Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det er mit arrangement så er det vel i bund og grund også mig der bestemmer. Men som sagt det var en forglemmelse jeg har undskyld og inviteret men får intet svar. Så må hun sejle i sin egen sø. Jeg kan ikk gøre mere. 

Der er jeg så uenig. Hvis det er en familietradition, er der ikke dit arrangement. Det er meget muligt, at du står for at arrangere, men det er da hele familiens arrangement. Havde det været din fødselsdag, var det noget andet.

Men nej, det er ikke dit arrangement.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2017

S.S.Robin

lineog4 skriver:

Vauw og det ville da  virkelig skabe en god stemning: jeg synes ikke din datter har ret til at deltage i et fælles familiearrangement, som vi har lavet de sidste 8 år fordi hun taler stort set ikke med mig når vi er sammen, og hun har ikke sagt tak når jeg har sagt tillykke med fødselsdagen.

Det er da lige til at splitte familien op - jeg ville i hvert fald som 3. Part fx en anden kusine fra en morbrors side følelig sat i en kæmpe kattepine hvis jeg pludselig var midt i det. Tror personligt jeg så ville sige: okay man har ret til sine følelser, men da jeg ønsker at stå på god fod med hele min familie og ikke kan lide selekteringen så synes jeg at traditionen har været skøn de sidste 8 år så lad os stoppe mens legen er god og anerkende vores familie bare ikke er den her store lykkelig udgave der skal holde fælles arrangementer. 

Haha ej undskyld jeg griner. 

Men nu var det også skrevet meget konkret. Selvfølgelig ville jeg da sige det på et ordentlig måde og forklare mit valg faktisk både til kusinens mor og til kusinen selv.

Personligt synes jeg at sådanne familiedramaer er spild af tid som du selv siger. Det er vel voksne mennesker? Hvorfor så behandle hinanden som skidt? Det er noget jeg ikke forstår. 

Anmeld Citér

27. januar 2017

migxher

Vi holder også årlig familie udflugt i min familie. Vi skiftes til at arrangere, men ALLE er inviteret. Hver mand betaler jo selv de fleste i familien ser jeg faktisk ikke udover den ene gang i året, men igen, ALLE er inviteret. 

Så jeg synes du burde invitere hende jeg går ud fra at man selv betaler, altså mister du jo ikke noget. 

Anmeld Citér

27. januar 2017

S.S.Robin

Aristocats skriver:

Men hvorfor er det i orden bevidst at udelukke specifikke familiemedlemmer fra fælles begivenheder, fordi man måske ikke er på bedste talefod?

Selvom kusinens opførsel ikke er den mest imødekommende, så synes jeg altså heller ikke at det er værre. Sådan er nogle mennesker bare og som sagt har jeg selv en kusine som ikke er just selskabelig. Nogle gange må man bare finde sig i, at der er nogle mennesker man ikke rigtigt kan skabe en god kontakt til - og som sagt så er det 4-5 gange om året at de ses - den opførsel kan man altså godt lade passere så. Det er i hvert fald ikke nok til at undgå at invitere en. 

Jeg kan godt se det er er svært at bryde en tradition.

Var det mig der skulle arrangere dagen, så ville jeg holde på at gøre dette på min egen måde. Passer det ikke de andre må de finde en anden til at arrangere det.

Jeg gav bare ts min holdning, for jeg synes ikke lige meget hvad at man skal finde sig i at blive behandlet som kusinen behandler ts. Hvorfor skal det være i orden? Tror da ikke der er nogen herinde der tænker, sådan håber og ønsker jeg mine efterkommere bliver. Vi gør da alt for at vores børn kommer til at blive den bedste udgave af dem selv og at de vil stå op for dem selv og sige fra. Så bør vi også gøre det som voksne.

det er bare min mening  og jeg respekterer hvis du ikke er enig med mig. 

Anmeld Citér

27. januar 2017

modesty

Anonym skriver:

Jeg har en kusine som jeg ser 4-5 gange årligt. Altid kun i forbindelse med hendes bror(s families) fødselsdage. 

