Rengøring hvor tit.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Mor og meget mere skriver:

Vi gør rent efter behov. Ikke bare som i renlighedsbehov, også som vores behov - det vil sige, at hvis vi ikke har overskud til gulvvask og til at fjerne spindelvæv, så får det lov at vente, til vi har. 

Køkkenet får selvfølgelig en tur med en klud hver aften, og da hundene fælder meget for tiden, svinger vi støvsugeren hver eller hver anden dag. Alt andet foregår, når vi orker det - eller når vi skal have gæster. Uindbudte gæster må tage det, som det er, og det gør de også.  

Sådan er det også her 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2018

Ena

Dorthe1986 skriver:

Jer der har rengøringshjælp , hvad giver i for det?

130,- og det er vist ret normalt lige nu - i hvert fald i Aarhus 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Ena

Anonym skriver:

Jeg tager toilettet hver dag da jeg synes det er beskidt derinde og der bliver støvet konstant, køkkenskabene tager jeg hver morgen fordi folk herhjemme åbner skaberne osv med snavsede fingre, vinduerne bliver pudset 1 gang om ugen, spejlene bliver taget hver dag, jeg tager støv af hver dag køleskabet bliver vasket hver 2. Uge også vasker jeg gulv hver 2. Dag og kan støvesuge 1-2 gange dagligt, det kommer selvfølgelig an på om der ligger krummer på gulvet osv.. derudover gør jeg også rent 1 gang om måneden bag komfuret og køleskabet da der altid sidder noget under og bag det.. jeg vasker sengetøj hver 2. Dag og tøjvask hver dag faktisk.. også stryger jeg tøj/sengetøj ca 1-2 gange om ugen. jeg går meget op i at have et rent hjem

Har du fuldtidsarbejde og børn?

Spørger kun af nysgerrighed. Ville ønske vi havde det så rent, men kan på ingen måder se, hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Synes der er rigeligt med aftensmad, oprydning, tøjvask og tid med børnene i de få timer vi har sammen om eftermiddagen i hverdagene

Anmeld Citér

15. januar 2018

lineog4

Puha den kroniske dårlige samvittighed. Vi er et hjem med 2 voksne, 3 børn og to katte. De eneste der har rolig dage er kattene. Vi voksne har begge fuldtidsarbejde plus jeg har studie ved siden af - hverdagene er fyldt op af ungernes aktiviteter og vi rammer sjældent hjemmet alle sammen før kl 18, hvor vi endelig samles til en aftensmad i ro og mag. 

Jeg truer tit med et skema, men det bliver ved truslen og desperat oprydning/rengøring når vi har behovet/overskuddet. Det er egentlig ikke rengøringen, der tager tid, men oprydningen - nej hvor har vi mange ting, og ikke mindst projekter i gang. 

Vi går amok når vi skal have gæster, og kommer de uanmeldt bliver de altid mødt af: hej, her er lidt rodet!

De fleste dage tager jeg det afslappet, er ligeglad med det ekstra rod, at gulvet ikke lige er blevet vasket og spejlet har en plet. Men pludselig tager rengøringkvinden fra helvede fat i mig, og så er det Mutter med kost og spand og en masse mumlende sure ord til mig selv. Jeg nyder når der er rent, når der er minimalistisk - det fungerer bare ikke hos mig. Jeg får ordnet det hele, sat det pænt op, taget alt maksimalismen ud og så er det for strømlinjet og en lille legomand finder hen til de fine krukker, en børnekreation rammer den ellers tomme vindueskarm, og den kan da ikke stå alene og må have selskab af en dingenot jeg fandt i genbrugsen som sørme var sjov, eller den lille indkøbsvogn der er så sjov og da sagtens kan blive kørt af en darth vader. 

Jeg har erkendt det, jeg er langt fra minimalisme, rengjort hjem og et køleskab hvor tingene er sat rigtigt ind. Jeg er indbegrebet af maksimalisme og projekt på projekt og mine børn er det samme. Min mand derimod er en bunke samler: jeg ved ikke hvor det skal være, så jeg samler det i den her bunke (for bunken forsvinde er når jeg kommer forbi for den passer ikke til Darth Vader). 

Tager virkelig hatten af for jer der kan, ja er faktisk misundelig 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonym

Jeg skal til at lave lister for at få styr på de ting jeg har udfordringer med.

