Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg har kun oplevet surprise babyshower i dk. Det er stadig ret nyt og kræver at du har en veninde / familiemedlem som påtager sig opgaven.

nu skriver du at der ikke bliver barnedåb. Hvad med navngivningsfest? 

Men kommer an på hvad du ønsker. Ved babyshower er det mor der er i fokus og navngivning/dåb er der bebs

Det er også det jeg sådan kender til Det, jeg har dog set utrolig mange (ikke i Danmark men USA) som selv holder og invitere familie og venner. Hvis det stod til mig ville jeg elske at nogen holdt sådan et for mig, men det er jeg 95% sikker på ikke sker, og så vil jeg ikke gå hele graviditeten og vente på noget der ikke kommer til at ske 

Vi har også snakket om navngivningsfest, men var blandede om det og ville måske hellere vente med at holde noget til 1 års fødselsdagen hvis der også blev holdt noget inden fødslen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

Aristocats

Min mands amerikanske familie og vores amerikanske omgangskreds har holdt surprise babyshower for mig. Jeg blev selvfølgelig rigtigt glad for den fantastiske tanke, men jeg må indrømme at jeg ikke lige befinder mig i mit es dér... man får også tit så overvældende mange ting man slet ikke når at få brugt alligevel (er i hvert fald min generelle opfattelse og egen oplevelse). Det er ikke mit ønske at det bliver holdt for mig igen, men jeg er stadig dybt taknemmelig over at de gjorde det 

Jeg har selv været til et par babyshowers, dog i USA og synes de er hyggelige (dog ofte lidt en forbrugsfest som sagt), men jeg ville ikke arrangere det for nogen i Danmark, tror jeg ikke. Men det er helt klart blevet mere udbredt her, så jeg tror ikke direkte folk ville rynke på næsen... nogle babyshowers er planlagte hvor forælderparret selv invitere og nogle er surprise. Jeg synes faktisk det er 50/50 hvilken måde det er på. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Min mands amerikanske familie og vores amerikanske omgangskreds har holdt surprise babyshower for mig. Jeg blev selvfølgelig rigtigt glad for den fantastiske tanke, men jeg må indrømme at jeg ikke lige befinder mig i mit es dér... man får også tit så overvældende mange ting man slet ikke når at få brugt alligevel (er i hvert fald min generelle opfattelse og egen oplevelse). Det er ikke mit ønske at det bliver holdt for mig igen, men jeg er stadig dybt taknemmelig over at de gjorde det 

Jeg har selv været til et par babyshowers, dog i USA og synes de er hyggelige (dog ofte lidt en forbrugsfest som sagt), men jeg ville ikke arrangere det for nogen i Danmark, tror jeg ikke. Men det er helt klart blevet mere udbredt her, så jeg tror ikke direkte folk ville rynke på næsen... nogle babyshowers er planlagte hvor forælderparret selv invitere og nogle er surprise. Jeg synes faktisk det er 50/50 hvilken måde det er på. 

Hvor spændende   Jeg kan forstå din glæde over at det blev holdt for dig, Det ville være en drøm for mig, men igen er nok 95% sikker på det ikke sker. Jeg tænker ikke særligt meget på gaverne, jeg vil bare have hyggetid med de tætteste inden fødslen. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Aristocats

Hvor spændende   Jeg kan forstå din glæde over at det blev holdt for dig, Det ville være en drøm for mig, men igen er nok 95% sikker på det ikke sker. Jeg tænker ikke særligt meget på gaverne, jeg vil bare have hyggetid med de tætteste inden fødslen. 

Tror også at det er lidt mere en amerikansk ting at der tit går gaveregn i den - jeg var faktisk også lige ved at skrive at jeg godt kunne finde på invitere på at mødes over god mad og så "hylde" baby i maven, bare uden gaver og alt det vilde huhej og pynt.  Hvis jeg var dig, ville jeg bare invitere og så gøre det stille og roligt hvis det er noget du rigtigt godt kunne tænke dig. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Tror også at det er lidt mere en amerikansk ting at der tit går gaveregn i den - jeg var faktisk også lige ved at skrive at jeg godt kunne finde på invitere på at mødes over god mad og så "hylde" baby i maven, bare uden gaver og alt det vilde huhej og pynt.  Hvis jeg var dig, ville jeg bare invitere og så gøre det stille og roligt hvis det er noget du rigtigt godt kunne tænke dig. 

Det tror jeg også at vi gør  

Jeg tænker dog at det ikke gør den store forskel om man sætter ordet baby showet ind i stedet for bare for at skrive det er for at hylde baby i maven  Hvis det er os selv d3r alligevel holder det kan vi jo selv bestemme hvor meget pynt og fis der skal være  konceptet for mig er bare god mad som du skriver og så hygge med de nærmeste.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Solstråle90

Anonym skriver:

Jeg læste helt forkert på det du skrev ha ha..

Så du har sagt til din veninde at hun ikke skal holde et for dig?

Ja fordi jeg ved det er noget hun plejer at gøre for de i veninde gruppen der har været gravide da hun elsker det. 

Men det er intet for mig baby bliver fejret når den kommer til verden. 

Har dog ønsket mig en aften med veninderne inden baby kommer hvor vi tøse hygger med film, grin og tøse fnidder inden det hele igen er baby og bleer ☺️

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

Baby shower i dk er simpelthen for dumt. 

Her i USA holder vi det fordi vi ikke holder barnedåb el navnefest. 

Så hvad er pointen? Holde 2 fester for det samme barn, skal man så have store flotte gaver to gange. Ej stop dog med at være så grådig 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym

Vi har lige holdt babyshower for en veninde, det var en surprise fest for hende. Hendes kæreste sørgede for, at de ikke var hjemme og så pyntede vi op i køkkenet med balloner, dækkede bord osv.

vi havde hver noget forskelligt mad eller drikkevare med, så vi lavede et stort ta selv bord.

pynt og kage spejlsede os veninder og familien om. 

hun fik gaver (ikke de dyreste) da hun også skal have barselsgave. 

Det var første gang jeg var med til babyshower, men det var meget hyggeligt - og min veninde var meget glad og overrasket 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

MummiT skriver:

I Dk tror jeg mere traditionen er at give barselsgaver når man kommer på besøg og ser baby. Hvor den amerikanske tradition er at holde babyshower inden fødslen og så får man barselsgaver der.

Jeg kan egentlig bedre lide den danske version. Jeg havde i hvert fald overhovedet ikke lyst til at skulle være på til en større fest da jeg var højgravid. 

Her er tradition baby shower fordi man ikke holder store barnedåb eller navne fest 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Baby shower i dk er simpelthen for dumt. 

Her i USA holder vi det fordi vi ikke holder barnedåb el navnefest. 

Så hvad er pointen? Holde 2 fester for det samme barn, skal man så have store flotte gaver to gange. Ej stop dog med at være så grådig 

Rolig nu!!!

Hvad med at du lige læste kommentarerne?

Jeg har skrevet at vi ikke døber barnet og at vi ikke er interesseret i at holde en navnefest da det netop bliver to fester og det vil vi ikke. Vi vil i stedet vente med at holde noget til 1 års fødselsdagen for barnet.

Desuden skriver jeg flere gange at det for os ikke handler om gaver og vilde ting, men i stedet hygge med de nærmeste inden fødslen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.