Jalousi tog overhånd pga alkohol :( langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2017

Flødebollen

Anonym skriver:

Jeg føler ikke jeg undskylder. Jeg føler jeg fortæller hvordan det er så i måske kan se min side men jeh kan forstå at det ikke går igennem og så kan jeg jo egentlig ligeså godt lade være. Det eneste acceptable jeg kan sige lige nu er at jeg hader ham og vil forlade ham. Men sådan ligger landet bare ikke lige nu. 

Nej. Det er dét alle dine veninder formentlig også ville sige (og derfor fortæller du dem det ikke, tænker jeg?) 

kærlighed gør måske blind, men skal ikke gi' blå øjne. 

Du bestemmer over dit liv, men med sådan et indlæg må du regne med, at der kommer heftige reaktioner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

Aristocats

Anonym skriver:

Jeg føler ikke jeg undskylder. Jeg føler jeg fortæller hvordan det er så i måske kan se min side men jeh kan forstå at det ikke går igennem og så kan jeg jo egentlig ligeså godt lade være. Det eneste acceptable jeg kan sige lige nu er at jeg hader ham og vil forlade ham. Men sådan ligger landet bare ikke lige nu. 

Det er helt i orden at du ikke hader ham. Det er ganske normalt stadig at elske og have følelser for en voldelig kæreste. Men derfor er du nødt til at være fornuftig, både overfor dig selv og dine børn og GÅ DIN VEJ! 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Også kaldet gaslighting. Et velkendt trick brugt af voldelige mænd. 

Jeg kan ikke finde snoopy77 indlæg. Men du har helt ret! Jeg har skam tænkt tanken og jeg er stadig overbevist om at der ikke skete, netop fordi alt andet er i ret klar erindring. Dette har jeg også fortalt ham. Jeg har i det hele taget fortalt ham at jeg ikke stoler på ham vdr hans temperament lige nu. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Aristocats

Desuden er det den klassiske cyklus i et voldeligt forhold - han lover det aldrig sker igen, han bliver sød og dejlig og lover guld og grønne skove - også kaldet "the honeymoon phase"... lige indtil den dag det sker igen. Det er KLASSISK dysfunktionelt forhold! 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

Nej. Det er dét alle dine veninder formentlig også ville sige (og derfor fortæller du dem det ikke, tænker jeg?) 

kærlighed gør måske blind, men skal ikke gi' blå øjne. 

Du bestemmer over dit liv, men med sådan et indlæg må du regne med, at der kommer heftige reaktioner. 

Det regnede jeg også med. Men jeg havde alligevel brug for at få det ud. Som du kan se, bliver jeg heller ikke sur over at i er uenige. Jeg accepterer det fuldt ud og forstår det udemærket. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Jo jeg spørger min kæreste af interesse ikke af frygt. Det er den store forskel. 

Men du har bestemt dig for at blive så jeg ønsker dig held og lykke og håber du har ret og alle vi andre tager fejl. 

Men lov mig at du går næste gang han slår. Du har fortjent bedre

Det lover jeg dig!!! Og det mener jeg virkelig! 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym

Synes godt nok i er lidt hurtige til at råbe ulv herinde...

Ja det gik over gevind og JA det skulle ikke være gået sådan til, ja han er en røv med ører fordi han blev voldlig og frustreret og selvfølgelig skulle han aldrig have fejet benene væk under hende, men gør det ham også menneskelig? Ja egentlig.

Jeg er slet ikke fortaler for at man skal blive i et forhold hvor vold er involveret, overhovedet ikke. Men han slog dig ikke, han tog fat i din arm og i ren frustration sparkede han dine ben væk under dig. Det er selvfølgelig stadig ikke i orden, men gør det ham til en der slår kvinder? Ikke i mine øjne. Betyder det at han har tænkt sig at slå dig næste gang? Måske, det kan jeg ikke svare på og det kan hverken du eller andre herinde gøre. Men hvis hun forventer at han skal stole på hende, så bliver hun jo også nødt til at prøve at stole på at det var en engangsforseelse og han selvfølgelig aldrig vil gøre det igen, når nu han lover det.

Igen, jeg er ikke fortaler for at blive i et voldligt forhold, men for mig ser den her sag, ikke så sort og hvidt ud som det for mange herinde gør.

Godt at i har snakket om tingene og hvis du føler han skal have en chance mere, så er jeg sikker på at du i dit hoved er klog nok til at smutte, hvis han overhovedet skulle udvise den slags tendenser igen. Du lyder som en kvinde der bruger hendes rationelle tankegang og det får mig til at stole på at du godt kan sige fra.

