lineog4 skriver:
Og det er super nemt at sige for dem der kkke gør det. Nemt at finde løsninger så minder lidt om: tag jeg nu sammen.
Jeg er ikke selv en der tænker og føler særlig meget, føler mig faktisk lidt afstumpet en gang imellem
Men kan da se nogle fx er sindsyg bange for at stige ind i en flymaskine og det er de ligegyldigt om de har haft 3 måneder til at dyrke det eller de kun har haft 3 timer.
Jeg kan se nogle mennesker bekymrer sig om konfirmationen for deres barn, de kan have en stor bekymring for om nu de har lavet den rigtige bordplan og den bekymring har de om de har lavet bordplanen 2 år før festen eller to timer.
Jeg har selv sådan en datter - vauw det er vildt underligt, og jeg får lyst til at sige som du og mor med mere, du har for lang tid til at bekymre dig, tag dig sammen, lad nu vær med at dyrke det. Men nøj hvor ville jeg være en ringe mor hvis jeg sagde det og ikke anerkendte hun tænker og føler anderledes end mig.
Og egentlig er det også bare det jeg prøver at skrive i denne tråd, hvorfor ikke bare anerkende vi er forskellige? Hvorfor partout være løsningsorienteret og ikke mindst sige: tag jer sammen.
Det kan godt være nogle aldrig har mødt de mennesker der også oplevede skuffelse selv om de ikke fik en kønsscanning, måske fordi de ikke turde sige der højt hvis de vidste de blev mødt med: vær dog glad for det er raskt! Følelser er i høj grad irrationelle og mange gange er vi selv vores egen værste dommer og behøver ikke når vi endelig tør åbne for det "forkerte" få hammeren i hovedet: du dyrker det og bør være taknemmelig.
Jeg har sjovt nok hørt om den del skuffelse bpde fra folk der gik scanning og de der ikke fik, måske fordi de tør sige det til mig fordi jeg har været ærlig om mine egne totalt forkerte og grimme tanker. Jeg blev næsten hver gang mødt første gang med ord som dine: men skal du ikke bare være taknemmelig, eller som mormedmere: havde du bare ikke vidst det. Men når jeg så gentog efter at have bekræftet at jo jeg burde være taknemmelig, så turde de lytte og også åbne for egne tanker og der var sgu mange der havde haft præferencer og havde oplevet en snert af enten lettelse eller skuffelse.
Ts har jo ikke skrevet hun hverken dyrker det eller går ned på kønnet. Hun har åbnet for en momentan skuffelse, for en lille sorg over den pige hun så ikke fik, og så har hun gået ud og shoppet. Hvorfor er det dog forkert? Og ja så er der dem der ryger helt ned, mon ikke de også bumler men andre uløste udfordringer som jeg gjorde, og derfor ikke bare kan tage sig sammen?
Dit svar var ikke til mig, men håber det er ok, at jeg svarer alligevel.
Som før skrevet vil jeg hjertens gerne anerkende og være rummelig. Jeg er som dig enig i, at man ikke bare kan sige "tag dig nu sammen". Jeg er dog bare heller ikke enig i, at man slet ikke må sige noget som helst, og at man skal anerkende og lade følelsen være, og at alle følelser skal være helt ok(ja endda naturlige).
Ja TS blev skuffet og kommer nok videre. Folk har stået i kø for at fortælle, hvor naturligt det var i denne tråd. Fint nok for individet, men synes altså også det er ok at stille spørgsmålstegn ved selve præmissen - ved det samfund vi har skabt, hvor det tilsyndeladende er ok, ja i følge denne tråd endda naturligt, at have præference for f.eks køn. Det er også åbentbart helt ok at blive skuffet og ked af det, når man ikke får det man ønsker.....Hvornår er det så ikke længere ok? Er det når mødre bliver ked af det og skuffet over deres barn vil være håndværker fremfor akademiker? Eller når ens barn får en anden politisk holdning eller?
Kunne det måske også være en løsning at sige " du blev ked af det, det kan jeg godt se og anerkende" ....."MEN jeg synes så, at du er nød til at arbejde med din tilgang til at få børn" Uden man er et dumt svin, som ikke kan rumme noget.
Jeg er ikke så dygtig til at formulere mig skriftligt som dig, men håber du forstår. Hvis vi bare anerkender uden at se på, hvor følelsen kommer fra og stille spørgsmål ved det, så synes jeg også, vi accepterer præmissen " at for nogen er piger bedre end drenge" OG det vil jeg simpelthen ikke være med til. I min verden (sådan lidt sort/hvidt sat op) er børn en gave, en uforsigelig en af slagsen. Man skal som forældre være klar til at tage i mod og rumme det man får, ellers er man simpelthen ikke klar og det må man så arbejde med. Og det er faktisk ok at sige højt!