Rengøring hvor tit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2018

Lje

Rengøring kommer 1 gang om ugen. Fast hver uge er komplet støvsugning, trapper mellem etagerne, støv af på de store flader, begge badeværelser, køkken, vask af køkkengulv, en klud over lågerne udvendig og lågen med skraldespand indvendigt. Så går det på skift med gulvvask på værelser og detaljeret rengøring samme steder. Fx tørre dørkarm af.

Vi støvsuger efter behov og ditto badeværelserne men sidstnævnte er sjældent mellem rengøring. Køleskabet tager jeg hver mandag, hvor vi får måltidskasse og varer bragt til døren.

Vores ejerforening har hyret vinduespudser (indvendig og udvendig) 1 gang i kvartalet. 

Aftalen med vores rengøringsfirma (samt måltidskasser og varer bragt til døren) er den største luksus i vores dagligdag. Ingen skænderier, ingen dårlig samvittighed, ingen klamhed. Jeg er fan 

Vh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Evasol

Anonym skriver:

Jeg tror ikke i lever som svin.

Der kan jo godt være rent og pænt hos jer selvom i ikke gøre hovede rent lige så til som de andre, det er jo de dagligdags ting folk lægger mærke til, nå man kommer ind. 

Jeg kigger aldrig om folk har støvet af men til gengæld lægger man mærke til hvis der stå opvask og hvis gulvet er meget beskidt

Mine børn er næsten heller aldrig syge. 

Jeg havde regnet med at jeg ville vaske køleskab af inden i 1 gang om ugen 

Tørre støv af ca 1 gang hver mdr.

Vaske køkkenskabe osv af 1 gang om mdr.

Men nu bliver jeg også i tvivl om det er for lidt.

Jeg ville slet ikke kunne se hvordan jeg skulle kunne overskue at gøre det hele hver uge

Jeg får altid at vide at jeg er meget ordensmenneske og lidt af en rengøringsfreak, men når man har børn må man også prioritere, så jeg gør faktisk som du skriver... 

støvsuger 2-3 gange om ugen (ikke i værelserne. Det er 2-3 gange om måneden. Vasker gulv hver 2. uge eller hvis det trænger. Men vi går ikke ind med sko og vi sidder ved bordet og spiser ��

Badeværelse en gang om ugen ca. Skabe 2-4 gange om året eller hvis det trænger. 

Jeg gør rent/vasker overflader ca hver 3. Uge.

vinduer indvendigt hver 3. måned. 

jeg har ingen plan, men gør det når det pssser ind. 

Anmeld Citér

14. januar 2018

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Soonmom skriver:

Vi får altid at vide at vi bor rent og pænt, men udfra de andre svar bor vi som svin 

Jeg støvsuger 2 gange om ugen (dog køkken og gang hver dag)
Støver af overfalder af og vasker gulv samt ordner badeværelset 1 gang om ugen.

Køkkenskabe ind og udvendigt hver 3 måneder eller noget tror jeg
Det samme med køleskab og fryser.

Skifter sengetøj 1 gang om måneden eller hvis det er synligt beskidt

Pudse vinduer? (hver 6. månede måske) vi skal have ringet efter en vinduespudser  Pudser dog indvendigt i dørene hvor børnene slikker, pudser næste og sætte fedtfingre

Vi er desuden næste aldrig syge, og får at vide at det er utroligt så lidt vores børn er syge (10 måneder og 22 måneder)

Sengetøj 1 x om måneden??? Du mener ugen ikke???

Anmeld Citér

14. januar 2018

Soonmom

SØS skriver:

Sengetøj 1 x om måneden??? Du mener ugen ikke???

Nej en gang om måneden, oftere hvis det er synligt beskidt 

https://www.bolius.dk/fru-groen-sengetoej-skal-ikke-vaskes-for-tit-20631/

Anmeld Citér

14. januar 2018

Vaya

Carina:-) skriver:

Snakkede lige med min svigermor ,og hun vasker heller ikke gulv ret tit,og der er bestemt ikke beskidt.

Så det er nok bare mig der er småhysterisk,og har svin som familie 

Hahaha ja eller os andre der er nogle svin for ikke at vaske 

Det er jo nok meget individuelt, hvor hurtigt der trænger, hvad man kan overskue og hvor ens tærskel er. Dejligt at vi kan erfaringsudveksle og lære af hinanden.

Jeg må jo nok også indrømme, at jeg har gået og luret lidt på mit køkkengulv i dag, og det er da nok snart tid til at svinge en gulvmoppe igen 

Anmeld Citér

14. januar 2018

Anonym

Her skifter vi sengetøj mindst hver anden uge

Anmeld Citér

14. januar 2018

Abracadabra

Uhh, bare jeg var så renlig som mange af jer! Jeg lever strålende med mine nullermænd.

Anmeld Citér

14. januar 2018

Anonym

Hos os bliver der støvsuget og vasket gulv et par gange om ugen, ditto for bad. sengebetræk og støv en gang om ugen - og køleskab ca. En gang pr. Måned. Men alså, det er kun fordi den søde rengøringsdame kommer (og fordi kæresten ellers beklager sig). Hvis jeg selv skulle stå for det ville det helt klart blive mindre tit 

Jeg syntes personligt at du skal gå efter så lidt så muligt - alt efter hvad du kan leve med. For der er så mange andre bedre ting at bruge tiden på 

Anmeld Citér

14. januar 2018

Skouboe

Vaya skriver:

Wow det er engagement! Sejt at I kan holde det!

Det er vist mest engagement fra min side. Hvis jeg ikke var indpisker på ordningen, stod jeg med alting selv, og det gider jeg simpelthen ikke.

Anmeld Citér

14. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Abracadabra skriver:

Uhh, bare jeg var så renlig som mange af jer! Jeg lever strålende med mine nullermænd.

Fedt at høre fra en læge   Jeg er med dig! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.