Anonym skriver:
Må indrømme jeg synes det er meget sort/hvid stillet op.
For jeg mener bestemt at jeg har min dør åben i og med jeg viser hende interesse de gange vi ses. Vi er begge rygere. Så går ud og ryger med hende og prøver at snakke med hende og spørger ind til hendes liv, arbejde, datter osv. Men svarene er altid bare enstavigt. Og der kan man altså ikke give en manglende invitation skylden for eftersom det er første gang jeg står for arrangementet.
Vi var tæt knyttede før. Op til 19-20 års alderen sås vi jævnligt. Men så fik hun barn og flyttede langt væk. Pludselig besvarede hun bare ikke mine opkald eller SMSer mere og har ingen ide om hvorfor.
Den kolde luft har nu stået på i 10 år. Jeg holder meget af min moster. Og min moster holder meget af mig. Hvis min og min kusines "forhold" skulle skabe strid. Så havde det gjort det for længst.
Har du sagt til hende direkte, under 4 øjne, at du føler hun har trukket sig og det er du ked af/undrende overfor når i tidligere var tætte.
Det ville jeg gøre, jeg gider ikke gætværk.
For mig lyder din kusine som en dramaqueen, eller som "hende" alting altid er synd for, og det giver hende så ret til at behandle andre dårligt. Men den slags er da ikke værd at have i sit liv.
En ting er hvis hun bare er en stille type, det skal der bestemt være plads til. Men hun er jo ikke bare stille, hun er ligeglad med dig, men det forventes at du springer efter hende. Jeg er dog ikke klar over om hun er ligeglad med den manglende invitation?, så det kun er moster der langer ud.
Jeg synes du gjorde rigtigt i ikke at invitere hende. Jeg ville ikke have ændret mening fordi moster blev sur. Jeg ville have fortalt hende sandheden om, hvordan hendes datter opfører sig overfor dig, og i øvrigt have fortalt hende, at hvis hendes havde noget at beklage sig over, så var hun velkommen til at ringe eller komme forbi. Jeg synes nemlig, det lyder som om moster løber kusinens ærinde, eller at kusinen vitterligt er ligeglad, og det er moster, der føler sig trådt på, fordi det er hendes datter.
En familie kan komme til i samlet flok at lide af hensynsbetændelse overfor denne type mennesker, og det har den modsatte virkning, de bliver værre og værre. Det er en bjørnetjeneste, sig fra i stedet.
På et tidspunkt bliver det også hendes tur til at arrangere familieturen. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis moster da skrider ind og gør det for hende, "for nu har hun lige haft lungebetændelse og hun er stadig ked af dengang hun ikke blev inviteret og og og".