Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har lige holdt babyshower for en veninde, det var en surprise fest for hende. Hendes kæreste sørgede for, at de ikke var hjemme og så pyntede vi op i køkkenet med balloner, dækkede bord osv.

vi havde hver noget forskelligt mad eller drikkevare med, så vi lavede et stort ta selv bord.

pynt og kage spejlsede os veninder og familien om. 

hun fik gaver (ikke de dyreste) da hun også skal have barselsgave. 

Det var første gang jeg var med til babyshower, men det var meget hyggeligt - og min veninde var meget glad og overrasket 

Det lyder godt nok hyggeligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

Flomama

Anonym skriver:

Rolig nu!!!

Hvad med at du lige læste kommentarerne?

Jeg har skrevet at vi ikke døber barnet og at vi ikke er interesseret i at holde en navnefest da det netop bliver to fester og det vil vi ikke. Vi vil i stedet vente med at holde noget til 1 års fødselsdagen for barnet.

Desuden skriver jeg flere gange at det for os ikke handler om gaver og vilde ting, men i stedet hygge med de nærmeste inden fødslen.

Jeg er helt rolig. Så køl du bare ned igen. Jeg har læst SAMTLIGE af dine kommentere. 

Du spørger hvad vi mener om det og hvad vi ville tænke om baby shower. Og jeg tænker og mener det er enormt grådigt og ligegyldigt i Danmark. 

Og desuden skriver du vil holde en 1 års fest, så derfor er min holdning det samme  om Du kalder det 1 års, dåb eller navne fest. Finder jeg det grådigt og unødvendigt. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Bebsen

Har selv været til et par baby showers, ingen af dem har dog været planlagt af den gravide selv... 

Syns lidt det er en forbrugsfest, først baby shower, så barsels gave og bagefter barnedåb. 

Indrømmer gerne jeg KUN har deltaget fordi de har været for en meget tæt veninde. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Jeg er helt rolig. Så køl du bare ned igen. Jeg har læst SAMTLIGE af dine kommentere. 

Du spørger hvad vi mener om det og hvad vi ville tænke om baby shower. Og jeg tænker og mener det er enormt grådigt og ligegyldigt i Danmark. 

Og desuden skriver du vil holde en 1 års fest, så derfor er min holdning det samme  om Du kalder det 1 års, dåb eller navne fest. Finder jeg det grådigt og unødvendigt. 

Det er din mening og så vil jeg ikke yderligere kommentere på det. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

QueensDelight

Flomama skriver:

Er hun grådig fordi hun vil være sammen med hendes nærmeste? Hun skriver flere gange at hun ikke går op i gaverne.

Er det ikke normalt at fejre barnets fødslesdag om det så er 1, 2 eller 3 år og op efter? hvad er der grådigt over det?

Jeg forstår ikke din tankegang. Så er man grådig fordi man hvert år fejre barnets fødselsdag?

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Er hun grådig fordi hun vil være sammen med hendes nærmeste? Hun skriver flere gange at hun ikke går op i gaverne.

Er det ikke normalt at fejre barnets fødslesdag om det så er 1, 2 eller 3 år og op efter? hvad er der grådigt over det?

Jeg forstår ikke din tankegang. Så er man grådig fordi man hvert år fejre barnets fødselsdag?

Det er netop det jeg tænker.

Der går jo over et år før den næste fest, så i mine øjne synes jeg på ingen måde at det er grådigt.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

Anonym skriver:

Det er din mening og så vil jeg ikke yderligere kommentere på det. 

Helt fint

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Har selv været til et par baby showers, ingen af dem har dog været planlagt af den gravide selv... 

Syns lidt det er en forbrugsfest, først baby shower, så barsels gave og bagefter barnedåb. 

Indrømmer gerne jeg KUN har deltaget fordi de har været for en meget tæt veninde. 

I vores tilfælde døber vi ikke, holder ikke navnefest og går ikke op i gaver, bare hygge med de tætteste inden fødslen. Barselsgaver behøver det slet heller ikke at komme med. Vi ønsker intet materielt, kun hygge med de tætteste.

Men hvis der blev holdt alle de ting kan jeg godt forstå det ses som en forbrugsfest, det er det bare ikke i vores tilfælde. 

Så du vil for eksempel ikke have at nogen holdt et for dig som en overraskelse?

Anmeld Citér

7. juni 2017

Sprit25

Jeg synes også det er latterligt. Vi har dåb/navngivning og Thats it. Jeg har frabedt mig og deltager ikke selv i dem jeg bliver inviteret til. 

Dog kommer jeg nok til at deltage i et senere for en super tæt veninde, men tænker faktisk jeg ikke vil give en gave hun kommer til at få barselsgave og dåbsgave. Og andre små gaver

Anmeld Citér

7. juni 2017

Aristocats

Flomama skriver:

Grådigheden jeg har set til amerikanske babyshowers har toppet næsten ALLE dåbsfester og andet spas her i Danmark  Om man så holdte 4 fester her i Danmark så er det stadig meget muligt at der var mere gaveregn hos ét amerikansk babyshower. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.