Til fødselsdagene hverken hilser hun når hun kommer eller siger farvel når hun går. Har flere gange prøvet at sætte mig over til hende og snakke med hende. Men ærligt. Vi har intet at tale med og mødes bare af kold luft og ligegyldighed. 

Til sommer har jeg så arrangeret en familie tur til Bonbonland. (Det gør vi gerne en gang om året og i år er det så min tur). Jeg vælger ikke at inviterer hende og nu sviner hendes mor mig til og vil ikke med fordi hun mener det er tarveligt at hendes datter aldrig inviteres til noget. 

Når det er de andres tur kan jeg ikk rigtig være herre over hvorvidt de inviterer eller ej. Men er det forkert af mig? 

1. Vi snakker aldrig sammen

2. Hun kunne kunne ikk engang ønske tillykke hverken da jeg blev gravid eller havde født. Heller ikk da vi var til fødselsdag lige efter min fødsel

3. Ønsker ikk engang tillykke på min fødselsdag (jeg skriver til hende hvert år, men uden et tak retur). Dette gennem Facebook 

4. Har ikke engang hendes nr. 

Hvad mener i? Er det så tarveligt at jeg ikk inviterer hende med?

forventer der skrives ordentlig til hinanden 

Hvis det er en fast familiebegivenhed hvor det roterer hvem der arrangerer, vil jeg da helt klart mene at du skal invitere dem som plejer at blive inviteret uagtet om du selv har meget med dem at gøre eller ej.

Anmeld Citér

28. januar 2017

loop

Anonym skriver:

Må indrømme jeg synes det er meget sort/hvid stillet op. 

For jeg mener bestemt at jeg har min dør åben i og med jeg viser hende interesse de gange vi ses. Vi er begge rygere. Så går ud og ryger med hende og prøver at snakke med hende og spørger ind til hendes liv, arbejde, datter osv. Men svarene er altid bare enstavigt. Og der kan man altså ikke give en manglende invitation skylden for eftersom det er første gang jeg står for arrangementet. 

Vi var tæt knyttede før. Op til 19-20 års alderen sås vi jævnligt. Men så fik hun barn og flyttede langt væk. Pludselig besvarede hun bare ikke mine opkald eller SMSer mere og har ingen ide om hvorfor. 

Den kolde luft har nu stået på i 10 år. Jeg holder meget af min moster. Og min moster holder meget af mig. Hvis min og min kusines "forhold" skulle skabe strid. Så havde det gjort det for længst. 

Har du sagt til hende direkte, under 4 øjne, at du føler hun har trukket sig og det er du ked af/undrende overfor når i tidligere var tætte.

Det ville jeg gøre, jeg gider ikke gætværk.

For mig lyder din kusine som en dramaqueen, eller som "hende" alting altid er synd for, og det giver hende så ret til at behandle andre dårligt. Men den slags er da ikke værd at have i sit liv.

En ting er hvis hun bare er en stille type, det skal der bestemt være plads til. Men hun er jo ikke bare stille, hun er ligeglad med dig, men det forventes at du springer efter hende. Jeg er dog ikke klar over om hun er ligeglad med den manglende invitation?, så det kun er moster der langer ud.

Jeg synes du gjorde rigtigt i ikke at invitere hende. Jeg ville ikke have ændret mening fordi moster blev sur. Jeg ville have fortalt hende sandheden om, hvordan hendes datter opfører sig overfor dig, og i øvrigt have fortalt hende, at hvis hendes havde noget at beklage sig over, så var hun velkommen til at ringe eller komme forbi. Jeg synes nemlig, det lyder som om moster løber kusinens ærinde, eller at kusinen vitterligt er ligeglad, og det er moster, der føler sig trådt på, fordi det er hendes datter.

En familie kan komme til i samlet flok at lide af hensynsbetændelse overfor denne type mennesker, og det har den modsatte virkning, de bliver værre og værre. Det er en bjørnetjeneste, sig fra i stedet.

