Rengøring hvor tit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi gør rent efter behov. Ikke bare som i renlighedsbehov, også som vores behov - det vil sige, at hvis vi ikke har overskud til gulvvask og til at fjerne spindelvæv, så får det lov at vente, til vi har. 

Køkkenet får selvfølgelig en tur med en klud hver aften, og da hundene fælder meget for tiden, svinger vi støvsugeren hver eller hver anden dag. Alt andet foregår, når vi orker det - eller når vi skal have gæster. Uindbudte gæster må tage det, som det er, og det gør de også.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg svare lige alle på engang.

Tak for alle jeres svar

Det har hjulpet en del at høre hvad andre gør.

Hvorfor jeg har tænkt mig at lægge det i skema er fordi at jeg har det bedst med at gøre det på den måde.

Indtil videre har vi gjort det på den måde at vi gør det nå vi syntes det trænger, men det tager altid overhånd så der bliver alt for beskidt, og nå der bliver alt for rodet eller beskidt så kan jeg ikke overskue tingene. jeg har nogen psykiske problemer 

En dag fik vi hjælp til at lægge en plan over badeværelset, så jeg gør det jeg ved jeg magter og min mand laver de andre ting.

Det gør vi som regel 1 gang om ugen (maks hvor 14 dag, hvis jeg har minimalt overskud)

det er rigtig dejligt at der er rent og nå vi gør det så tit, så nå der ikke at blive særlig beskidt også er det lettet for mig at ordne

Hvorfor vi hjælpes ad på den måde er fordi jeg ikke ville kunne gøre det hele rent på engang, uden at være træt hele dagen bagefter. og så er det bedre for mig at ordne lidt og så lykkes med det

Jeg ved der er nogen der tænker hvorfor min mand ikke bare ordner de ting. 

Det er fordi at han har fuldtidsarbejde og han ordner tit mange af de dagligdags ting og han ser ikke rigtig de andre ting som trænger og jeg få dårlig samvittighed hvis jeg skal bede ham om de ting og samtidig bliver jeg glad over at jeg har formået at gøre lidt.

Jeg prøver at gøre det på den måde jeg har beskrevet før og så retter jeg det til efter vores behov

Anmeld Citér

14. januar 2018

Vaya

Skouboe skriver:

Det er vist mest engagement fra min side. Hvis jeg ikke var indpisker på ordningen, stod jeg med alting selv, og det gider jeg simpelthen ikke.

Tænkte mere på at det var hver dag 

Jeg satser også på, at børnene skal hjælpe til, så snart de kan  Det er fint at lære, at man hjælpes ad.

Anmeld Citér

14. januar 2018

Anonym

Vi har 4 hunde, ingen børn endnu, men jeg støvsuger hver dag inkl sofaen og vasker gulv hver anden dag. 

Vasker alle overflader af 1 gang om ugen 

Toilettet gør jeg rent jeg hver dag.

Støver af 1 gang om ugen. 

Køleskab 2 gange om ugen 

Køkkenskabe 1 gang om måned ��

Anmeld Citér

14. januar 2018

L-mor

Vaya skriver:

Jeg må vist melde mig i grisestien! Hold nu fast jeg synes I gør meget rent. Altså som i at jeg er imponeret, for jeg ville gå neden om og hjem, hvis jeg skulle gøre så meget rent.

Lige nu har vi faktisk hjælp af mine forældre

De tager badeværelset en gang om ugen og støvsuger hele huset samtidig. Jeg støvsuger selv en gang ugentligt.

Gulvene bliver vasket 2-4 gange årligt  Altså pletvasker i køkkenet og hvor barnet spiser, men stuegulv og i soveværelset er dælme sjældent. 

Køleskab og køkkenskabe ligeledes 2-3 gange om året. Og det er altså ikke alle skabe, jeg tager dem med mel, brød osv. når jeg kan se det har taget overhånd med krummer i bunden.

Støver af 1 gang om måneden tror jeg... 

Hvordan får i tid til andet end rengøring, hvis I vasker gulve 2 gange om ugen? Og hvornår gør I det? I weekenden eller efter arbejde? Jeg er så træt i hverdagene at jeg sjældent orker noget, og i weekenderne vil jeg også gerne nyde tiden lidt. Synes også det der står på tøjvask i lind strøm (Det er virkelig ment i dyb undring og fascination jeg er imponeret)

Det lyder som hos mig.

