Er det forkert af mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Lucinde skriver:

Get over it. Det er mit bedste input. 

Når du nu har inviteret din moster, så ER det altså sært, at du kan glemme hendes børn. Du synes selv, du er imødekommende, men det viser din handling jo ikke ligefrem.

Det er fint du synes det er sært. Men det er nu engang stadig sådan det er. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2017

Anonym

Ja, jeg synes det er forkert, at hun ikke er blevet inviteret med. Om det så er en forglemmelse eller ej er underordnet. Man undlader ikke familiemedlemmer på den måde.

Det kan være, at din moster blev sur, fordi du netop er den eneste, der prøver at tale med hende. Det kan være, at din kusine føler, at hun har et godt forhold til dem (selvom det måske ikke er så tydeligt), og derfor er blevet ekstra såret over, at netop DU ikke har inviteret hende...

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kan godt være jeg har formuleret mig forkert i indlægget. Problemet er at jeg bliver tilsvinet af min moster som var jeg verdens dårligste person på trods af at jeg er den eneste i familien der prøver at tale med hende selvom hun ignorerer mig fuldstændig. Når de andre familiemedlemmer ikke inviterer hende så trækker hun bare på skulderen og siger det må min kusine selv sige noget til hvis hun føler sig stødt. 

Hvorfor er min forglemmelse så meget anderledes end resten bevidste mangel på invitationer ?

Kunne det tænkes at din moster netop har haft en forventning om at du inviterede din kusine netop fordi du har forsøgt at take med hende ved andre arrangementer? Og at din moster så er blevet skuffet og reagerer lidt uhensigtsmæssigt. 

Inviter dog din kusine. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kunne det tænkes at din moster netop har haft en forventning om at du inviterede din kusine netop fordi du har forsøgt at take med hende ved andre arrangementer? Og at din moster så er blevet skuffet og reagerer lidt uhensigtsmæssigt. 

Inviter dog din kusine. 

Har undskyldt og har inviteret. Ingen reaktion. Den samme kolde luft og ligegyldighed. Så hun kan blive væk. Gider ikk have dårlig samvittighed over det mere når hun ikk kan tage i mod en undskyldning men i stedet ignorerer en 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Har undskyldt og har inviteret. Ingen reaktion. Den samme kolde luft og ligegyldighed. Så hun kan blive væk. Gider ikk have dårlig samvittighed over det mere når hun ikk kan tage i mod en undskyldning men i stedet ignorerer en 

Jeg synes, du har gjort det rette. Resten er op til hende 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Jeg synes, du har gjort det rette. Resten er op til hende 

Tak. Kan ihvertfald ikke gøre mere 

Anmeld Citér

26. januar 2017

lineog4

Anonym skriver:

Lad det lige synke - jeg ville som din moster også lige skulle sluge kamelen og gå med ideen om dj kan glemme hun har børn eller i hvert fald at hendes børn bør være en del af en familietradition som har eksisteret i 8 år. 

Måske tilgiver hun ikke lige nu, måske først om et par, måske i morgen. Du har forsøgt at rede til hjørnespark, jeg ved sørme ikke om du har for tror næsten jeg kunne endnu mere fornærmet over du faktisk kunne glemme at mine børn var en del af familien end den rationelle grund: jeg troede ikke hun gad.

Du kan jo vende den om og tænke hvis nogle tænkte eller glemte at dine børn ikke sådan rigtig hørte med til familien og familiens tradition. Så ville du måske heller ikke hoppe af glæde og flæde dig til den dag som dine børn kun er inviteret med til fordi du brokkede dig

Anmeld Citér

26. januar 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Lad det lige synke - jeg ville som din moster også lige skulle sluge kamelen og gå med ideen om dj kan glemme hun har børn eller i hvert fald at hendes børn bør være en del af en familietradition som har eksisteret i 8 år. 

Måske tilgiver hun ikke lige nu, måske først om et par, måske i morgen. Du har forsøgt at rede til hjørnespark, jeg ved sørme ikke om du har for tror næsten jeg kunne endnu mere fornærmet over du faktisk kunne glemme at mine børn var en del af familien end den rationelle grund: jeg troede ikke hun gad.

Du kan jo vende den om og tænke hvis nogle tænkte eller glemte at dine børn ikke sådan rigtig hørte med til familien og familiens tradition. Så ville du måske heller ikke hoppe af glæde og flæde dig til den dag som dine børn kun er inviteret med til fordi du brokkede dig

Som jeg har skrevet før. Så er jeg selv blevet undladet at blive inviteret til noget fødselsdag i familien. Men som sagt. Har rakt hånden ud længere er den ikke jeg har ikk tænkt mig at trygle, tigge og bede overfor hende. 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Soonmom

Altså nu er jeg også meget genert,  så til familie arrangementer sidder jeg for det meste også kun og taler med min mor,  mormor og kæreste.  Det har intet med angst eller at jeg er kold i røven at gøre.  Ved simpelthen bare ikke hvad jeg skal snakke med fx.  mine kusiner om, nogen mennesker har bare svære ved det og det bliver da ikke lettere ved at man blive udelukket fra familie arrangementer 

Anmeld Citér

26. januar 2017

Pikku Myy

Det har jeg sjovt nok prøvet. Dog ikk til familie arrangement men noget fødselsdag hvor alle var inviteret undtagen mig. Men reagerede på ingen måde på den måde de gør og min mor blev skuffet jo. Men hun svinede ikke indbyderen til på den måde. 

Jeg ved ikke om din moster er gået over stregen med en sviner, men du spørger om du har været tarvelig ikke at invitere din kusine med til årets fælles familietur, og det har du. Længere er den ikke.

Og ærlig talt så synes jeg faktisk ikke det kan sammenlignes med en fødselsdag. Man bestemmer selv hvem man inviterer til sin fødselsdag. Du burde ikke bestemme hvem der er for kedelig til at komme med på årets familietur.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.