Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.963 visninger
67 svar
131 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en kusine som jeg ser 4-5 gange årligt. Altid kun i forbindelse med hendes bror(s families) fødselsdage. 

Til fødselsdagene hverken hilser hun når hun kommer eller siger farvel når hun går. Har flere gange prøvet at sætte mig over til hende og snakke med hende. Men ærligt. Vi har intet at tale med og mødes bare af kold luft og ligegyldighed. 

Til sommer har jeg så arrangeret en familie tur til Bonbonland. (Det gør vi gerne en gang om året og i år er det så min tur). Jeg vælger ikke at inviterer hende og nu sviner hendes mor mig til og vil ikke med fordi hun mener det er tarveligt at hendes datter aldrig inviteres til noget. 

Når det er de andres tur kan jeg ikk rigtig være herre over hvorvidt de inviterer eller ej. Men er det forkert af mig? 

1. Vi snakker aldrig sammen

2. Hun kunne kunne ikk engang ønske tillykke hverken da jeg blev gravid eller havde født. Heller ikk da vi var til fødselsdag lige efter min fødsel

3. Ønsker ikk engang tillykke på min fødselsdag (jeg skriver til hende hvert år, men uden et tak retur). Dette gennem Facebook 

4. Har ikke engang hendes nr. 

Hvad mener i? Er det så tarveligt at jeg ikk inviterer hende med?

forventer der skrives ordentlig til hinanden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Jeg har en kusine som jeg ser 4-5 gange årligt. Altid kun i forbindelse med hendes bror(s families) fødselsdage. 

Til fødselsdagene hverken hilser hun når hun kommer eller siger farvel når hun går. Har flere gange prøvet at sætte mig over til hende og snakke med hende. Men ærligt. Vi har intet at tale med og mødes bare af kold luft og ligegyldighed. 

Til sommer har jeg så arrangeret en familie tur til Bonbonland. (Det gør vi gerne en gang om året og i år er det så min tur). Jeg vælger ikke at inviterer hende og nu sviner hendes mor mig til og vil ikke med fordi hun mener det er tarveligt at hendes datter aldrig inviteres til noget. 

Når det er de andres tur kan jeg ikk rigtig være herre over hvorvidt de inviterer eller ej. Men er det forkert af mig? 

1. Vi snakker aldrig sammen

2. Hun kunne kunne ikk engang ønske tillykke hverken da jeg blev gravid eller havde født. Heller ikk da vi var til fødselsdag lige efter min fødsel

3. Ønsker ikk engang tillykke på min fødselsdag (jeg skriver til hende hvert år, men uden et tak retur). Dette gennem Facebook 

4. Har ikke engang hendes nr. 

Hvad mener i? Er det så tarveligt at jeg ikk inviterer hende med?

forventer der skrives ordentlig til hinanden 

Jeg ville helt klart invitere hende. Det lyder som om at det er et fast arrangement som I gør hvert år. Det koster dig ingen penge, at hun kommer

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville helt klart invitere hende. Det lyder som om at det er et fast arrangement som I gør hvert år. Det koster dig ingen penge, at hun kommer

Det fik jeg ikke lige skrevet. Det er en tradition vi har holdt de sidste 8 år. Hun har været med 1 gang og der talte hun heller ikk med nogen af os andre. Kun hendes mor også hendes daværende kæreste og børn som også var inviteret 

Anmeld Citér

26. januar 2017

lineog4

Er det dig der skal betale hendes bon bon lands indgang og mad eller betaler hun selv?

Anmeld Citér

26. januar 2017

Rauw

Du ved jo ikke hvad der ligger bag at hun ikke rigtig snakker med nogen. Måske er hun plaget af massiv angst for andre mennesker, måske er hun en dum ko, men du ved det ikke for i snakker ikke sammen. Jeg ville invitere hende. For familiefredens skyld. Ingen grund til at lave drama over noget så ligegyldigt. Og som du selv siger, hun plejer ikke at gide med. Så du kommer nok ikke til at hænge på hende anyway. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Er det dig der skal betale hendes bon bon lands indgang og mad eller betaler hun selv?

Vi betaler selv indgang også har vi fælles spisning hvor vi alle har mad med hver i sæt til alle 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Du ved jo ikke hvad der ligger bag at hun ikke rigtig snakker med nogen. Måske er hun plaget af massiv angst for andre mennesker, måske er hun en dum ko, men du ved det ikke for i snakker ikke sammen. Jeg ville invitere hende. For familiefredens skyld. Ingen grund til at lave drama over noget så ligegyldigt. Og som du selv siger, hun plejer ikke at gide med. Så du kommer nok ikke til at hænge på hende anyway. 

Hun lider ikke af nogen former for angst. Du kan være sikker på at hvis hun gjorde det så havde hendes mor fortalt det til alle. For sådan er hun. 

Ærligt, så var det ikk en bevidst beslutning ikk at inviterer. Men som sagt snakker slet ikk med hende så tænkte ikk over det. Det var først da hendes mor svinede mig til jeg tænkte over det og blev så i tvivl om hvorvidt der var forkert. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

lineog4

Anonym skriver:

Vi betaler selv indgang også har vi fælles spisning hvor vi alle har mad med hver i sæt til alle 

Hvis det er tilfælder forstår jeg ikke hvorfor hun ikke må blive inviteret med. 

Var jeg moren tilkende, ville jeg også blive gal i skralden

Anmeld Citér

26. januar 2017

Rauw

Anonym skriver:

Hun lider ikke af nogen former for angst. Du kan være sikker på at hvis hun gjorde det så havde hendes mor fortalt det til alle. For sådan er hun. 

Ærligt, så var det ikk en bevidst beslutning ikk at inviterer. Men som sagt snakker slet ikk med hende så tænkte ikk over det. Det var først da hendes mor svinede mig til jeg tænkte over det og blev så i tvivl om hvorvidt der var forkert. 

Det jo ikke sikkert moren ved det. Min mor aner ikke at jeg lider af angst eller depression. Det er ikke nemt at fortælle folk tæt på en.

Men kan du ikke bare skrive på fb og invitere hende? Ville være trist hvis en familietradition går i vasken. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis det er tilfælder forstår jeg ikke hvorfor hun ikke må blive inviteret med. 

Var jeg moren tilkende, ville jeg også blive gal i skralden

Det er nu ikke fordi hun ikke må. Hun viser bare ingen interesse i familien. Så jeg tænkte ikk over at inviterer hende. 

Hendes lillebror er heller ikk inviteret nu jeg tænker over det men der fik jeg ingen sviner på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.