Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2017

Flomama

Anonym skriver:

Jeg kan forstå det med ordet plat, men det var ikke mig der skrev det. Jeg vil dog anerkende at jeg sagde negativ da jeg personligt tager det som negativt, men det er jo bare mig, ikke alle ville måske tage det sådan. Sådan er vi alle jo heldigvis forskellige 

Jeg er sikker på de godt vil komme og se den lille nye, det skal der være plads til, der har jeg selv en tanke om at det skal være korte eller hurtige besøg (uden gaver) og da jeg ikke ønsker det helt store efter fødslen, og derfor gerne vil vente med noget som helst fest til selve 1 års fødselsdagen, da jeg prøver at forklarer at det er det næste jeg vil holde og ikke hverken barselsting, dåb eller navngivningsfest 

At holde noget inden fødslen er derfor min måde at se mere af hele min familie da jeg ikke holder noget efter. De får også den lille at se når familien holder fødselsdage og diverse ting. 

Det var slet ikke negativ ment men bare et udtryk for min holdning som self er bygget på folk jeg kender. Og det her været grådigt i min verden. Det bedste eksempel er min barndoms veninde. DS hun ventede den første arrangerede hun ikke selv baby shower men kom med rigtig mange specifikke hentydninger så Lad os bare sige havde vi ikke forstået hentydningerne var vi nok ikke hendes venner mere. Jeg gav hende (syntes jeg selv) en rigtig flot bassinet med start sutter2 slags bleer i. Noget tøj og andre små lækre ting. Hun blev rigtig glad. Da baby så blev født tænkte jeg at jeg ikke behøvede at give barsels gave. Der kom ret meget ballade ud af det for det var jo dansk tradition så jeg endte med at give gave der. 6 måneder efter skulle baby døbes og der var kun dyre ting på ønske listen. Så alt i alt endte jeg med at bruge 2500 kr (der skulle jo pynt og alt mulig til baby shower også) på det samme Barn inde for 1 år. Et Par måneder efter bliver nr 2 gravid og samme mønster gentager sig. så derfor føler jeg babyshower er en kende grådigt. Anden veninde holde iøvrigt navnefest/1 års fødselsdag sammen så der skulle den store pung frem igen. 

Jeg nægter slet ikke noget mor hygge. Hell jeg havde selv en spa dag med min mor. Moster. Kusine og mormor inden min første kom. Skide hyggeligt. 

Og nu har du jo foklarert du vil have mor hygge inden bebs kommer og ikke et faktisk baby shower og det tror kan jeg ikke tro nogen har noget i mod 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

Flomama

Det er da ikke min skyld du tager det sådan og bliver som sagt fissefornærmet.

Det eneste jeg tænker er hvorfor du overhoved skriver hvis du ikke har noget positivt at sige. Er det ikke der de siger man hellere skal tie stille?

Humor?? hvor? Det eneste jeg ser er grove ting du selv spytter ud.

desuden skrev jeg at du bare skulle holde dig væk hvis du ikke havde noget positivt at skrive. Hvis jeg så nogen skrive som dig til hvilken som helst ts, så har jeg da lov at skrive tilbage.

Tillykke at du har en god tråd med ts.

Jeg har da lov til at sige lige hvad der passer mig, og det gør jeg.

Ja ja. 

Du for ret jeg er hamrende negativ og FISEFORNÆRMET (hold fissen for dig selv  

Anmeld Citér

7. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvor sødt af din veninde 

Jeg tænker måske lidt selvisk og vil ikke have mange mennesker omkring mig efter fødslen, og det tænker jeg at familien er gode til at respektere  Så hvis de bruger tiden på at tage hertil, selv for et kort besøg, så er de velkomne til det.  

Jeg har et rigtig stor familie og der blive holdt en del fødselsdage igennem året, så det er ikke sådan at de ikke får den lille at se, det skal bare være på mine primisser  

Jeg ville kalde det noget andet. I konceptet babyshower ligger ligesom, at den gravide skal "oversvømmes" af gaver til baby, så hvorfor kalde det noget, du reelt ikke ønsker? 

Personligt ville jeg ti gange hellere komme på et nok så kort barselsbesøg, dikke den lille og overbringe en barselsgave. Det udelukker jo ikke, at man også har besøgt den højgravide - jeg står bare af overfor konceptet "kom med gaver til ufødt baby", og det er nu engang det, der ligger i den amerikanske tradition. Hvorfor ikke bare invitere til hyggekomsammen hos den snart barslende? 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Det var slet ikke negativ ment men bare et udtryk for min holdning som self er bygget på folk jeg kender. Og det her været grådigt i min verden. Det bedste eksempel er min barndoms veninde. DS hun ventede den første arrangerede hun ikke selv baby shower men kom med rigtig mange specifikke hentydninger så Lad os bare sige havde vi ikke forstået hentydningerne var vi nok ikke hendes venner mere. Jeg gav hende (syntes jeg selv) en rigtig flot bassinet med start sutter2 slags bleer i. Noget tøj og andre små lækre ting. Hun blev rigtig glad. Da baby så blev født tænkte jeg at jeg ikke behøvede at give barsels gave. Der kom ret meget ballade ud af det for det var jo dansk tradition så jeg endte med at give gave der. 6 måneder efter skulle baby døbes og der var kun dyre ting på ønske listen. Så alt i alt endte jeg med at bruge 2500 kr (der skulle jo pynt og alt mulig til baby shower også) på det samme Barn inde for 1 år. Et Par måneder efter bliver nr 2 gravid og samme mønster gentager sig. så derfor føler jeg babyshower er en kende grådigt. Anden veninde holde iøvrigt navnefest/1 års fødselsdag sammen så der skulle den store pung frem igen. 

