Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2017

QueensDelight

Men som jeg kan se er meninger ikke velkomne i denne tråd for så er jeg jo negativ og det ene og det andet. 

Så ts hold du dig et babyshower uden gaver og baby ræsset og en helt almindelig  fødselsdag. Og få du dig en skøn dag med det.

Du kan jo Heldigvis være helt ligeglad med hvad vi mener herinde. 

Jeg vil dog nævne jeg syntes din famile er rigtig grov ved dig når de gerne vil komme til babyshower men ikke med en gave når du har født og se den lille... Det syntes jeg er rigtig trist. 

Fordi jeg skriver du skal holde dig væk er det jo ikke ensbetydende med at ts tænker det samme. Hun skrev hun ikke ønskede negativiteten, det må du da respektere.

Det behøver du jo ikke blive fissefornærmet over.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Tak for svarene alle sammen 

Det var interessant at høre folks meninger og det tager jeg med mig.

I må have en skøn dag 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

Anonym skriver:

Jeg har da skrevet flere gange at det er folks mening og dem skal der være plads til, jeg har aldrig sagt andet. Jeg vil bare ikke gå ind og diskutere i tingene og gøre det hele til en negativ ting. Jeg er gravid og derfor siger jeg at jeg ikke har brug for negativiteten af skænderi på den måde. Der skal da også være plads til min mening, ikke 

Om de kommer med gaver eller ej er jo op til dem selv.  Jeg fortæller dog herinde at jeg ikke holder det for at få gaver, bare så det vides.

Men synes du alt det du vil. Jeg har tænkt mig at have en rigtig hyggelig dag med det så mange tak 

Det skal der bestemt. Men det var slet ikke dig jeg mente. Det var lidt dårlig formuleret. Men min tlf kan hverken lave kommaer eller ordentlige mellemrum haha. Men nu er jeg både blev kaldt negativ (selvom jeg slet ikke er det  jeg svarede bare på hvad jeg syntes om baby showers) og plat og det regerer jeg på for jeg syntes det er meget groft  

Det håber jeg da bestemt også du får uanset min generelle holdning alt andet ville da være underligt 

Og ja jeg ved ikke hvordan tingene er I din  familie og det skylder du heller ikke mig at forklarer. Jeg ville bare blive frygtelig såret hvis min familie ikke kom og så den lille nye. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

Fordi jeg skriver du skal holde dig væk er det jo ikke ensbetydende med at ts tænker det samme. Hun skrev hun ikke ønskede negativiteten, det må du da respektere.

Det behøver du jo ikke blive fissefornærmet over.

Fisefornæmet* 

er du snart færdig med at kalde mig ting? 

Du skriver efter jeg allerede har foklaret mig og iøvrigt havde en fin tråd med ts.

Jeg foklare igen og endnu engang forstår du ikke. Jeg prøver med lidt humor at skrive vi ikke komme videre (Fordi du stadig ikke forstår noget som ikke havde en pind med dig at gøre i første omgang ) og så kalder du mig plat og beder mig smutte ud af tråden. Sig mig hvad har du Enlig gang i? Du bestemmer overhoved ikke hvem der skal Skrive og hvad der skrives.

Da jeg så skriver til dig du er sjov ( for det er skisme sjovt at du ikke forstår hvad der bliver skrevet så derfor skal jeg smutte) kalder du må fisefornærmet! Stop dig selv

jeg har en fin dialog med ts hvor jeg har forklaret mig  og det var endda helt uden din hjælp  

Hvad med du bare holder dig til ts sprøgsmål og så gør jeg det samme 

Anmeld Citér

7. juni 2017

ESV

Anonym skriver:

Jeg har allerede inden vi prøvede at blive gravide ønsket et baby shower når tiden kom. Nu fik jeg en mail fra Kære Børn om, det var tid til baby shower, og det gik mig til at tænke. 

• Er det ved at blive almindeligt i Danmark, eller er det blandet?
  • Har du eller i holdt et baby shower?
  • Hvis i har, hvad var reaktionen fra venner og familie?
  • Hvis i har holdt, vidste gæsterne kønnet eller var det eventuelt en overraskelse som ville blive afsløret til festen?
  • Hvis du blev inviteret til et baby shower, hvad ville du tænke om det?

Jeg har personligt aldrig været til et baby shower, men jeg har lavet en kæmpe kurv, fyldt med babyting til en veninde, som hun fik efter hun havde født. Hun fødte for tidligt så det var en perfekt gave, da hun intet havde hjemme. For mig er baby shower noget nyt, men noget jeg gerne vil holde, da jeg synes det er en skøn idé.

Kom frisk og skriv endelig jeres oplevelser af baby showers I har været til eller selv holdt.  

Hvis i ikke vil kommentere er i velkommen til at stemme i stedet. Det er muligt at svare anonymt. Jeg er anonym da dette er en overraskelse.

jeg har ikke selv haft afholdt for nogen eller fået er planlagt for mig, jeg har deltaget i et men syntes i virkeligheden det er lidt noget mærkeligt noget. Det virker som en ekstra mulighed for at få gaver til den kommende baby, i dk er der jo generelt tradition for at komme med en ting i forbindelse med barselsbesøg når barnet er født. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Det skal der bestemt. Men det var slet ikke dig jeg mente. Det var lidt dårlig formuleret. Men min tlf kan hverken lave kommaer eller ordentlige mellemrum haha. Men nu er jeg både blev kaldt negativ (selvom jeg slet ikke er det  jeg svarede bare på hvad jeg syntes om baby showers) og plat og det regerer jeg på for jeg syntes det er meget groft  

Det håber jeg da bestemt også du får uanset min generelle holdning alt andet ville da være underligt 

Og ja jeg ved ikke hvordan tingene er I din  familie og det skylder du heller ikke mig at forklarer. Jeg ville bare blive frygtelig såret hvis min familie ikke kom og så den lille nye. 

