Carina:-) skriver:
Det er begge dele.
I køkkenet synes jeg der hurtigt bliver fedtet så det trænger nærmest altid.
Vi har børneværelser på alle 4 etager så trapper og gange er hårdt plaget af mine egne 5 og de mange kammerater der er igennem huset dagligt.
Her er etcrend af mennesker dagligt. Naboer venner og familie.
Har 3 voksne børn de er nærmest forbi dagligt både alene og med kærester
Så synes ikke jeg kan gøre mindre rent .
Du skal endelig også bare gøre rent, som du synes trænger 
Vi har kun et barn på 2 år, og hun sviner nok heller ikke nær så meget, som hele den flok i lyder til at have igennem huset. Så kan jeg godt forstå niveauet er et helt andet.
Vi har også en hund, men synes primært det er hundehår, som støvsugeren klarer. Ligesom jeg som regel mest synes vi slæber sand ind, som støvsugeren også tager.
I køkkenet er jeg nok meget obs på at tørre op, når noget spildes, så synes ikke der er fedtet.
I forhold til stuen taber jeg fuldstændig pusten ved tanken om at vaske mere end nogle gange om året, med sofaer, lænestole, sofabord osv der skal flyttes, så er det jo et 3-4 timers projekt, sådan rigtig at komme hele vejen rundt
Måske jeg skal prøve noget bedre udstyr. Jeg bruger klude, som jeg skrubber rundt med en hård kost, og jeg bliver altid utilfreds med det, så ender nede på alle fire og gør det med klud og hånd. Det synes jeg er hårdt og langsommeligt.