Rengøring hvor tit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.393 visninger
64 svar
63 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg skal til at lave lister for at få styr på de ting jeg har udfordringer med.

Og da det tit rengøringen der halter, så vil jeg høre hvor tit i gør rent de forskellige steder, altså grundig rengøring. Ikke bare de almindelige daglige huslige opgaver.

Vi vasker badeværelset af 1 gang om ugen, selvfølgelig ordner vi toilet, vask og spejl nå de trænger.

Jeg har tænkt mig at støvsuge og vaske gulv 2 gange om ugen. 

Hvor tit gør i de her ting:

vasker i køleskab.

Køkkenskabe 

Tørre støv af 

Vaske vinduer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Og da det tit rengøringen der halter, så vil jeg høre hvor tit i gør rent de forskellige steder, altså grundig rengøring. Ikke bare de almindelige daglige huslige opgaver.

Vi vasker badeværelset af 1 gang om ugen, selvfølgelig ordner vi toilet, vask og spejl nå de trænger.

vasker i køleskab.

Køkkenskabe 

Tørre støv af 

Vaske vinduer 

Køleskab mindst en gang om ugen

Køkkenskabe indeni ca hver 2 mdr og udenpå flere gange om ugen

Tørre støv af 1 gang om ugen 

Vinduer 1 gang pr måned udenfor hver 2 indenfor .

Pletfjerner efter behov

Har 5 hjemmeboende børn og her skal jeg støvsuge hver dag og vaske gulve 2 gange som min pr uge 

Køkkengulv tier.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Skouboe

Jeg har 2 børn på hhv 7 og 8.

Vi støvsuger næsten dagligt, vasker gulv i køkkenet 2 gange om ugen og resten af huset en gang om ugen.

Jeg tørrer skabe udvendigt en gang om ugen, og indvendigt hvert halve år ca. (Pånær særlige skabe, som fx under vasken mv, de bliver gjort rent ugentligt).

Køleskabet en gang om måneden, vinduer en gang i kvartalet, vaskemaskinen månedligt.

Badeværelset bliver efterset dagligt og gjort rent ugentligt.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Soonmom

Vi får altid at vide at vi bor rent og pænt, men udfra de andre svar bor vi som svin 

Jeg støvsuger 2 gange om ugen (dog køkken og gang hver dag)
Støver af overfalder af og vasker gulv samt ordner badeværelset 1 gang om ugen.

Køkkenskabe ind og udvendigt hver 3 måneder eller noget tror jeg
Det samme med køleskab og fryser.

Skifter sengetøj 1 gang om måneden eller hvis det er synligt beskidt

Pudse vinduer? (hver 6. månede måske) vi skal have ringet efter en vinduespudser  Pudser dog indvendigt i dørene hvor børnene slikker, pudser næste og sætte fedtfingre

Vi er desuden næste aldrig syge, og får at vide at det er utroligt så lidt vores børn er syge (10 måneder og 22 måneder)

Anmeld Citér

13. januar 2018

Junipige15

Anonym skriver:

vasker i køleskab.

Køkkenskabe 

Tørre støv af 

Vaske vinduer 

1. Vi støvsuger hver dag, og vasker gulv 1 gang i ugen. Hver 6. Uge har vi vinduespudser der kommer og pudser indvendigt og udvendigt. Badeværelset ordner jeg 1-2 gange om ugen, og kalker af osv 1 gang i ugen. Køleskabet vaskes ned hver 14. Dag. Vi tørre støv af 1 gang i ugen,  og ellers rengøring efter behov, hvis vi feks går gæster gør jeg lidt ekstra ud af det

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Vi får altid at vide at vi bor rent og pænt, men udfra de andre svar bor vi som svin 

Jeg støvsuger 2 gange om ugen (dog køkken og gang hver dag)
Støver af overfalder af og vasker gulv samt ordner badeværelset 1 gang om ugen.

Køkkenskabe ind og udvendigt hver 3 måneder eller noget tror jeg
Det samme med køleskab og fryser.

