Utaknemmelige svoger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2018

Tobabyer

Anonym skriver:

Som sagt tror jeg ikke de har problemer med at sige fra. De var som sagt interesseret i flere ting men vi bruger dem stadigvæk fx barnevognen.

Selvom de havde problemer med at sige fra er det ikke mit problem og de skal ikke lade det gå ud over mig. Det er et problem man skal selv arbejde på og ikke noget man skal straffe andre for.

De vidste godt at min svigermor ville nok sige det videre, specielt når der var lidt problemer med at indstille stolen så datteren ikke blev ved med at være foroverbøjet. Så de skulle havde valgt en anden. 

Du indleder med at skrive at du ikke ved hvordan du skal håndtere situationen, jeg kom med et bud 

Du skriver at de har et problem og skal arbejde på det og ikke straffe dig, men det er jo dig der har problemet, måske tænker de slet ikke der er noget problem 

Som du sikkert selv ved kan gravide og nye mødre godt være anderledes og opføre sig anderledes end de plejer, det undskylder selvfølgelig ikke at man ikke siger tak, men det læser jeg da også at de gør, omend på en afmålt måde, som du har tolket det. 

Jeg tror bare desværre at det kan skabe varig dårlig stemning hvis man hænger for meget fast i tingene. Men du kender jo bedst selv din familie og dig selv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er utroligt at så mange går ud fra at min svoger og kæresten ikke vil have brugt og har ikke kunne sige nej tak. Jeg kender dem godt og de har ingen problemer med at sige nej tak. Selv om de havde så er det ikke mit problem og ville ikke betyde at det er i orden at de har opført sig som de har. 

Desuden lader det til mange her har haft anmassende folk som kom med brugt tøj og føler sig stadigvæk bitter over det. Hvad med at tage en snak med dem som I synes har været anmassende i stedet for at lad jeres frustrationer gå ud over mig?

Synes mange her kan åbenbart ikke lide brugt og det er en smags sag. Men det er uforståeligt hvorfor så mange går ud fra at fordi det er jeres holdning så er det også min svoger og kærestes holdning. Ikke alle har det som jer. I kender dem ikke. Jeg har efterhånden sagt flere gange at de ville også gerne havde lånt vores barnevogn som nu er brugt hvilket bare viser at de er ikke imod brugte ting. Men ingen hører.

Men det er åbenbart spild af tid at diskuter det med nogle af jer. I har bestemt jer for at jeg har tvunget dem til at tage tingene og har fortjent at blive behandlet som de gør.

Så er der vist ike mere at sige om denne sag.

Sjovt du bringer din egen tråd til live igen, hvorfor egentlig det når du er uenig med flertallet af de svar du har fået ?. Tilbage til brugte ting. Jeg er desværre en af de sære på det område, jeg vil gerne bruge brugte ting, men ikke brugt tøj. Så hvis jeg spørg dig om din brugte barnevogn er det ikke ensbetydende med at jeg går for genbrug hele vejen igennem ( sådan sat lidt på spidsen)

Anmeld Citér

7. februar 2018

Tobabyer

Taknemmelighed er jo i øvrigt en sjov størrelse. Nogen vil synes at et simpelt “tak” er nok for dem, andre forventer en buket blomster og en købmandskurv, og helst også et lille kort hvor der står beskrevet hvor fantastisk et menneske man er, i flere vendinger. 

Nogle vil sågar mene at du er utaknemmelig i denne tråd, overfor folk som har brugt deres tid på at nuancere sagen og belyse den for dig, fra forskellige vinkler.

Og sådan er vi så forskellige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.