Egoistisk generation eller intet overskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2017

Flomama

Tommelise skriver:

Helt okay at du ikke kan forklare, hvad du mente med de formuleringer - eller bare ikke vil indrømme, at de meget nemt kunne misforstås.

Let it go! 

Nej hun skal da ikke indrømme noget bare fordi du misforstår og sikke en tone at skrive i til andre mennesker! 

Jeg tæ nker du lige kan indrømme du er grov og lidt for bedrevidene for det mener jeg, ergo er det rigtigt - arh vel? 

Trådstarter er jo nød til at præciser  hvad der skal svares på for ellers svarer folk i øst og vest og ødelægger det hele debatten præ cis som du har gjort og som jeg gør nu  

Jeg tænker hun mener med ligesindet at det folk der rent faktisk har stået i situtionen, rollen som den eneste samtale starter og har konkrete løsnings forslag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2017

Tommelise

Flomama skriver:

Let it go! 

Nej hun skal da ikke indrømme noget bare fordi du misforstår og sikke en tone at skrive i til andre mennesker! 

Jeg tæ nker du lige kan indrømme du er grov og lidt for bedrevidene for det mener jeg, ergo er det rigtigt - arh vel? 

Trådstarter er jo nød til at præciser  hvad der skal svares på for ellers svarer folk i øst og vest og ødelægger det hele debatten præ cis som du har gjort og som jeg gør nu  

Jeg tænker hun mener med ligesindet at det folk der rent faktisk har stået i situtionen, rollen som den eneste samtale starter og har konkrete løsnings forslag.

Når man opretter en tråd eller deltager i debatten, så må man kunne tåle, at andre stiller spørgsmål - også uden at bliver barnlig og bare skrive wow. Jeg har tit oplevet, at folk pludselig ikke har lyst til at svare, når de ikke kan forklare sig.

Nu er jeg ikke den eneste, der har opfattet hendes formuleringer anderledes, end du åbenbart har.

Jeg har faktisk også kommet med svar på hendes spørgsmål.

Hun spurgte DIREKTE, om vi er blevet mere egoistiske - og det synes jeg ikke, vi her - og det har jeg svaret på. Hun efterlyste ikke kun konkrete løsningsforslag.

Man ikke sige, at folk skal holde sig til emnet og så selv afspore debatten ved pludselig at begynde på noget helt andet som janteloven.

Anmeld Citér

20. august 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Tak 

er ordblind, så når man møder mennesker som dig på nettet får man bare ekstra lyst at skrive på nettet

tak for det 

Det er ikke stavningen, der er problemet. Jeg kan sagtens abstrahere fra stavefejl. 

Men det er uklart, hvilket emne, du vil have diskuteret. Du springer noget rundt. Hvis du er ligeså svær at tale med - altså, at du hyppigt skifter emne og ikke holder fokus - forstår jeg godt, at du har det svært i samtaler.

Anmeld Citér

20. august 2017

Tommelise

Flomama skriver:

Let it go! 

Og ja- jeg bliver skarp i tonen, når jeg får et så flabet svar som "wow"

Anmeld Citér

22. august 2017

Kurt_H

Anonym skriver:

Mmmm...

Vil gerne vide om der er andre end mig der oplever det samme..........

- i min omgangskreds venner og kollegaer, oplever jeg bare aldrig jeg bliver spurgte indtil noget :/

jeg har altid spurgte indtil mennesker omkring mig, men er NU holdt op for 2 år siden, jeg har simpelthen taget en beslutning Nu er det min tur, at mennesker spørge mig om noget

og hvad? Igen og igen nye som gamle bekendtskaber, svigerfamilie, der bliver ikke snakket omkring bordet!!!!

vi sidder som en flok idioter,og glor på hinanden engang imellem, når ingen siger noget -  dette er både private, og nye og gamle kollegaer, familie 

Mennesker virker bare så ligeglad med hinanden 

Jeg tænker kan det være mangle på overskud i vores generation? At man har nok i sig selv, fordi det fylder så meget 

Siges skal jeg oplever ikke dette i min tætte relationer, som gode veninder og kæreste 

jeg hørte engang i radioet 4 mænd diskutere sammen emne hvor den ene havde til en fest spurgte lidt ind til den anden, mens den anden spurgte ingenting - Til sidste siger den ene; Skal du overhovedet spørge indtil mig? - Den anden: Nej

Den anden: Fint så sætter jeg mig ved en andet bord nu.

siges skal jeg synes ikke dem jeg nogle gange har spurgte indtil,  har et fantastisk spænede liv, men noget skal man ha tiden at gå med når man sidder i: kantinen, til fest osv. Og jeg synes oprigtigt det er interesant at høre hvad mennesker brænder for engang imellem 

vilde bare ønske nogle spurgte mig engang imellem 

- og nej så meget snakker jeg ikke, at andre ikke har fået lov, at spørge mig - Jeg er en meget stille og rolig pige 

Nogle der kan relatere til mig?

dem der ikke gøre behøver ikke besvare denne tråd 

Det er en af de mere følsomme emner.... Jeg har aldrig haft et problem med at folk undlod at "krydsforhøre" mig.

Det kan nemt være at man er svær at aflæse og derfor virker mere "farlig" at kontakte. Eller tusind andre ting.

Anmeld Citér

23. august 2017

MiniMe2005

I øvrigt i forhold til egoisme, så er jeg så mega træt af, at min generation evigt og altid bliver anklaget for at være egoistisk. Det er til at brække sig over! 

Anmeld Citér

25. august 2017

Anonym

"Jeg kan ikke snuppe mennesker som kun tænker at deres svar er det eneste rigtige og kæmper til døden for at overbevise mig om at de har ret..."

Citat slut !

Hvem har skrevet dét citat og hvem er dét citat henvendt til ?

Korrekt svar er... det er en egoist der skriver om en anden egoists adfærd.

Pointen er at der ikke altid er et korrekt svar på et simpelt spørgsmål, fordi der mangler detaljer som afsender overser eller ikke ønsker skal indgå i spørgsmålet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.