Skifter sengetøj 1 gang om måneden eller hvis det er synligt beskidt

Pudse vinduer? (hver 6. månede måske) vi skal have ringet efter en vinduespudser  Pudser dog indvendigt i dørene hvor børnene slikker, pudser næste og sætte fedtfingre

Vi er desuden næste aldrig syge, og får at vide at det er utroligt så lidt vores børn er syge (10 måneder og 22 måneder)

Jeg tror ikke i lever som svin.

Der kan jo godt være rent og pænt hos jer selvom i ikke gøre hovede rent lige så til som de andre, det er jo de dagligdags ting folk lægger mærke til, nå man kommer ind. 

Jeg kigger aldrig om folk har støvet af men til gengæld lægger man mærke til hvis der stå opvask og hvis gulvet er meget beskidt

Mine børn er næsten heller aldrig syge. 

Jeg havde regnet med at jeg ville vaske køleskab af inden i 1 gang om ugen 

Tørre støv af ca 1 gang hver mdr.

Vaske køkkenskabe osv af 1 gang om mdr.

Men nu bliver jeg også i tvivl om det er for lidt.

Jeg ville slet ikke kunne se hvordan jeg skulle kunne overskue at gøre det hele hver uge

Anmeld Citér

13. januar 2018

Ciss

Vasker gulvene en gang pr uge - ofte hvis behovet opstår. Kjøkkengulvet bliver vasket to gange pr uge men kostet oftere.

Køleskapet bliver vasket 2-3 gange i året. Oftere hvis behovet opstår. 

Indvendig vask af køkkenskabene sker ca 1 gang pr år. Udvendig kører jeg en klud over når jeg synes behovet er der. Måske en gang pr måned.

Badet vaskes en gang pr uge og pletvasking ved behov. (Toilet, håndvask osv).

Vinduer vasker jeg utvendig ca 2 gange pr år, Indvendig ca 4 gange pr år.

Før jeg fik børn tørede jeg ofte støv 2 gange pr uge. Nu sker det omtrent kun før jeg ved, der kommer folk. Jeg har bare ikke overskuddet. I det hele taget vaskede og pudsede jeg en del mere før, børnene ankom. Der er mere brug for det nu, men det sker bare ikke.

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Køleskab mindst en gang om ugen

Køkkenskabe indeni ca hver 2 mdr og udenpå flere gange om ugen

Tørre støv af 1 gang om ugen 

Vinduer 1 gang pr måned udenfor hver 2 indenfor .

Pletfjerner efter behov

Har 5 hjemmeboende børn og her skal jeg støvsuge hver dag og vaske gulve 2 gange som min pr uge 

Køkkengulv tier.

Jeg kan godt se der skal gøres meget rent nå man har 5 børn 

Men jeg ville ikke kunne se hvordan jeg skulle kunne overskue det hele hver uge

Jeg havde lidt regnet med at ville fordele det således men nu bliver jeg helt i tvivl om det er tit nok

vaske køleskab af inden i 1 gang om ugen 

Tørre støv af ca 1 gang hver mdr.

Vaske køkkenskabe osv af 1 gang om mdr.

Men nu har jeg kun 2 mellem store børn

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg har 2 børn på hhv 7 og 8.

Vi støvsuger næsten dagligt, vasker gulv i køkkenet 2 gange om ugen og resten af huset en gang om ugen.

Jeg tørrer skabe udvendigt en gang om ugen, og indvendigt hvert halve år ca. (Pånær særlige skabe, som fx under vasken mv, de bliver gjort rent ugentligt).

Køleskabet en gang om måneden, vinduer en gang i kvartalet, vaskemaskinen månedligt.

Badeværelset bliver efterset dagligt og gjort rent ugentligt.

Se svar til carina

Anmeld Citér

13. januar 2018

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

1. Vi støvsuger hver dag, og vasker gulv 1 gang i ugen. Hver 6. Uge har vi vinduespudser der kommer og pudser indvendigt og udvendigt. Badeværelset ordner jeg 1-2 gange om ugen, og kalker af osv 1 gang i ugen. Køleskabet vaskes ned hver 14. Dag. Vi tørre støv af 1 gang i ugen,  og ellers rengøring efter behov, hvis vi feks går gæster gør jeg lidt ekstra ud af det

Det lyder også meget fint.

Se svar til Carina omkring hvordan jeg havde tænkt mig at gøre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.