Jeg nægter slet ikke noget mor hygge. Hell jeg havde selv en spa dag med min mor. Moster. Kusine og mormor inden min første kom. Skide hyggeligt. 

Og nu har du jo foklarert du vil have mor hygge inden bebs kommer og ikke et faktisk baby shower og det tror kan jeg ikke tro nogen har noget i mod 

Åh ja de gaver regler der er nogen gange. Jeg har selv været igennem noget lignende, godt nok ikke til en baby, men forstår hvor du kommer fra. 

Min grund til at skrive at jeg ikke forventer gaver er fordi jeg ikke går op i det, og måske folk kunne sige hvad de ville tænke hvis de kom til sådan et baby shower frem for et hvor det handler om gaver og sådan.  

Nu kender ingen jo min familie, men da jeg har en rigtig stor familie har vi mere eller mindre en utalt regel hvor folk ikke giver for "særlig meget". Det vil sige, de fleste f.eks min onkel, hans kone og 4 børn giver måske for 250-300 kr maks.  Det er meget sjælendt at der bliver givet for mere end det. Hvis til en fødslesdag der er blevet ønsket en stor ting så går familien nogen gange sammen om gaven så de hver måske giver 200 eller lignende. Min mormor som nu har utrolig mange børn og børnebørn giver ikke altid gaver, men når hun gør er det en hundredelap eller 150 kr. 

Det vigtigste for mig er simpelthen at hygge med de nærmeste. 

Vi har flere gange i min familie hold både bryllupsdag og en fødseldag sammen eller to fødselsdage sammen og alle ved at det ikke betyder flere ellers større gaver. Men sådan er det jo ikke hos alle. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Mor og meget mere

QueensDelight skriver:

Hvor er du dog plat at høre på!

Hvis du synes det er tidsspild hvorfor så overhoved svare hvis det alligevel er en umulig debat, du skulle bare have holdt dig væk.

Hvis nogen skal holde sig væk, er det moderatorernes opgave at fortælle dem det, ikke din. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville kalde det noget andet. I konceptet babyshower ligger ligesom, at den gravide skal "oversvømmes" af gaver til baby, så hvorfor kalde det noget, du reelt ikke ønsker? 

Personligt ville jeg ti gange hellere komme på et nok så kort barselsbesøg, dikke den lille og overbringe en barselsgave. Det udelukker jo ikke, at man også har besøgt den højgravide - jeg står bare af overfor konceptet "kom med gaver til ufødt baby", og det er nu engang det, der ligger i den amerikanske tradition. Hvorfor ikke bare invitere til hyggekomsammen hos den snart barslende? 

Hygge komsammen er vel også det jeg ønsker, men er det ikke ligemeget hvad jeg kalder det? Dem der kommer med kender jeg godt nok til at de ikke vil tænke at der skal oversvømmes med gaver. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

QueensDelight

Flomama skriver:

Ja ja. 

Du for ret jeg er hamrende negativ og FISEFORNÆRMET (hold fissen for dig selv  

Ah ha ha ha ha... endnu en joke hvor er du dog bare sjov. Godt du er enig med mig. Så lad os stoppe her og så holder min skønne fisse for mig selv.

Anmeld Citér

7. juni 2017

QueensDelight

Mor og meget mere skriver:

Hvis nogen skal holde sig væk, er det moderatorernes opgave at fortælle dem det, ikke din. 

Endnu en negativ en. De kommer i strimer.

Så lad moderatoren dog gøre det hvis de føler for det.

Jeg har da lov til at sige min mening. Jeg har ikke gjort noget forkert, så bland du dig bare alt det du vil.

Jeg sagde hun skulle have holdt dig væk, ikke at hun skal, der er en forskel.

Du leder åbenbart efter en diskussion.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Mor og meget mere

Anonym skriver:

Hygge komsammen er vel også det jeg ønsker, men er det ikke ligemeget hvad jeg kalder det? Dem der kommer med kender jeg godt nok til at de ikke vil tænke at der skal oversvømmes med gaver. 

Jeg forstår nok bare ikke, hvorfor du vil kalde det sådan, når det ikke er det, du ønsker. Jeg ville undre mig over, hvad det gik ud på, når du kaldte det shower, men ikke fulgte "modellen" - som at invitere til dåb uden dåb eller fastelavn uden udklædning. Det vælger du jo selv, jeg er bare undrende. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

QueensDelight skriver:

Ah ha ha ha ha... endnu en joke hvor er du dog bare sjov. Godt du er enig med mig. Så lad os stoppe her og så holder min skønne fisse for mig selv.

Tak jeg tænker også jeg har en lys fremtid inden for stand Up. 

Personligt fortrækker jeg et stykke med mand men så længe du er glad for den er det jo godt. Du kunne evt holde en fest for den og så bede alle om at skride det giver sådan en god stemning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.