Rockertand skriver:
Den misforstod du så.
Givernes "belønning" er at se barnet, besøge og lykønske de nye forældre, tilbyde hjælp og støtte og danne et tidligt bånd for den nærmeste familie.
Alt dette bliver lidt en flad fornemmelse, når der er fejret og overrakt gaver - man aner jo reelt ikke, om man i det hele taget markerer et levende barns ankomst til denne verden.
Tror ikke helt jeg forstår, hvad skulle det tage fra giveren at den gave ikke kom et levende barn til gode? Gaven er vel givet ud fra en drøm om fremtiden for den lille familie og den drøm var der jo, og skulle barnet dø, så har man da netop en masse smukke drømme at gemme og kunne mindes ved.
Jeg nåede at få barselsgaver og så døde min datter, skulle jeg have afleveret dem tibage?
Og nej det er ikke værre at man har fået gaver, har købt barnevogn eller andet, når ens barn dør - der findes ikk værre og gradbøjninger. Og egentlig nu jeg tænker over det ville jeg faktisk hellere have nået at dele drømmen og blive lykkeønsket med mit barn hvis det netop ikke blev født levende, for det betød jeg havde delt drømmen om mit barn med nogle, at de havde markeret det liv i men mave og anerkendt det som mit barn - en anerkendelse der faktisk er svær for mange der mister i maven.
Anmeld
Citér