Rengøring hvor tit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2018

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Vasker gulvene en gang pr uge - ofte hvis behovet opstår. Kjøkkengulvet bliver vasket to gange pr uge men kostet oftere.

Køleskapet bliver vasket 2-3 gange i året. Oftere hvis behovet opstår. 

Indvendig vask af køkkenskabene sker ca 1 gang pr år. Udvendig kører jeg en klud over når jeg synes behovet er der. Måske en gang pr måned.

Badet vaskes en gang pr uge og pletvasking ved behov. (Toilet, håndvask osv).

Vinduer vasker jeg utvendig ca 2 gange pr år, Indvendig ca 4 gange pr år.

Før jeg fik børn tørede jeg ofte støv 2 gange pr uge. Nu sker det omtrent kun før jeg ved, der kommer folk. Jeg har bare ikke overskuddet. I det hele taget vaskede og pudsede jeg en del mere før, børnene ankom. Der er mere brug for det nu, men det sker bare ikke.

Ja der var også mere overskud til det før man fik børn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Fru Hansen

Jeg har indrettet mig så der ikke er en masse at gøre rent. Ikke så bevidst mhp rengøring mere fordi jeg ikke er til pynt på reoler mm.

Jeg ejer kun få genstande der skal støves af, det er hurtigt at støve vindueskarm af for der skal kun løftes et par blomster, det gøres ca 2-4 gange om måneden.

Mine reoler er fyldt med bøger og kun få tomme flader, den støvsuges 1-2 gange om måneden.

Køleskab gøres nok rent 1 gang om måneden eller sjældnere, da jeg prøver i stedet at undgå at det bliver beskidt, samme princip med køkkenskabene. 

Jeg har vinduespudser hver 3. måned. Det er penge jeg betaler med glæde:-) 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Vaya

Jeg må vist melde mig i grisestien! Hold nu fast jeg synes I gør meget rent. Altså som i at jeg er imponeret, for jeg ville gå neden om og hjem, hvis jeg skulle gøre så meget rent.

Lige nu har vi faktisk hjælp af mine forældre

De tager badeværelset en gang om ugen og støvsuger hele huset samtidig. Jeg støvsuger selv en gang ugentligt.

Gulvene bliver vasket 2-4 gange årligt  Altså pletvasker i køkkenet og hvor barnet spiser, men stuegulv og i soveværelset er dælme sjældent. 

Køleskab og køkkenskabe ligeledes 2-3 gange om året. Og det er altså ikke alle skabe, jeg tager dem med mel, brød osv. når jeg kan se det har taget overhånd med krummer i bunden.

Støver af 1 gang om måneden tror jeg... 

Hvordan får i tid til andet end rengøring, hvis I vasker gulve 2 gange om ugen? Og hvornår gør I det? I weekenden eller efter arbejde? Jeg er så træt i hverdagene at jeg sjældent orker noget, og i weekenderne vil jeg også gerne nyde tiden lidt. Synes også det der står på tøjvask i lind strøm (Det er virkelig ment i dyb undring og fascination jeg er imponeret)

Anmeld Citér

13. januar 2018

Skouboe

Vaya skriver:

Jeg må vist melde mig i grisestien! Hold nu fast jeg synes I gør meget rent. Altså som i at jeg er imponeret, for jeg ville gå neden om og hjem, hvis jeg skulle gøre så meget rent.

De tager badeværelset en gang om ugen og støvsuger hele huset samtidig. Jeg støvsuger selv en gang ugentligt.

Gulvene bliver vasket 2-4 gange årligt  Altså pletvasker i køkkenet og hvor barnet spiser, men stuegulv og i soveværelset er dælme sjældent. 

Køleskab og køkkenskabe ligeledes 2-3 gange om året. Og det er altså ikke alle skabe, jeg tager dem med mel, brød osv. når jeg kan se det har taget overhånd med krummer i bunden.

Hvordan får i tid til andet end rengøring, hvis I vasker gulve 2 gange om ugen? Og hvornår gør I det? I weekenden eller efter arbejde? Jeg er så træt i hverdagene at jeg sjældent orker noget, og i weekenderne vil jeg også gerne nyde tiden lidt. Synes også det der står på tøjvask i lind strøm (Det er virkelig ment i dyb undring og fascination jeg er imponeret)

Nu vasker jeg kun gulv en gang om ugen i underetagen, soveværelset sjældnere, og køkkengulvet ihvertfald en gang mere. 

