Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Muhmi

Altså hvis det er tradition, hvorfor skal folk så overhovedet inviteres? Er det ikke bare noget man dukker op til hvis man vil med?

Well.. Kan godt forstå du ikke tænkte over det når nu I ikke snakker sammen nogensinde... Kunne sagtens selv finde på at glemme et af mine familiemedlemmer, ikke bevidst, men ganske enkelt fordi de flyder i baggrunden med alle dem jeg rent faktisk snakker med og hygger mig sammen med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg ved ikke om din moster er gået over stregen med en sviner, men du spørger om du har været tarvelig ikke at invitere din kusine med til årets fælles familietur, og det har du. Længere er den ikke.

Og ærlig talt så synes jeg faktisk ikke det kan sammenlignes med en fødselsdag. Man bestemmer selv hvem man inviterer til sin fødselsdag. Du burde ikke bestemme hvem der er for kedelig til at komme med på årets familietur.

Det er mit arrangement så er det vel i bund og grund også mig der bestemmer. Men som sagt det var en forglemmelse jeg har undskyld og inviteret men får intet svar. Så må hun sejle i sin egen sø. Jeg kan ikk gøre mere. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Jeg ved ikke om din moster er gået over stregen med en sviner, men du spørger om du har været tarvelig ikke at invitere din kusine med til årets fælles familietur, og det har du. Længere er den ikke.

Og ærlig talt så synes jeg faktisk ikke det kan sammenlignes med en fødselsdag. Man bestemmer selv hvem man inviterer til sin fødselsdag. Du burde ikke bestemme hvem der er for kedelig til at komme med på årets familietur.

Det er mit arrangement så er det vel i bund og grund også mig der bestemmer. Men som sagt det var en forglemmelse jeg har undskyld og inviteret men får intet svar. Så må hun sejle i sin egen sø. Jeg kan ikk gøre mere. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har en kusine som jeg ser 4-5 gange årligt. Altid kun i forbindelse med hendes bror(s families) fødselsdage. 

Til fødselsdagene hverken hilser hun når hun kommer eller siger farvel når hun går. Har flere gange prøvet at sætte mig over til hende og snakke med hende. Men ærligt. Vi har intet at tale med og mødes bare af kold luft og ligegyldighed. 

Til sommer har jeg så arrangeret en familie tur til Bonbonland. (Det gør vi gerne en gang om året og i år er det så min tur). Jeg vælger ikke at inviterer hende og nu sviner hendes mor mig til og vil ikke med fordi hun mener det er tarveligt at hendes datter aldrig inviteres til noget. 

Når det er de andres tur kan jeg ikk rigtig være herre over hvorvidt de inviterer eller ej. Men er det forkert af mig? 

1. Vi snakker aldrig sammen

2. Hun kunne kunne ikk engang ønske tillykke hverken da jeg blev gravid eller havde født. Heller ikk da vi var til fødselsdag lige efter min fødsel

3. Ønsker ikk engang tillykke på min fødselsdag (jeg skriver til hende hvert år, men uden et tak retur). Dette gennem Facebook 

4. Har ikke engang hendes nr. 

Hvad mener i? Er det så tarveligt at jeg ikk inviterer hende med?

forventer der skrives ordentlig til hinanden 

Ja jeg synes det er forkert - det er en familietur og hun er familie. Du er blot arrangøren denne her gang - det er ikke DIN familietur, det er blot din tur til at finde på noget hyggeligt og sjovt. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det er vel ikke dit arrangement - det er jeres fælles familitur, en fælles tradition hvor I har tradition for at skiftes til hvem der skal finde på og være "tovholder" - det er jo ikke det samme som hvis du havde holdt en fest, en fødselsdag og lignende. 

I min kærestes familie skiftes man til at arrangere påskefrokost og lægge hus til - det er jo ikke ensbetydende med at der så fra gang til gang bliver inviteret forskellige familiemedlemmer fordi den som tilfældigvis arrangerer den her gang ikke kan lide et eller to familiemedlemmer. De samme bliver invitetet hvert år og har nogle fået kærester bliver de inviteret med. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er vel ikke dit arrangement - det er jeres fælles familitur, en fælles tradition hvor I har tradition for at skiftes til hvem der skal finde på og være "tovholder" - det er jo ikke det samme som hvis du havde holdt en fest, en fødselsdag og lignende. 

