Rengøring hvor tit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2018

Vaya

Carina:-) skriver:

Det tager kortere tid at holde rent frem for at gøre rent.

Jeg har 5 hjemmeboende børn og vi ville gå til i snavs hvis jeg gjorde mindre rent.

Måske er vi bare nogle svin men at vaske gulv kun 2 gange om året?

Her trænger det efter Max 2 dage.

Til gengæld så synes jeg ikke det tager mere end få min at vaske et gulv fordi her altid bliver ryddet op med det samme og ikke er mega beskidt så der skal skrubbes osv

Gør det når yngstemand sover så er det hurtigt overstået så kan jeg arbejde.

Om aften hjælpes alle ad og der er ryddet overalt inden der er com/ipad/tv tid.

Er det gulvene i hele huset der trænger efter 2 dage, eller køkken eller bryggers? Er det madrester eller skoaftryk? (Jeg spørger fordi jeg vitterligt ikke kan se noget på mit gulv efter 2 dage. I soveværelset er det i mine øjne bare fnuller, som kan støvsuges op.)

Vasker nok også mit køkkengulv mere end 2 gange om året, evt. bryggers hvis der er slæbt meget mudder eller salt ind. Jeg vasker det sgu nok også for lidt, men har måtte indse, at hvis jeg skal holde min hverdag ud, så kan jeg ikke okse rundt konstant. Uanset hvad ville jeg dog aldrig se behovet for at vaske det ugentligt eller mere.

Hvis jeg kan se noget rundt ved bordet hvor vi spiser, så bliver det tørret op samme dag, men det vil jeg ikke kalde at vaske gulv, for jeg tager ikke hele køkkengulvet af den grund. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Carina:-)

Vaya skriver:

Er det gulvene i hele huset der trænger efter 2 dage, eller køkken eller bryggers? Er det madrester eller skoaftryk? (Jeg spørger fordi jeg vitterligt ikke kan se noget på mit gulv efter 2 dage. I soveværelset er det i mine øjne bare fnuller, som kan støvsuges op.)

Vasker nok også mit køkkengulv mere end 2 gange om året, evt. bryggers hvis der er slæbt meget mudder eller salt ind. Jeg vasker det sgu nok også for lidt, men har måtte indse, at hvis jeg skal holde min hverdag ud, så kan jeg ikke okse rundt konstant. Uanset hvad ville jeg dog aldrig se behovet for at vaske det ugentligt eller mere.

Hvis jeg kan se noget rundt ved bordet hvor vi spiser, så bliver det tørret op samme dag, men det vil jeg ikke kalde at vaske gulv, for jeg tager ikke hele køkkengulvet af den grund. 

Det er begge dele.

I køkkenet synes jeg der hurtigt bliver fedtet så det trænger nærmest altid.

Vi har børneværelser på alle 4 etager så trapper og gange er hårdt plaget af mine egne 5 og de mange kammerater der er igennem huset dagligt.

Her er etcrend af mennesker dagligt.  Naboer venner og familie.

Har 3 voksne børn de er nærmest forbi dagligt både alene og med kærester 

Så synes ikke jeg kan gøre mindre rent .

Anmeld Citér

13. januar 2018

Vaya

Det er begge dele.

I køkkenet synes jeg der hurtigt bliver fedtet så det trænger nærmest altid.

Vi har børneværelser på alle 4 etager så trapper og gange er hårdt plaget af mine egne 5 og de mange kammerater der er igennem huset dagligt.

Her er etcrend af mennesker dagligt.  Naboer venner og familie.

Har 3 voksne børn de er nærmest forbi dagligt både alene og med kærester 

Så synes ikke jeg kan gøre mindre rent .

Du skal endelig også bare gøre rent, som du synes trænger 

Vi har kun et barn på 2 år, og hun sviner nok heller ikke nær så meget, som hele den flok i lyder til at have igennem huset. Så kan jeg godt forstå niveauet er et helt andet. 

Vi har også en hund, men synes primært det er hundehår, som støvsugeren klarer. Ligesom jeg som regel mest synes vi slæber sand ind, som støvsugeren også tager. 

I køkkenet er jeg nok meget obs på at tørre op, når noget spildes, så synes ikke der er fedtet. 

I forhold til stuen taber jeg fuldstændig pusten ved tanken om at vaske mere end nogle gange om året, med sofaer, lænestole, sofabord osv der skal flyttes, så er det jo et 3-4 timers projekt, sådan rigtig at komme hele vejen rundt  

Måske jeg skal prøve noget bedre udstyr. Jeg bruger klude, som jeg skrubber rundt med en hård kost, og jeg bliver altid utilfreds med det, så ender nede på alle fire og gør det med klud og hånd. Det synes jeg er hårdt og langsommeligt. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Vaya skriver:

Du skal endelig også bare gøre rent, som du synes trænger 

Vi har kun et barn på 2 år, og hun sviner nok heller ikke nær så meget, som hele den flok i lyder til at have igennem huset. Så kan jeg godt forstå niveauet er et helt andet. 

