Anonym skriver:
Hej.
Min mand og jeg har tre vidunderlige drenge. Vi vil gerne have en mere og vi kunne rigtig godt tænke os en pige. Derfor er det kommet på tale at tage til udlandet for at få lavet kønsselektion.
Er der nogle af jer herinde der har prøvet det? Hvis ja så uddyb gerne. Der er mulighed for at svare anonymt
Jeg har også tre drenge og ønsket om en pige var meget stærkt. Vi var begge enige om, at hvis nummer fire ikke blev en pige, ville vi tage til udlandet og få hjælp til at få en pige. Vi fik dog en datter og når vi engang skal have nummer fem har kønnet ikke den samme store betydning.
Jeg kan derfor desværre ikke hjælpe, men vil blot tilkendegive, at jeg fuldt ud forstår jeres ønske.
Jeg synes man selv skal have lov til at bestemme hvad der gør ens familie komplet. I Danmark må vi få en abort og dermed slå noget ihjel, endda uden at give en begrundelse herfor, men vi må ikke skabe det køn vi ønsker, selvom vi kan begrunde det.
Vi må hjælpe par der ikke selv kan få børn, vi må sortere syge/handicappede fra, men vælge noget til - nej, det må vi ikke. Det giver ikke mening for mig.
Jeg håber i finder ud af det.
Anmeld
Citér