I min kærestes familie skiftes man til at arrangere påskefrokost og lægge hus til - det er jo ikke ensbetydende med at der så fra gang til gang bliver inviteret forskellige familiemedlemmer fordi den som tilfældigvis arrangerer den her gang ikke kan lide et eller to familiemedlemmer. De samme bliver invitetet hvert år og har nogle fået kærester bliver de inviteret med. 

Hun er inviteret

Anmeld Citér

26. januar 2017

S.S.Robin

Anonym skriver:

Jeg har en kusine som jeg ser 4-5 gange årligt. Altid kun i forbindelse med hendes bror(s families) fødselsdage. 

Til fødselsdagene hverken hilser hun når hun kommer eller siger farvel når hun går. Har flere gange prøvet at sætte mig over til hende og snakke med hende. Men ærligt. Vi har intet at tale med og mødes bare af kold luft og ligegyldighed. 

Til sommer har jeg så arrangeret en familie tur til Bonbonland. (Det gør vi gerne en gang om året og i år er det så min tur). Jeg vælger ikke at inviterer hende og nu sviner hendes mor mig til og vil ikke med fordi hun mener det er tarveligt at hendes datter aldrig inviteres til noget. 

Når det er de andres tur kan jeg ikk rigtig være herre over hvorvidt de inviterer eller ej. Men er det forkert af mig? 

1. Vi snakker aldrig sammen

2. Hun kunne kunne ikk engang ønske tillykke hverken da jeg blev gravid eller havde født. Heller ikk da vi var til fødselsdag lige efter min fødsel

3. Ønsker ikk engang tillykke på min fødselsdag (jeg skriver til hende hvert år, men uden et tak retur). Dette gennem Facebook 

4. Har ikke engang hendes nr. 

Hvad mener i? Er det så tarveligt at jeg ikk inviterer hende med?

forventer der skrives ordentlig til hinanden 

Jeg havde ikke inviteret hende med. 

Og jeg havde fortalt præcis hvorfor jeg ikke ville invitere hende med, og så tror jeg helt ærlig talt også jeg havde fortalt hendes mor, hvordan hendes datter i virkeligheden opfører sig. 

Selvom man er familie skal man ikke finde sig i alt. 

Håber du får ro på. Det er en ret træls situation at stå i. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Aristocats

S.S.Robin skriver:

Og jeg havde fortalt præcis hvorfor jeg ikke ville invitere hende med, og så tror jeg helt ærlig talt også jeg havde fortalt hendes mor, hvordan hendes datter i virkeligheden opfører sig. 

Men hvorfor er det i orden bevidst at udelukke specifikke familiemedlemmer fra fælles begivenheder, fordi man måske ikke er på bedste talefod?

Selvom kusinens opførsel ikke er den mest imødekommende, så synes jeg altså heller ikke at det er værre. Sådan er nogle mennesker bare og som sagt har jeg selv en kusine som ikke er just selskabelig. Nogle gange må man bare finde sig i, at der er nogle mennesker man ikke rigtigt kan skabe en god kontakt til - og som sagt så er det 4-5 gange om året at de ses - den opførsel kan man altså godt lade passere så. Det er i hvert fald ikke nok til at undgå at invitere en. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

S.S.Robin skriver:

Je har fortalt hendes mor om min kusines opførsel. Det ignorerede hun bare. Men nu har jeg inviteret hende, flere timer siden, men stadig intet svar. 

Så nu kan hun passe sig selv. Jeg kan ikk gøre mere ved det nu. Vil de blive væk så må de gøre det. Jeg gider ikk have dårlig samvittighed over det mere. 

Snakkede med min anden moster her til aften om det og hun sagde direkte at jeg ikk skulle tage mig af det. Hun inviterede hende også sjældent. Hun meldte sig ud af familien for mange år siden. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

lineog4

S.S.Robin skriver:

Vauw og det ville da  virkelig skabe en god stemning: jeg synes ikke din datter har ret til at deltage i et fælles familiearrangement, som vi har lavet de sidste 8 år fordi hun taler stort set ikke med mig når vi er sammen, og hun har ikke sagt tak når jeg har sagt tillykke med fødselsdagen.

Det er da lige til at splitte familien op - jeg ville i hvert fald som 3. Part fx en anden kusine fra en morbrors side følelig sat i en kæmpe kattepine hvis jeg pludselig var midt i det. Tror personligt jeg så ville sige: okay man har ret til sine følelser, men da jeg ønsker at stå på god fod med hele min familie og ikke kan lide selekteringen så synes jeg at traditionen har været skøn de sidste 8 år så lad os stoppe mens legen er god og anerkende vores familie bare ikke er den her store lykkelig udgave der skal holde fælles arrangementer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.