Du har jo lov til at holde lige netop det arrangement, du har lyst til, og hvis det betyder så meget for dig at kalde det et baby shower så gør du jo bare det.
Men jeg tror, det er vigtigt, at DU melder ud, hvad du forventer - du kan f.eks. skrive "Jeg holder baby shower den og den dato på det og det tidspunkt. Jeg går ikke op i gaver, men jeg vil gerne hygge med jer og dele min glæde over at skulle være mor med jer" - eller hvordan du nu vil formulere det. Du må ikke forvente, at gæsterne selv kan gætte, hvordan det er. Hvis jeg blev inviteret til et baby shower, ville jeg ikke føle, at det var naturligt at spørge ind til det - jeg ville tage det som en selvfølge, at jeg skulle medbringe en gave. Lige som hvis jeg var inviteret til fødselsdag.
Nu er der mange, som er lidt sporgnørder (deriblandt jeg selv). Jeg tror, det er derfor, der er så mange, der foreslår dig, at du kalder det noget andet. Det ligger jo ligesom i ordet "baby shower", at det involverer masser af gaver - der er en, der har lagt en rigtig fin "oversættelse" af begrebet "baby shower" ind.
Du har selv startet tråden, og du spørger om folks mening - og så nytter det altså ikke at bliver sur, når folk siger deres mening.
Det er en ærlig sag, at man ønsker et baby shower - men det er altså også en ærlig sag, at nogle synes, at det er noget pjat.
Jeg ville synes, det var meget mærkeligt at blive inviteret til et baby shower holdt af den gravide selv. Og jeg ville aldrig selv vælge at holde et - jeg tror faktisk, at jeg ville synes, det var lidt patetisk, hvis jeg selv arrangerede det.
Det er min personlige holdning.