Egoistisk generation eller intet overskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2017

Anonym trådstarter

Ena skriver:

At relatere til noget, er ikke det samme som at være enig. Trådstarter skriver ikke noget sted, at man skal være enig med hende for at besvare indlægget, men beder om at der er en forbindelse mellem dét indlægget handler om og besvarelse, hvilket er et helt rimeligt at bede om - særligt set i lyset af besvarelser herinde ind imellem. 

Tak 

Lige præcis sådan jeg mente det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2017

Anonym trådstarter

Ja du har jo sådan set ret i din defination af "relatere til", men så kunne man jo bare skrive, at man helst ser, at folk holder sig til emnet. Selv om jeg selv er lidt af en "sprognørd", så er vi nok mange, der har opfattet det sådan, at hun helst ikke ville udfordres på sine meninger.

Det er dog ganske naturligt, at en tråd udvikler sig, og jeg synes ikke, at man kan lægge noget op på et debatforum og så diktere, hvem der må skrive i tråden.

Men selvfølgelig er det vigtigt at holde en god tone.

Det jeg lægger op til, at jeg er dødtræt af mennesker der skriver i en tråd der på ingen måde reletere til dem, at nogle skriver bare for at skrive.

selvfølge vil jeg "udfordres" eller havde jeg ALDRIG skrevet ind på et dansk forum  Landet hvor Janteloven kører på det højeste!!! 

Så træt af mennesker der blander sig i ting de overhovedet kan reletere til 

Anmeld Citér

17. august 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Det jeg lægger op til, at jeg er dødtræt af mennesker der skriver i en tråd der på ingen måde reletere til dem, at nogle skriver bare for at skrive.

selvfølge vil jeg "udfordres" eller havde jeg ALDRIG skrevet ind på et dansk forum  Landet hvor Janteloven kører på det højeste!!! 

Så træt af mennesker der blander sig i ting de overhovedet kan reletere til 

Kan ikke på nogen måde se, hvordan Janteloven kommer ind i billedet.

Janteloven handler om at føle sig bedre end andre. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Tommelise

Ena skriver:

Man kunne have formuleret sig på mange forskellige måder, men det er ikke grundlag for at skævvride meningen. Hvorfor skulle hun hellere haft brugt "holde sig til" i stedet for "relatere sig til", når nu ordet relatere er brugbart og dækker over det, hun beder om?  

Men du kan jo bare se, hvor mange der misforstår hende.

Det er altid en god idé at bruge en formulering, som ikke kan misforstås.

Anmeld Citér

17. august 2017

Ena

Tommelise skriver:

Men du kan jo bare se, hvor mange der misforstår hende.

Det er altid en god idé at bruge en formulering, som ikke kan misforstås.

Hvorfan skulle trådstarter kunne forudse, at mange tror at relatere sig til betyder at være enig? 

Anmeld Citér

17. august 2017

Tommelise

Ena skriver:

Hvorfan skulle trådstarter kunne forudse, at mange tror at relatere sig til betyder at være enig? 

Hun skriver: "Nogle der kan relatere til MIG ?" og hun svarer bl.a. Karina 84:

"Jeg skrev, at jeg ville høre fra ligesindede".

Så er det altså ikke så mærkeligt, at folk tror, hun mener "er enige."

Ligesindede er som regel dem, der kan forstå hinanden. 

Og jeg mener altså stadig, at alle har ret til at skrive i en tråd.

Anmeld Citér

17. august 2017

Ena

Tommelise skriver:

Hun skriver: "Nogle der kan relatere til MIG ?" og hun svarer bl.a. Karina 84:

"Jeg skrev, at jeg ville høre fra ligesindede".

Så er det altså ikke så mærkeligt, at folk tror, hun mener "er enige."

Ligesindede er som regel dem, der kan forstå hinanden. 

Og jeg mener altså stadig, at alle har ret til at skrive i en tråd.

Ja, det kommer så efter det indlæg, jeg reagerede på. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Sprit25

Hmm om vi er mere ego præget ved jeg såmænd ikke. Jeg er de senere år, efter en veninde gjorde opmærksom på det blevet bedre til ikke kun at snakke om mig. 