Jeg kan forstå det med ordet plat, men det var ikke mig der skrev det. Jeg vil dog anerkende at jeg sagde negativ da jeg personligt tager det som negativt, men det er jo bare mig, ikke alle ville måske tage det sådan. Sådan er vi alle jo heldigvis forskellige 

Jeg er sikker på de godt vil komme og se den lille nye, det skal der være plads til, der har jeg selv en tanke om at det skal være korte eller hurtige besøg (uden gaver) og da jeg ikke ønsker det helt store efter fødslen, og derfor gerne vil vente med noget som helst fest til selve 1 års fødselsdagen, da jeg prøver at forklarer at det er det næste jeg vil holde og ikke hverken barselsting, dåb eller navngivningsfest 

At holde noget inden fødslen er derfor min måde at se mere af hele min familie da jeg ikke holder noget efter. De får også den lille at se når familien holder fødselsdage og diverse ting. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

ESV skriver:

jeg har ikke selv haft afholdt for nogen eller fået er planlagt for mig, jeg har deltaget i et men syntes i virkeligheden det er lidt noget mærkeligt noget. Det virker som en ekstra mulighed for at få gaver til den kommende baby, i dk er der jo generelt tradition for at komme med en ting i forbindelse med barselsbesøg når barnet er født. 

Hvis folk kommer på et besøg efter fødslen, skal det kun være korte besøg og de skal ikke have noget med, det ønsker jeg ikke. Jeg vil gerne holde noget inden for som sagt at være sammen med hele familien inden den lille bliver født.  Der er de velkommen til at tage noget med, men det er absolut ikke et krav  Jeg vil bare hygge med de nærmeste inden 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Bebsen

Anonym skriver:

I vores tilfælde døber vi ikke, holder ikke navnefest og går ikke op i gaver, bare hygge med de tætteste inden fødslen. Barselsgaver behøver det slet heller ikke at komme med. Vi ønsker intet materielt, kun hygge med de tætteste.

Men hvis der blev holdt alle de ting kan jeg godt forstå det ses som en forbrugsfest, det er det bare ikke i vores tilfælde. 

Så du vil for eksempel ikke have at nogen holdt et for dig som en overraskelse?

Også er det jo noget helt andet - når der ikke forventes hverken gaver, eller flere fester. Syns sagtens du kan holde babyshower, men personligt ville jeg hellere inviteres når baby ér født, så jeg kan møde den  specielt hvis vi boede langt fra hinanden. 

Min veninde jeg har været til babyshower hos vil gerne holde det for mig - men jeg har frabedt mig det. Vil hellere holde en velkommen til verden fest når baby er ude 

Anmeld Citér

7. juni 2017

QueensDelight

Flomama skriver:

Fisefornæmet* 

er du snart færdig med at kalde mig ting? 

Du skriver efter jeg allerede har foklaret mig og iøvrigt havde en fin tråd med ts.

Jeg foklare igen og endnu engang forstår du ikke. Jeg prøver med lidt humor at skrive vi ikke komme videre (Fordi du stadig ikke forstår noget som ikke havde en pind med dig at gøre i første omgang ) og så kalder du mig plat og beder mig smutte ud af tråden. Sig mig hvad har du Enlig gang i? Du bestemmer overhoved ikke hvem der skal Skrive og hvad der skrives.

Da jeg så skriver til dig du er sjov ( for det er skisme sjovt at du ikke forstår hvad der bliver skrevet så derfor skal jeg smutte) kalder du må fisefornærmet! Stop dig selv

jeg har en fin dialog med ts hvor jeg har forklaret mig  og det var endda helt uden din hjælp  

Hvad med du bare holder dig til ts sprøgsmål og så gør jeg det samme 

Det er da ikke min skyld du tager det sådan og bliver som sagt fissefornærmet.

Det eneste jeg tænker er hvorfor du overhoved skriver hvis du ikke har noget positivt at sige. Er det ikke der de siger man hellere skal tie stille?

Humor?? hvor? Det eneste jeg ser er grove ting du selv spytter ud.

desuden skrev jeg at du bare skulle holde dig væk hvis du ikke havde noget positivt at skrive. Hvis jeg så nogen skrive som dig til hvilken som helst ts, så har jeg da lov at skrive tilbage.

Tillykke at du har en god tråd med ts.

Jeg har da lov til at sige lige hvad der passer mig, og det gør jeg.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Bebsen skriver:

Også er det jo noget helt andet - når der ikke forventes hverken gaver, eller flere fester. Syns sagtens du kan holde babyshower, men personligt ville jeg hellere inviteres når baby ér født, så jeg kan møde den  specielt hvis vi boede langt fra hinanden. 

Min veninde jeg har været til babyshower hos vil gerne holde det for mig - men jeg har frabedt mig det. Vil hellere holde en velkommen til verden fest når baby er ude 

Hvor sødt af din veninde 

Jeg tænker måske lidt selvisk og vil ikke have mange mennesker omkring mig efter fødslen, og det tænker jeg at familien er gode til at respektere  Så hvis de bruger tiden på at tage hertil, selv for et kort besøg, så er de velkomne til det.  

Jeg har et rigtig stor familie og der blive holdt en del fødselsdage igennem året, så det er ikke sådan at de ikke får den lille at se, det skal bare være på mine primisser  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.