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes godt nok i er lidt hurtige til at råbe ulv herinde...

Ja det gik over gevind og JA det skulle ikke være gået sådan til, ja han er en røv med ører fordi han blev voldlig og frustreret og selvfølgelig skulle han aldrig have fejet benene væk under hende, men gør det ham også menneskelig? Ja egentlig.

Jeg er slet ikke fortaler for at man skal blive i et forhold hvor vold er involveret, overhovedet ikke. Men han slog dig ikke, han tog fat i din arm og i ren frustration sparkede han dine ben væk under dig. Det er selvfølgelig stadig ikke i orden, men gør det ham til en der slår kvinder? Ikke i mine øjne. Betyder det at han har tænkt sig at slå dig næste gang? Måske, det kan jeg ikke svare på og det kan hverken du eller andre herinde gøre. Men hvis hun forventer at han skal stole på hende, så bliver hun jo også nødt til at prøve at stole på at det var en engangsforseelse og han selvfølgelig aldrig vil gøre det igen, når nu han lover det.

Igen, jeg er ikke fortaler for at blive i et voldligt forhold, men for mig ser den her sag, ikke så sort og hvidt ud som det for mange herinde gør.

Godt at i har snakket om tingene og hvis du føler han skal have en chance mere, så er jeg sikker på at du i dit hoved er klog nok til at smutte, hvis han overhovedet skulle udvise den slags tendenser igen. Du lyder som en kvinde der bruger hendes rationelle tankegang og det får mig til at stole på at du godt kan sige fra.

Tak! Jeg synes heller ikke det er så sort Hvidt som det er lige nu og med de snakke vi har haft i ædru tilstand efterfølgende. Og ja, jeg plejer at være et ret velovervejet og rationelt, fornuftigt menneske. Så jeg stoler nok på min egen fornemmelse til ikke at blive påvirket i damernes retning herinde. Selvfølgelig lytter jeg og mange ting er jeg godt klar over, men jeg føler stadig at han er værd at give chancen. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym trådstarter

Flødebollen skriver:

En smule jalousi er sundt. Man skal da ikke gå og synes det er helt cool, at sndre mænd rager på sin kæreste fx. De fleste har vist tendensen. Hans er tydeligvis ude af kontrol.  Når nu du har besluttet at blive, så insister i det mindste på, at han får hjælp til at håndtere det. Psykolog, anger-management etc. 

Ps. Synes sgu ikke det er super optimalt med en mand i den der kaliber og hjemmeboende børn 

Vi bor heller ikke sammen. Han er ikke en del af ungernes liv endnu. 

Anmeld Citér

9. januar 2017

Bananaalice

Først vil jeg sige, du gør det helt rigtige når han er jalous. Jeg er selv enormt jaloux, men den der metode er også den jeg synes fungere bedst, med at jeg bare kan komme og kysse, blive bekræftet, og så komme videre Min nye kæreste er så god til at tackle det, på samme måde.
Men min eks var elendig til at håndtere min jalouxi, hvilke kun triggede den mere. Hvilket gjorde han følte jeg bestemte, og når alkoholoen så gik ind, skete det også jeg fik skub, lussinger, og en enkelt gang kvælertag mens han råbte "Jeg skulle holde min kæft". 

Til sidst var jeg kold over for volden. For det gjorde ikke nær så ondt, som det at han pissede på vores aftaler om f.eks. det at kommunikere når man er ude uden hinanden. Han pissede på mig på mange områder. Og derfor slog jeg op.
Han var altid ulykkelig dagen efter han havde slået mig, så det endte med jeg skulle sidde og trøste ham. En af gangene fik jeg hjernerystelse, og alligevel skulle jeg trøste ham, for han græd og græd over hvad han havde gjort mig. Men han ændrede sig ikke, han havde elendigt selvværd, følte sig som en taber, og var generelt lidt umoden på mange områder.

Jeg er stadig overrasket over jeg kunne find emig i det, men det værste er at jeg brugte lang tid på at vænne mig til at min kæreste ikke var lige sådan.

Jeg vil ikke sige du skal gå fra ham, men I bliver nød til at behandle jalouxien NU! Der er fandme sket mange sager de seneste år hvor kvinder bliver dræbt. Sidste år har en fyr trampet på sin kærestes hoved pga. jalousi.. Du tvivler ikke på hans kærlighed, men du tvivler på hans reaktioner.. Det er giftigt.. og en bytur kan aldrig blive det samme. Enten stopper han med at drikke sig fuld, eller også skal I bare ikke i byen mere sammen. Der skal findes en løsning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.