Vi har også en hund, men synes primært det er hundehår, som støvsugeren klarer. Ligesom jeg som regel mest synes vi slæber sand ind, som støvsugeren også tager. 

I køkkenet er jeg nok meget obs på at tørre op, når noget spildes, så synes ikke der er fedtet. 

I forhold til stuen taber jeg fuldstændig pusten ved tanken om at vaske mere end nogle gange om året, med sofaer, lænestole, sofabord osv der skal flyttes, så er det jo et 3-4 timers projekt, sådan rigtig at komme hele vejen rundt  

Måske jeg skal prøve noget bedre udstyr. Jeg bruger klude, som jeg skrubber rundt med en hård kost, og jeg bliver altid utilfreds med det, så ender nede på alle fire og gør det med klud og hånd. Det synes jeg er hårdt og langsommeligt. 

Ja for pokker - det slider dig op 

Jeg har jo både proff midler ,men også en stærk industir støvsuger så det hjælper også på det.

Ja tænker også det er alle de unger det sviner,og så min mand der ikke kan overkomme at tage en klud når han har lavet lidt mad 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Vaya

Ja for pokker - det slider dig op 

Jeg har jo både proff midler ,men også en stærk industir støvsuger så det hjælper også på det.

Ja tænker også det er alle de unger det sviner,og så min mand der ikke kan overkomme at tage en klud når han har lavet lidt mad 

Hehe ja de mænd der  De kræver altså lidt opdragelse, og at man render efter dem og tørrer efter ind i mellem  

Tænker at en ordentlig moppe af en slags måske kunne være en god idé for mig. Så kan det være jeg kommer op på 4-6 gange pr år

Anmeld Citér

13. januar 2018

A-1995

Hos os har vi rengøringsdame til at høre hovedrent hver 14. Dag. Det omfatter støvsugning, gulvvask, støve af overalt- hylder osv, badeværelse og hvad hun ellers vurderer trænger.. 

derudover støvsuger vi cirka hver 2. Dag, vasker i køleskab alt for sjældent- når vi synes det trænger. Køkkenskabe bliver tit gjort i forbindelse med at rengøringsdamen er der. Tørre støv af hver 14 dag, Vaske vinduer når rengøringsdamen synes de trænger... ☺️

Og vi får altid af vide at her er rent og pænt. Men vi er generelt også gode til at rydde op efter os, undgå sko indendørs osv. 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Vaya skriver:

Hehe ja de mænd der  De kræver altså lidt opdragelse, og at man render efter dem og tørrer efter ind i mellem  

Tænker at en ordentlig moppe af en slags måske kunne være en god idé for mig. Så kan det være jeg kommer op på 4-6 gange pr år

Snakkede lige med min svigermor ,og hun vasker heller ikke gulv ret tit,og der er bestemt ikke beskidt.

Så det er nok bare mig der er småhysterisk,og har svin som familie 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Thea14

Ud over det daglige vedligholdelse, så gør jeg sjældent rent. Opvask og oprydning efter madlavning, foretages dagligt (nogen gange får aften rodet lov til at stå til næste morgen). Spisebordet tørres af efter barnets morgenmad og igen efter aftensmaden. 

Gulvet fejes efter behov og støvsuges når der bliver vurderet at en kost ikke er nok. Støv tages når jeg opdager at det er der og lige har tid. Toilet og bad tages efter behov. Køkkenskabe, køleskab, ovn mm tages også efter behov, og spildte ting tørres op med det samme. 

Jeg ville blive skør hvis jeg skulle gøre rent efter et skema. Så længe ens hjem er et man vil være bekendt at invitere gæster hjem i, så ser jeg ingen problemer i det.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym

Herhjemme er kun mig og mine 2 små døtre, jeg støvsuger 3 gange ugentlig, badeværelset 1 gang om ugen og støv en gang ca om ugen, du ved vindueskarmene og sådan.

og ca 6-8 gange årligt hvor jeg støvsuger under senge, køkkenskab osv.

sofaen bliver selvfølgelig flyttet noget oftere

vasker også gulv 1-2 gange ugentligt.

Anmeld Citér

13. januar 2018

elskeratværemor

Herhjemme ser det således ud: 

støvsugning dagligt i hele huset pga salt, krummer, snavs og støv.

sengetøj skiftes hver søndag (1 dobbeltseng og juniorseng.

opvask, så snart der er lidt

køkkenet- hver dag og tørre skabe udvendigt efter behov, indvendigt - hver 3. Mdr, køleskab, ihvertfald hver uge gennemgående. 

Gulvvask i hele huset hver søndag hvor der også støvsuges under alt der kan støvsuges. 

Vsketøj- så snart der er til en maskine fuld. 

jeh bliver virkelig stresset hvis jeg km se der er støvet eller beskidt- det kan jeg ikke holde ud. 

Toilet- vask og toilet ses på hver dag, hvis det kan tages med en klud og antisprit, og ellers hver søndag får den en over nakken 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.