Skuffet over børnenes farfar

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2016

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg er den person jeg siger det lige ud

hvis det var min far vil jeg sige ja du er så skide stædig men jeg elsker dig alligevel og mine børn gør også er det jul og vi skal have en fantastisk dag sammen så jeg syntes du skal tage med.

men i bestemmer hvad der skal ske håber bare at hans mor er stærk nok til at tage med hvis det er.

jeg ville aldrig sige direkte undskyld fordi der er det han forventer fordi han er så stædig som du skriver og hvis han ikke ville komme vil jeg fortælle st farfar er ble et sur og gider ikke holde jul jeg vil ikke pakke noget ind fordi jeres barn på 6 ved jo godt hvordan han er selv om kærligheden til dem er stor 

Farmor kommer heldigvis. Hun syntes også at han opfører sig helt forkert.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2016

B&J

Anonym skriver:

Farmor kommer heldigvis. Hun syntes også at han opfører sig helt forkert.

Det var godt og håber i får en fantastisk jul også

selv om han ikke kommer 

Anmeld Citér

23. december 2016

Kløver

Anonym skriver:

Min kæreste og hans far er blevet uvenner. Det er udelukkende min svigerfar der er helt forkert på den. Det siger min svigermor også. Han er sur over noget som slet ikke er min kærestes skyld eller overhovedet noget at blive sur over. 

Nå, men jeg tror at min svigerfar er det mest stædigste menneske på den her jord! 

Han har sagt at han ikke vil holde jul med os netop pga. hans uoverensstemmelser/uvenskab med min kæreste. Vi skal holde jul hjemme hos os. Vi har 2 børn på 5 og snart 2 år. 

Jeg bliver så ked af det på børnenes vegne da det vil gå udover dem da de jo udemærket godt ved at farmor og farfar kommer. Vi har så bare ikke fortalt at farfar så alligevel ikke kommer. De elsker at være sammen med dem og glæder sig jo til juleaften. Hvad pokker siger man lige til dem og specielt den store? Jeg er skuffet over min svigerfar at han kan være det bekendt at lade hans stædighed "vinde". Min kæreste siger at han ved at det kommer han til at fortryde da han elsker sine børnebørn over alt på jorden. På en måde tror jeg at han ombestemmer sig og kommer alligevel da han for 2 år siden til jul var sur på mig og også sagde at han ikke ville komme. Men han kom alligevel. 

Jeg syntes at svigerfar er barnlig og opfører sig som en fornærmet teenager der ikke får sin vilje. Øv hvor er det ringe af ham 

Skulle bare ud med det....

Jeg tror helt ærligt, uanset hvem som har ret eller ej at jeg ville prøve at løse det. For alles skyld. Ellers vil det altid være den jul hvor farfar ikke var med pga uoverensstemmelse. Ved jo ikke hvad det handler om så er lidt svært at rådgive om. Uanset hvem som har ret har det sat følelser igang ved farfar og netop pga jul ville jeg prøve at finde en løsning. 

alternativt kunne man sige farfar var blevet syg 

Anmeld Citér

23. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Det kan godt være farfar tager fejl men husk nu der er altid 3 sider af sagen

jeres version - farfars version og ikke mindst den sande version. 

Husk på at i alle konflikter er der flere sider så jeg mener bestemt ikke altid at i skal give farfar ret, men hvis han er en god farfar ville jeg række hånden frem og erkende at stædighed er hans svage side og ihvertfald ikke bare sidde og være påståelig og fastholde i er uden skyld for helt ærligt har jeg aldrig hørt om en konflikt hvor ikke begge parter har et ansvar. Det kan godt være i kun har 10 pct men i har helt sikkert også et ansvar. 

Jeg ville i øvrigt aldrig lyve for mine børn og sige farfar var syg

Anmeld Citér

23. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Jeg kan godt se din pointe men alligevel så syntes jeg at det er farfar der skal komme til ham og ikke omvendt. Farfar skal ikke tro at han altid kan få sin vilje...

Man kan ikke opdrage på ældre mennesker. Det er for sent. Så hvis I vil sikre julefreden er der kun en vej...

Anmeld Citér

23. december 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Patriark skriver:

Man kan ikke opdrage på ældre mennesker. Det er for sent. Så hvis I vil sikre julefreden er der kun en vej...

Der er jeg uenig alt efter hvad konflikten drejer sig om. Hvis det er farven på gavepapiret så ja men hvis det er noget vigtigt må man også stå fast men måske tække hånden frem og hjælpe. 

Farfsr er jo formentlig ca 60 og lever nok mange år endnu og hvis man behandler folk anderledes bliver de kun mere besværlige. 

Anmeld Citér

23. december 2016

Babilooo

Må man få at vide hvad uenigheden handler om...?

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Det var godt og håber i får en fantastisk jul også

selv om han ikke kommer 

Tusind tak  Har lige snakket med min kæreste og det er helt sikkert nu at han ikke kommer. Så nu vil jeg prøve at få mit julehumør oppe igen og være glad for børnenes skyld selvom jeg virkelig er skuffet og ked af det på børnenes vegne. Syntes ikke han kan være det bekendt 

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Årgangs Mor skriver:

Jeg tror helt ærligt, uanset hvem som har ret eller ej at jeg ville prøve at løse det. For alles skyld. Ellers vil det altid være den jul hvor farfar ikke var med pga uoverensstemmelse. Ved jo ikke hvad det handler om så er lidt svært at rådgive om. Uanset hvem som har ret har det sat følelser igang ved farfar og netop pga jul ville jeg prøve at finde en løsning. 

alternativt kunne man sige farfar var blevet syg 

Farfar havde købt et køkkengrej til min kæreste. I hans familie er de altid meget ærlige og har kunne sige ting ligeud til hinanden. Min kæreste siger så at han da er glad og tak for gaven men at hvis han skal være helt ærlig så er det ikke noget som han vil komme til at bruge. Altså kækkengrejet. Dette bliver farfar så tøsefornærmet over for nu havde han jo købt det over nettet og at han havde forventet at min kæreste ville blive meget glad osv. Det er det farfar er sur og skuffet over. Hvilket i sidste ende går udover børnene selvom de slet ikke har noget med det at gøre 

Anmeld Citér

23. december 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Det kan godt være farfar tager fejl men husk nu der er altid 3 sider af sagen

jeres version - farfars version og ikke mindst den sande version. 

Husk på at i alle konflikter er der flere sider så jeg mener bestemt ikke altid at i skal give farfar ret, men hvis han er en god farfar ville jeg række hånden frem og erkende at stædighed er hans svage side og ihvertfald ikke bare sidde og være påståelig og fastholde i er uden skyld for helt ærligt har jeg aldrig hørt om en konflikt hvor ikke begge parter har et ansvar. Det kan godt være i kun har 10 pct men i har helt sikkert også et ansvar. 

Jeg ville i øvrigt aldrig lyve for mine børn og sige farfar var syg

Jeres ansvar!? Jeg har slet ikke noget med den konflikt at gøre. Min kæreste har lige snakket med hans far og han kommer helt bestemt ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.