Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Det kan jeg ikke svare på. Men måske har moster bare fået nok af de manglende invitationer i forhold til hendes datter? Det her var måske gangen der fik bægeret til at flyde over. 

Bare ikk fair det skal gå udover mig synes jeg. Det er første gang jeg skal holde noget som helst som familiearrangement. 

Men hvis vi er voksne mennesker hvorfor dælen siger min kusine så ikk bare noget. 

Har så lige skrevet til min moster nu og bedt om min kusines nr så jeg kunne inviterer hende med. Men får svar tilbage ordret "du skal ikk ulejlige dig med at inviterer hende. Vi kommer ikk nogen af os" 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Derudover hænger dine udsagn ikke sammen. Du skriver i startindlægget at du VÆLGER ikke at invitere hende på grund af diverse ting. Nu har du bare glemt det? 

Som sagt så har jeg formuleret mignforkert så klap lige hesten 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Aristocats

Bare ikk fair det skal gå udover mig synes jeg. Det er første gang jeg skal holde noget som helst som familiearrangement. 

Men hvis vi er voksne mennesker hvorfor dælen siger min kusine så ikk bare noget. 

Har så lige skrevet til min moster nu og bedt om min kusines nr så jeg kunne inviterer hende med. Men får svar tilbage ordret "du skal ikk ulejlige dig med at inviterer hende. Vi kommer ikk nogen af os" 

Nej, det har du jo så også ret til at føle. Du kan blive ved med at køre rundt i at det ikke er fair eller så kan du stikke kusinen og moster en konkret undskyldning og få det ud af verden. Det er jo også svært at vurdere hvem det er der overdriver, da vi jo ikke kender tonen i jeres måde at kommunikere på. Måske har moster følt beskeden omkring nummeret lidt som en "jaja, nu skal jeg nok hvis du siger det"-ting? Jeg synes også det er forkert hvis hverken moster eller kusine vil forsøge at rede trådene ud, men det var som udgangspunkt forkert af dig ikke at invitere. Måske skulle i aftale eventuelt at ringe i stedet for at skrive, da toneleje jo ofte er nemmere at tyde end på skrift. Måske virker det hele meget bittert lige nu fra begge sider og derfor kan ingen af jer finde ud af at gøre det på en måde så det føles sobert og ikke surt for den anden part. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Nej, det har du jo så også ret til at føle. Du kan blive ved med at køre rundt i at det ikke er fair eller så kan du stikke kusinen og moster en konkret undskyldning og få det ud af verden. Det er jo også svært at vurdere hvem det er der overdriver, da vi jo ikke kender tonen i jeres måde at kommunikere på. Måske har moster følt beskeden omkring nummeret lidt som en "jaja, nu skal jeg nok hvis du siger det"-ting? Jeg synes også det er forkert hvis hverken moster eller kusine vil forsøge at rede trådene ud, men det var som udgangspunkt forkert af dig ikke at invitere. Måske skulle i aftale eventuelt at ringe i stedet for at skrive, da toneleje jo ofte er nemmere at tyde end på skrift. Måske virker det hele meget bittert lige nu fra begge sider og derfor kan ingen af jer finde ud af at gøre det på en måde så det føles sobert og ikke surt for den anden part. 

Jeg skrev sådan her til min moster:

"Hej mosser. Tænkte på om jeg ikk kan bede om ****s nr. Vil gerne inviterer hende med til Bonbonland og forklare hende hvorfor jeg ikk lige tænkte på at inviterer hende med :-) knus *****" 

Jeg lader den bare ligge for nu. Jeg har rskr hånden ud og den blev skåret af. Så kan jeg ikk gøre så meget mere. Har prøvet at skrive en pb på fb til min kusine men den har hun endnu ikk læst 

Anmeld Citér

26. januar 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis det er en fast tradition i har haft i familien de sidste 8 år, ka jeg slet in forstå at du ku glemme at invitere, dem der normalt bliver inviteret.

At hun vælger ik at komme, ka der jo være mange grunde til, men helt ærlig ville jeg måske heller ik "gide" brugen tiden på nogen som ku glemme mig.

At du husker fødselsdage osv, viser at det betyder noget for dig, eller også viser det, at du husker det, fordi du får en påmindelse på fb. Det er måske ik dage, der betyde noget for hende.

Ka godt forstå moster ka blive lidt stødt over det, sig dog undskyld og kom videre.