Jeg tror det er et spørgsmål om en som menneske. Jeg er inderst skide ligeglad med hvor mange børn min bordherre har eller hvor han arbejder. (Nok fordi jeg selv er arbejdsløs og hader spørgsmålet: Hvad laver du så) 

jeg vil som Line hellere vende verdens situationen, da jeg på den måde lære mere om et menneske end overfladiske ting. Men man spørger bare ikke lige ind til politisk overbevisning 

Anmeld Citér

17. august 2017

Ena

Anonym skriver:

Tak 

Lige præcis sådan jeg mente det

For at svare på dit oprindelige spørgsmål, så er fx min mors største mareridt at sidde sammen med fremmede mennesker, hvor der er forventninger om at man skal smalltalke. Hun skal til bryllup i starten af det nye år og taler allerede om lidt ondt i maven over det. Efter hendes egne udtalelser handler det om, at hun bliver nervøs og kan gå helt i baglås, når hun møder nye mennesker og kan intet finde på at spørge om. Det nemmeste for hende er at besvare spørgsmål og lave sjov. Når jeg sidder sammen med nye mennesker, er jeg oftest den der spørger (også fordi jeg er helt vildt nysgerrig og synes at mennesker generelt er skide spændende) og sidder jeg sammen med sådan en som min mor, er det vel en slags lettelse (eller sovepude) fordi det fritager hende for forventningspresset. Min mand er sådan en der snakker som et vandfald om alt muligt og om sig selv. Han spørger ikke ind til folk og nogen gange prikker jeg lidt til ham, men ved også godt at han bare ikke tænker over det og det ikke er fordi han er ligeglad eller egoistisk. Men i og med at han fortæller så meget om sig selv, er det naturligt for ham at andre også bare fortæller, hvad de har lyst til og fortæller de ikke, har de nok ikke lyst til at fortælle  

Anmeld Citér

17. august 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Mmmm...

Vil gerne vide om der er andre end mig der oplever det samme..........

- i min omgangskreds venner og kollegaer, oplever jeg bare aldrig jeg bliver spurgte indtil noget :/

jeg har altid spurgte indtil mennesker omkring mig, men er NU holdt op for 2 år siden, jeg har simpelthen taget en beslutning Nu er det min tur, at mennesker spørge mig om noget

og hvad? Igen og igen nye som gamle bekendtskaber, svigerfamilie, der bliver ikke snakket omkring bordet!!!!

vi sidder som en flok idioter,og glor på hinanden engang imellem, når ingen siger noget -  dette er både private, og nye og gamle kollegaer, familie 

Mennesker virker bare så ligeglad med hinanden 

Jeg tænker kan det være mangle på overskud i vores generation? At man har nok i sig selv, fordi det fylder så meget 

Siges skal jeg oplever ikke dette i min tætte relationer, som gode veninder og kæreste 

jeg hørte engang i radioet 4 mænd diskutere sammen emne hvor den ene havde til en fest spurgte lidt ind til den anden, mens den anden spurgte ingenting - Til sidste siger den ene; Skal du overhovedet spørge indtil mig? - Den anden: Nej

Den anden: Fint så sætter jeg mig ved en andet bord nu.

siges skal jeg synes ikke dem jeg nogle gange har spurgte indtil,  har et fantastisk spænede liv, men noget skal man ha tiden at gå med når man sidder i: kantinen, til fest osv. Og jeg synes oprigtigt det er interesant at høre hvad mennesker brænder for engang imellem 

vilde bare ønske nogle spurgte mig engang imellem 

- og nej så meget snakker jeg ikke, at andre ikke har fået lov, at spørge mig - Jeg er en meget stille og rolig pige 

Nogle der kan relatere til mig?

dem der ikke gøre behøver ikke besvare denne tråd 

Min oplevelse er ikke den samme. Synes aldrig der er stilhed ved familie- eller andre arrangementer. Der er dog forskel på hvad der tales om og det er da ganske naturligt. det ikke er de dybe samtaler om mig eller min samtalepartner der foregår, hvis det er et selskab med mange mennesker eller mennesker jeg ikke er tæt med ellers. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.