På et tidspunkt bliver det også hendes tur til at arrangere familieturen. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis moster da skrider ind og gør det for hende, "for nu har hun lige haft lungebetændelse og hun er stadig ked af dengang hun ikke blev inviteret og og og".

Anmeld Citér

28. januar 2017

Anonym trådstarter

loop skriver:

Har du sagt til hende direkte, under 4 øjne, at du føler hun har trukket sig og det er du ked af/undrende overfor når i tidligere var tætte.

Det ville jeg gøre, jeg gider ikke gætværk.

For mig lyder din kusine som en dramaqueen, eller som "hende" alting altid er synd for, og det giver hende så ret til at behandle andre dårligt. Men den slags er da ikke værd at have i sit liv.

En ting er hvis hun bare er en stille type, det skal der bestemt være plads til. Men hun er jo ikke bare stille, hun er ligeglad med dig, men det forventes at du springer efter hende. Jeg er dog ikke klar over om hun er ligeglad med den manglende invitation?, så det kun er moster der langer ud.

Jeg synes du gjorde rigtigt i ikke at invitere hende. Jeg ville ikke have ændret mening fordi moster blev sur. Jeg ville have fortalt hende sandheden om, hvordan hendes datter opfører sig overfor dig, og i øvrigt have fortalt hende, at hvis hendes havde noget at beklage sig over, så var hun velkommen til at ringe eller komme forbi. Jeg synes nemlig, det lyder som om moster løber kusinens ærinde, eller at kusinen vitterligt er ligeglad, og det er moster, der føler sig trådt på, fordi det er hendes datter.

En familie kan komme til i samlet flok at lide af hensynsbetændelse overfor denne type mennesker, og det har den modsatte virkning, de bliver værre og værre. Det er en bjørnetjeneste, sig fra i stedet.

På et tidspunkt bliver det også hendes tur til at arrangere familieturen. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis moster da skrider ind og gør det for hende, "for nu har hun lige haft lungebetændelse og hun er stadig ked af dengang hun ikke blev inviteret og og og".

Nej det har jeg faktisk ikk, har ikk sagt noget om det under 4 øjne i den forstand. Har snakket med hende alene hvor jeg har spurgt ind til hvordan hun har det osv. Men hun svarer ikk rigtig så har givet lidt op nu må jeg indrømme. 

Hun er ikk en "dramaqueen". Men det er hendes mor uden tvivl og har altid været det. 

Jeg inviterede hende så alligevel. Men hun har endnu ikke svaret så nu har jeg selv bare fået nok. Og nu fortryder jeg ærlig talt at jeg inviterede hende. 

I de 8 år vi har holdt familie arrangement har hun aldrig holdt det. Men det er hvad det er. Det er også første gang jeg holder det i år. Men hun har også kun været med 1 gang på de 8 år og nogle af årene har hun ikk været inviteret af de andre fra familien der arrangerede. Men der var der ingen problemer. 

Jeg er ikk selv klar over om hun er ligeglad med den manglende invitation eller om hun er sur over den. Hun svarer jo ikke som altid 

Anmeld Citér

28. januar 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
S.S.Robin skriver:

Jeg kan godt se det er er svært at bryde en tradition.

Var det mig der skulle arrangere dagen, så ville jeg holde på at gøre dette på min egen måde. Passer det ikke de andre må de finde en anden til at arrangere det.

Jeg gav bare ts min holdning, for jeg synes ikke lige meget hvad at man skal finde sig i at blive behandlet som kusinen behandler ts. Hvorfor skal det være i orden? Tror da ikke der er nogen herinde der tænker, sådan håber og ønsker jeg mine efterkommere bliver. Vi gør da alt for at vores børn kommer til at blive den bedste udgave af dem selv og at de vil stå op for dem selv og sige fra. Så bør vi også gøre det som voksne.

det er bare min mening  og jeg respekterer hvis du ikke er enig med mig. 

Ja og så kan hun vælge ikke at invitere til fødselsdag, hjem til kaffe og lignende. 

Men familieturen er et familiearrangement som det er ts's tur at arrangere - men det er da overhovedet ikke ts's arrangement

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.