om selv at gå ud og købe bare noget af udstyret til baby, men har følt at I har presset jeres ned over hovedet på dem?

Og så kunne jeg forestille mig at de er trætte af at få råd, vejledning og påmindelser de slet ikke har spurgt efter, fremfor at få lov til selv at finde rundt i forælder junglen. Især hvis man ikke er enig i alle de velmene råd. Jeg har også flere gange ignoreret sms'er fra venligtmenene mødre og fædre der gerne ville guide mig, men det blev simpelthen for meget.

Jeg syntes ikke din svoger og hans kæreste virker utaknemmelige, tværtimod virker de en smule kvalte af jer og jeres godhed og hjælpsomhed. Jeg kan virkelig godt sætte mig i deres sted, og hvis du bliver fornærmet over at de ikke vil have dine børns aflagte tøj, så er det også svært at sige nej til det. De er kommet med en fin hentydning da de ikke ønskede deres pige i drengetøj, og alligevel trapper du op med en masse neutralt i din smag. Det er måske ikke deres.

Jeg syntes du skal prøve at træde et skridt tilbage og lade dem selv om at starte deres lille familie og finde rundt i forælderlivet. Lad dem komme til dig hvis de vil have råd, støtte og vejledning. 

Men hvad skal man så gøre når de siger de vil låne tøjet men ikke have fx lyseblå ting? Så er der kun neutrale ting tilbage. De kunne bare havde sagt tak til noget af det og nej tak til resten. Kæresten sagde ja til at ligge på det neutrale tøj på forhånd. Hun havde mulighed for at sige nej til alt. Jeg var ligeglad hvis de havde sagt pænt nej tak til det hele. Så havde jeg bare taget det med hjem.

Vi har ikke pressede noget som helst. Vi har spurgt hver eneste gang om de vil låne tingene og de har sagt ja til alt. Det var frit for dem at sige nej tak til alt hvis det var! Vi prøvede bare at hjælpe dem.

Anmeld Citér

1. februar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Det er helt neutralt i hvidt, cremefarvet og lidt brunt og gråt

Jeg har ikke skrevet særlig mange beskeder i alt. Måske 5-6 stykker i alt over flere måneder. Det var kun om produkter. Så kan ikke se at det er for meget eller at jeg har på nogen måde blandede mig i deres måde at være forældre på?

Jeg kan ikke se at vores autostol er meget mere uhandy end så mange andre stole som ligner den. Altså vi havde ikke råd til at købe de der dyre nogen som kan drejes. Det beklager jeg! Jeg synes bare det er skørt at de vil ikke engang tage stolen ud for at stramme selen ordentligt. Det kunne de nemt gør ud ved bilen da de så behøver ikke at slæbe den og skal kun løfte den og sætte den i basen. Det er vel overskueligt når det drejer sig om barnets sikkerhed?

Vi forventer ikke noget af dem. Ved ikke hvor folk får den fra?

Du går virkelig i forsvarsposition og virker utrolig utaknemmelig for de mange indlæg omkring håndteringen af situationen. Ligesom om at du mener at din holdning er den eneste rigtige uanset hvordan man vender og drejer den i stedet for bare at lytte til hvad folk fortæller dig. 

Angående autostolen så er der stor forskel på dem. Jeg har lige haft en Rømer 9-18 kg som jeg fik foræret i god mening. Men jeg HADEDE den og brokkede mig over den hver gang jeg skulle sætte min søn i den. Hader generelt Rømers autostole. Også dem til baby. Synes de er grimme og uhandige. Nu har jeg fået en ny Cybex autostol af sønnens mormor. Pointen er at bare fordi du synes autostolen var fantastisk behøver de ikke synes det samme

Anmeld Citér

1. februar 2018

AnoMom

Anonym skriver:

Men hvad skal man så gøre når de siger de vil låne tøjet men ikke have fx lyseblå ting? Så er der kun neutrale ting tilbage. De kunne bare havde sagt tak til noget af det og nej tak til resten. Kæresten sagde ja til at ligge på det neutrale tøj på forhånd. Hun havde mulighed for at sige nej til alt. Jeg var ligeglad hvis de havde sagt pænt nej tak til det hele. Så havde jeg bare taget det med hjem.

Vi har ikke pressede noget som helst. Vi har spurgt hver eneste gang om de vil låne tingene og de har sagt ja til alt. Det var frit for dem at sige nej tak til alt hvis det var! Vi prøvede bare at hjælpe dem.

Ikke alle har lige nemt ved at sige nej tak til gratis ting fordi man netop ikke vil fremstå utaknemmelig. 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Junipige15

Jeg tænker at du måske ligger lige lidt rigeligt i alt det her. 

Måske synes hun bare det var rigtig svært at sige nej til tøjet hvis hun feks synes det var for brugt, nusset eller hvad ved jeg.. du synes det var rigtig fint, men det er jo ikke sikkert hun synes det. Og fred være med det da, det er bare tøj :-) hun hun har måske været bange for at gøre dig ked af det hvis hun var ærlig og havde sagt: tak, men nej tak. Jeg kan så sagtens forstå de har sagt nej til blåt til en babypige.. og hvor end det er velmenende råd med, tror jeg de fleste kommende/nybagte forældre hurtigt bliver træt af det 

mht autostol - hvorfor er det vigtigt for dig at hun skal kunne lide den? Hvorfor siger du ikke bare pyt, vi har været glade for den, ærgerligt den ikke passede jeres behov. Synes det er mange kræfter at bruge på noget, i min verden, ligegyldigt 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Du går virkelig i forsvarsposition og virker utrolig utaknemmelig for de mange indlæg omkring håndteringen af situationen. Ligesom om at du mener at din holdning er den eneste rigtige uanset hvordan man vender og drejer den i stedet for bare at lytte til hvad folk fortæller dig. 

Angående autostolen så er der stor forskel på dem. Jeg har lige haft en Rømer 9-18 kg som jeg fik foræret i god mening. Men jeg HADEDE den og brokkede mig over den hver gang jeg skulle sætte min søn i den. Hader generelt Rømers autostole. Også dem til baby. Synes de er grimme og uhandige. Nu har jeg fået en ny Cybex autostol af sønnens mormor. Pointen er at bare fordi du synes autostolen var fantastisk behøver de ikke synes det samme

a måske fordi folk har læst en masse ind i mit indlæg som ikke passer

Synes heller ikke alle har udtrykt sig på en pæn måde. Jeg føler at folk har selv oplevet nogle som var for meget så de går straks ud fra at sådan må jeg også være. Det er jeg ikke! Mange folk kommer med alt muligt som slet ikke er sket og svarer som om det er.

Nå men jeg gider ikke forsvare mig selv mere. I har bestemt jer for at jeg er helt forkert på den og har gjort en masse som jeg ikke har. Så er der vel ikke mere at snakke om hvis ingen vil lytte til mig men bare komme med beskyldninger og usandheder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.