I det hele taget ‘pletvasker’ jeg meget og støvsuger de samme ståsteder (under spisebordet, omkring måtten i entréen, osv.), mens den omhyggelige ud i krogene-omgang klares med ugers eller måneders mellemrum.

Og her virker nu meget pænt og rent

Anmeld Citér

14. januar 2018

Skouboe

Vaya skriver:

Tænkte mere på at det var hver dag 

Jeg satser også på, at børnene skal hjælpe til, så snart de kan  Det er fint at lære, at man hjælpes ad.

Det smarte ved det er, at hvis vi alle laver den halve time hver dag, kan vi holde huset nogenlunde pænt på trods af 2 katte og børn, der gerne slæber sten, pinde og mudder ind.. og så kan vi bruge weekenden på noget meget sjovere ��

Anmeld Citér

14. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal til at lave lister for at få styr på de ting jeg har udfordringer med.

Og da det tit rengøringen der halter, så vil jeg høre hvor tit i gør rent de forskellige steder, altså grundig rengøring. Ikke bare de almindelige daglige huslige opgaver.

Vi vasker badeværelset af 1 gang om ugen, selvfølgelig ordner vi toilet, vask og spejl nå de trænger.

Jeg har tænkt mig at støvsuge og vaske gulv 2 gange om ugen. 

Hvor tit gør i de her ting:

vasker i køleskab.

Køkkenskabe 

Tørre støv af 

Vaske vinduer 

Jeg tager toilettet hver dag da jeg synes det er beskidt derinde og der bliver støvet konstant, køkkenskabene tager jeg hver morgen fordi folk herhjemme åbner skaberne osv med snavsede fingre, vinduerne bliver pudset 1 gang om ugen, spejlene bliver taget hver dag, jeg tager støv af hver dag køleskabet bliver vasket hver 2. Uge også vasker jeg gulv hver 2. Dag og kan støvesuge 1-2 gange dagligt, det kommer selvfølgelig an på om der ligger krummer på gulvet osv.. derudover gør jeg også rent 1 gang om måneden bag komfuret og køleskabet da der altid sidder noget under og bag det.. jeg vasker sengetøj hver 2. Dag og tøjvask hver dag faktisk.. også stryger jeg tøj/sengetøj ca 1-2 gange om ugen. jeg går meget op i at have et rent hjem

Anmeld Citér

15. januar 2018

Dorthe1986

Jer der har rengøringshjælp , hvad giver i for det?

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tager toilettet hver dag da jeg synes det er beskidt derinde og der bliver støvet konstant, køkkenskabene tager jeg hver morgen fordi folk herhjemme åbner skaberne osv med snavsede fingre, vinduerne bliver pudset 1 gang om ugen, spejlene bliver taget hver dag, jeg tager støv af hver dag køleskabet bliver vasket hver 2. Uge også vasker jeg gulv hver 2. Dag og kan støvesuge 1-2 gange dagligt, det kommer selvfølgelig an på om der ligger krummer på gulvet osv.. derudover gør jeg også rent 1 gang om måneden bag komfuret og køleskabet da der altid sidder noget under og bag det.. jeg vasker sengetøj hver 2. Dag og tøjvask hver dag faktisk.. også stryger jeg tøj/sengetøj ca 1-2 gange om ugen. jeg går meget op i at have et rent hjem

Det lyder da lidt ekstremt, i hvert fald for mig. Det må jo sammenlagt blive nogle år af ens liv der går til det

Anmeld Citér

15. januar 2018

Vaya

Skouboe skriver:

Det smarte ved det er, at hvis vi alle laver den halve time hver dag, kan vi holde huset nogenlunde pænt på trods af 2 katte og børn, der gerne slæber sten, pinde og mudder ind.. og så kan vi bruge weekenden på noget meget sjovere ��

Det er helt sikkert smart! Vi er bare så smadrede, når vi kommer hjem fra arbejde, at det mest handler om at holde os i live og få lavet aftensmad. Det ville helt skkkert aldrig lykkes for os, at gøre rent en halv time i hverdagene. Hvis bølgerne går højt vasker vi måske lige et læs tøj...

Så synes det er vildt sejt, at I kan holde det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.