At hun er ældre end dig, betyder altså uk noget når man er VOKSEN. 

Som voksen er man jo lige som lige ansvarlig, hva endten man er 20 eller man er 100 år. Vh stine

Anmeld Citér

26. januar 2017

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg har en kusine som jeg ser 4-5 gange årligt. Altid kun i forbindelse med hendes bror(s families) fødselsdage. 

Til fødselsdagene hverken hilser hun når hun kommer eller siger farvel når hun går. Har flere gange prøvet at sætte mig over til hende og snakke med hende. Men ærligt. Vi har intet at tale med og mødes bare af kold luft og ligegyldighed. 

Til sommer har jeg så arrangeret en familie tur til Bonbonland. (Det gør vi gerne en gang om året og i år er det så min tur). Jeg vælger ikke at inviterer hende og nu sviner hendes mor mig til og vil ikke med fordi hun mener det er tarveligt at hendes datter aldrig inviteres til noget. 

Når det er de andres tur kan jeg ikk rigtig være herre over hvorvidt de inviterer eller ej. Men er det forkert af mig? 

1. Vi snakker aldrig sammen

2. Hun kunne kunne ikk engang ønske tillykke hverken da jeg blev gravid eller havde født. Heller ikk da vi var til fødselsdag lige efter min fødsel

3. Ønsker ikk engang tillykke på min fødselsdag (jeg skriver til hende hvert år, men uden et tak retur). Dette gennem Facebook 

4. Har ikke engang hendes nr. 

Hvad mener i? Er det så tarveligt at jeg ikk inviterer hende med?

forventer der skrives ordentlig til hinanden 

Ville din mor ikke blive ked af det, hvis det var din mosters tur til at arrangere, og hun havde udeladt invitationer til din mors børn?

Jeg ved at min mor ville blive ked af det, hvis min søster og jeg pludselig ikke blev inviteret til en familietradition i hendes familie. Og jeg ved at min tante blev det, da hendes børn blev udeladt. Så ked af det at julen blev aflyst, og der virkelig skulle laves et stort stykke arbejde for at rette op på det. Deriblandt en uforbeholden undskyldning.

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hvis det er en fast tradition i har haft i familien de sidste 8 år, ka jeg slet in forstå at du ku glemme at invitere, dem der normalt bliver inviteret.

At hun vælger ik at komme, ka der jo være mange grunde til, men helt ærlig ville jeg måske heller ik "gide" brugen tiden på nogen som ku glemme mig.

At du husker fødselsdage osv, viser at det betyder noget for dig, eller også viser det, at du husker det, fordi du får en påmindelse på fb. Det er måske ik dage, der betyde noget for hende.

Ka godt forstå moster ka blive lidt stødt over det, sig dog undskyld og kom videre.

Som voksen er man jo lige som lige ansvarlig, hva endten man er 20 eller man er 100 år. Vh stine

Læs hvad jeg skriver så behøver jeg ikke gentage mig selv hele tiden. 

Jeg har undskyldt jeg har skrevet og jeg har gjort hvad jeg kunne. Men mødes fortsat af ligegyldighed fra kusinen der ikk svarer og en sur moster

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Og jo nemt at glemme når det er første gang jrg skal holde og arrangerer det. Spørger ligesom ikke folk hvem de har inviteret de år hvor de andre har holdt 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

Ville din mor ikke blive ked af det, hvis det var din mosters tur til at arrangere, og hun havde udeladt invitationer til din mors børn?

Jeg ved at min mor ville blive ked af det, hvis min søster og jeg pludselig ikke blev inviteret til en familietradition i hendes familie. Og jeg ved at min tante blev det, da hendes børn blev udeladt. Så ked af det at julen blev aflyst, og der virkelig skulle laves et stort stykke arbejde for at rette op på det. Deriblandt en uforbeholden undskyldning.

Det har jeg sjovt nok prøvet. Dog ikk til familie arrangement men noget fødselsdag hvor alle var inviteret undtagen mig. Men reagerede på ingen måde på den måde de gør og min mor blev skuffet jo. Men hun svinede ikke indbyderen til på den måde. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Get over it. Det er mit bedste input. 

Når du nu har inviteret din moster, så ER det altså sært, at du kan glemme hendes børn. Du synes selv, du er imødekommende, men det viser din handling jo ikke ligefrem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.