Flomama skriver:
Det var slet ikke negativ ment men bare et udtryk for min holdning som self er bygget på folk jeg kender. Og det her været grådigt i min verden. Det bedste eksempel er min barndoms veninde. DS hun ventede den første arrangerede hun ikke selv baby shower men kom med rigtig mange specifikke hentydninger så Lad os bare sige havde vi ikke forstået hentydningerne var vi nok ikke hendes venner mere. Jeg gav hende (syntes jeg selv) en rigtig flot bassinet med start sutter2 slags bleer i. Noget tøj og andre små lækre ting. Hun blev rigtig glad. Da baby så blev født tænkte jeg at jeg ikke behøvede at give barsels gave. Der kom ret meget ballade ud af det for det var jo dansk tradition så jeg endte med at give gave der. 6 måneder efter skulle baby døbes og der var kun dyre ting på ønske listen. Så alt i alt endte jeg med at bruge 2500 kr (der skulle jo pynt og alt mulig til baby shower også) på det samme Barn inde for 1 år. Et Par måneder efter bliver nr 2 gravid og samme mønster gentager sig. så derfor føler jeg babyshower er en kende grådigt. Anden veninde holde iøvrigt navnefest/1 års fødselsdag sammen så der skulle den store pung frem igen.
Jeg nægter slet ikke noget mor hygge. Hell jeg havde selv en spa dag med min mor. Moster. Kusine og mormor inden min første kom. Skide hyggeligt.
Og nu har du jo foklarert du vil have mor hygge inden bebs kommer og ikke et faktisk baby shower og det tror kan jeg ikke tro nogen har noget i mod 
Åh ja de gaver regler der er nogen gange. Jeg har selv været igennem noget lignende, godt nok ikke til en baby, men forstår hvor du kommer fra. 
Min grund til at skrive at jeg ikke forventer gaver er fordi jeg ikke går op i det, og måske folk kunne sige hvad de ville tænke hvis de kom til sådan et baby shower frem for et hvor det handler om gaver og sådan. 
Nu kender ingen jo min familie, men da jeg har en rigtig stor familie har vi mere eller mindre en utalt regel hvor folk ikke giver for "særlig meget". Det vil sige, de fleste f.eks min onkel, hans kone og 4 børn giver måske for 250-300 kr maks.
Det er meget sjælendt at der bliver givet for mere end det. Hvis til en fødslesdag der er blevet ønsket en stor ting så går familien nogen gange sammen om gaven så de hver måske giver 200 eller lignende. Min mormor som nu har utrolig mange børn og børnebørn giver ikke altid gaver, men når hun gør er det en hundredelap eller 150 kr. 
Det vigtigste for mig er simpelthen at hygge med de nærmeste. 
Vi har flere gange i min familie hold både bryllupsdag og en fødseldag sammen eller to fødselsdage sammen og alle ved at det ikke betyder flere ellers større gaver. Men sådan er det jo ikke hos alle. 
Anmeld
Citér