Hos os bruger vi alle sammen ½time om dagen (vi sætter uret) på rengøring, det gælder også børnene, og på den tid når vi hele vejen rundt på ca 1 måned. Nogle ting er dagligt, nogle ugentligt og nogle månedligt.  

Jeg har lavet et skema der dækker en måned, og så krydser vi af, efterhånden som tingene bliver lavet.

Anmeld Citér

13. januar 2018

K&S

Skouboe skriver:

Nu vasker jeg kun gulv en gang om ugen i underetagen, soveværelset sjældnere, og køkkengulvet ihvertfald en gang mere. 

Hos os bruger vi alle sammen ½time om dagen (vi sætter uret) på rengøring, det gælder også børnene, og på den tid når vi hele vejen rundt på ca 1 måned. Nogle ting er dagligt, nogle ugentligt og nogle månedligt.  

Jeg har lavet et skema der dækker en måned, og så krydser vi af, efterhånden som tingene bliver lavet.

Er det et skema, jeg må se? 

Jeg mangler det store overblik, og det ville være perfekt med inspiration 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym

Vi støvsuger og vasker gulv ca en gang om måneden. Kosten svinges dog hen over gulvet flere gange dagligt og der vaskes selvfølgelig hvis vi har spildt eller lign.

Badeværelset rengøres grundigt en gang hver 14 dag, mens toilet og håndvask får ved behov. 

Køkkenskabe rengøres når vi tømmer dem af en eller anden grund. Køleskabet når det alligevel er tomt.

Rengøring har bestemt ikke første prioritet hos os, så længe vi ikke bor beskidt og skadeligt for ungerne. Opvasken og køkkenet ordnes dog dagligt og hjemmet er altid så vi vil være bekendt at invitere gæster.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Carina:-)

Vaya skriver:

Det tager kortere tid at holde rent frem for at gøre rent.

Jeg har 5 hjemmeboende børn og vi ville gå til i snavs hvis jeg gjorde mindre rent.

Måske er vi bare nogle svin men at vaske gulv kun 2 gange om året?

Her trænger det efter Max 2 dage.

Til gengæld så synes jeg ikke det tager mere end få min at vaske et gulv fordi her altid bliver ryddet op med det samme og ikke er mega beskidt så der skal skrubbes osv

Gør det når yngstemand sover så er det hurtigt overstået så kan jeg arbejde.

Om aften hjælpes alle ad og der er ryddet overalt inden der er com/ipad/tv tid.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Carina:-)

Jeg kan godt se der skal gøres meget rent nå man har 5 børn 

Men jeg ville ikke kunne se hvordan jeg skulle kunne overskue det hele hver uge

Jeg havde lidt regnet med at ville fordele det således men nu bliver jeg helt i tvivl om det er tit nok

vaske køleskab af inden i 1 gang om ugen 

Tørre støv af ca 1 gang hver mdr.

Vaske køkkenskabe osv af 1 gang om mdr.

Men nu har jeg kun 2 mellem store børn

Her er det nødvendigt med tit uden på køkkenskabene fordi både mænd og børn er nogle grise

Vi har også brændeovn så her trænger altid til at blive støvet af i stuerne.

Men sæt standarden så du synes det er ok.

Her kommer der folk uanmeldt  hele tiden så det gør også at jeg måske er lidt mere på mhs til rengøring

Vinduerne klarer en vi duespudser både indvendig og udvendig 

Anmeld Citér

13. januar 2018

Vaya

Skouboe skriver:

Wow det er engagement! Sejt at I kan holde det!

Anmeld Citér

13. januar 2018

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi gør hovedrent sammen enten hver lørdag eller søndag, og bruger et par timer på det hvor vi tager alle de større ting. Så er der jo alle hverdagstingene som at tage køkkenet, ordne vasketøj, rydde op... Det bliver naturligvis gjort hver dag. Jeg er dog også en livsnyder der godt kan lade en opvask stå til dagen efter ind imellem, og så bare hoppe ind og hygge med familien om aftenen, eller lignende... I travle perioder kan her også rode mere uden at jeg stresser over det. Så tager vi det bare når der kommer mere ro på igen. Her er altid til at være. Har ærlig talt aldrig ryddet så meget op og gjort så meget rent som efter jeg blev mor, og der har samtidig aldrig været så beskidt og rodet før, som det ind imellem kan blive nu med børn i huset, haha.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.