Hm jeg tror man skal huske at forældre, og kommende forældre er forskellige.
Personligt var jeg/vi nok ligesom dig. Tog glædeligt imod alt muligt brug og blev nærmest lykkelig når man fik gratis ting.
MEN, det er ikke alle der er sådan. Får nogle mennesker betyder det enormt meget at det rigtige tøj, at farverne kun er pastel og at tingene altid er de rigtige mærker. Og jeg tror godt det kan være særligt pige mødre der ikke ønsker noget drenget.. Vi har en søn, og får vi en pige næste gang kommer hun nærmest kun til at have drengetøj på haha.. men jeg har også veninder hvor pigerne KUN må have bestemte pastelfarver på, og INTET andet. Så vi er forskellige som forældre.
Jeg tror mange kommende forældre elsker at kontrollere ting. Mig selv inklusiv, det med at blive forældre første gang er sku nyt og skræmmende og man forsørger at håndterer det på hver sin måde. Og nogle har brug for at kontrollere alt, og så var en brugt autostol måske bare ikke det de havde forestillet sig - måske de hellere ville have haft en anden model- men grunden økonomien kunne de heller ikke sige nej.
Det er den ene ting. Den anden ting, så synes jeg sku det lyder mærkeligt at hun pludselig ikke gider snakke osv. Det synes jeg godt nok er mærkeligt. Det burde jo på en eller anden måde rykke jer tættere. Men måske lad vær med at giv råd eller tips før de spørger. Gal jeg hadede når folk gav en masse råd jeg ikke havde bedt om at få, også selvom de gjorde det i god tro. Jeg var fyldt med hormoner og synes det var pisse irriterende det hele.
Så jeg tror jeg ville sige pyt til alt det der med at de låner ting og har et lidt underligt syn på brugt tøj osv. Hvis de ikke gider bruge jeres gamle ting, så sig at I bare kan tage det tilbage hvis de ikke ønsker at låne dem, fx autostolen. MEN det der med at de pludselig ikke snakker med jer, det tror jeg at jeg ville spørger ind til og bruge mere energi på.
Anmeld
Citér