Og da det tit rengøringen der halter, så vil jeg høre hvor tit i gør rent de forskellige steder, altså grundig rengøring. Ikke bare de almindelige daglige huslige opgaver.

Vi vasker badeværelset af 1 gang om ugen, selvfølgelig ordner vi toilet, vask og spejl nå de trænger.

Jeg har tænkt mig at støvsuge og vaske gulv 2 gange om ugen. 

Hvor tit gør i de her ting:

vasker i køleskab.

Køkkenskabe 

Tørre støv af 

Vaske vinduer 

Køleskabet får når det trænger . Ce hver 3 måned 

køkkenskabene er måske 1 gang om året eller hvis jeg kan se de trænger 

støve af og støvsugning og gulvvask gør vi ret ofte da jeg har en datter med kraftig allergi for husstøv. 

Vinduer får et par gange om året medmindre de er enormt beskidteZ 

Anmeld Citér

15. januar 2018

anonym12

Alt for sjældent og nu ryger vores rengøringshjælp hver 14 dag. Jeg synes i er vilde jer der gør så meget rent (jeg er lidt misundelig). Jeg synes ofte vores hjem ligner en svinesti. Der er bare ikke overskud til mere. Vi arbejder begge to fuldtid og jeg går tidligt i seng hver aften, da jeg har nattevagten med vores dreng. Så når jeg putter, så er jeg egoistisk og bruger de 30 min jeg har til mig selv på at slappe af (og nogle gange på at folde tøj). Jeg gør af og til rent med vores dreng, men det er ikke meget man når når man også skal lave mad. 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonym

Jeg støvsuger 2-3 gange dagligt.

Vasker gulve 1 gang om ugen.

Badeværelse tages 1 gang om ugen,og wc + håndvask efter behov.

Støv tørres af 1 gang om ugen.

Køkkenskabe tørres af efter behov,det samme gør køleskab.

Sengetøj skiftes 1 gang om ugen.

Opvaskemaskinen køre 2 gange dagligt.

Vasker 10-15 maskiner tøj om ugen.

Vinduerne pudsen kun,hvis min far forbarmer sig 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Anonym8200

Ena skriver:

Har du fuldtidsarbejde og børn?

Spørger kun af nysgerrighed. Ville ønske vi havde det så rent, men kan på ingen måder se, hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Synes der er rigeligt med aftensmad, oprydning, tøjvask og tid med børnene i de få timer vi har sammen om eftermiddagen i hverdagene

Nej jeg er elev som tandklinikassistent, jeg går meget op i at der skal være rent hos mig

Anmeld Citér

15. januar 2018

Carina:-)

Abracadabra skriver:

Uhh, bare jeg var så renlig som mange af jer! Jeg lever strålende med mine nullermænd.

Men når du nu lever strålende . 

Hvorfor så ændre noget?

Vi har jo forskellige grænser på mange punkter der omhandler livskvalitet og velvære.

Nogen har brug for daglig motion og kunne aldrig drømme om at spise junk eller sukker.

Kender selv flere der er sådan. Jeg er en småtyk trunte der hellere vil se sport i tv end at bevæge mig unødigt

Andre ville gå til hvis de ikke arbejde mange timer hver dag (har en mand der er sådan og har også selv stor livskvalitet i arbejde men flere af vores venner forstår det ikke der er arbejde et nødvendigt onde )

Og nogen har brug for at have det lidt mere rent end andre fordi det giver den velvære.

Det er jo ikke ensbetydende med at andet er forkert   og så længe man selv er glad er det vel ligegyldigt hvad andre gør.

Så nyd du dine nullermænd . 

Anmeld Citér

15. januar 2018

Skouboe

Vaya skriver:

Det er helt sikkert smart! Vi er bare så smadrede, når vi kommer hjem fra arbejde, at det mest handler om at holde os i live og få lavet aftensmad. Det ville helt skkkert aldrig lykkes for os, at gøre rent en halv time i hverdagene. Hvis bølgerne går højt vasker vi måske lige et læs tøj...

Så synes det er vildt sejt, at I kan holde det!

Jeg synes at når man først får sig slæbt i gang, er det ikke så slemt. Der skal jo ryddes af efter aftensmaden alligevel ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.